• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förlängning av skuldsanering?

Advokaten

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Under första året då med förhöjd? då gjorde du alltså ingen omprövning.

Men om det du stämmer har du ju dubblat årslön så du måste ju upptäckt det tidigare.

Har väl inte jättebetydelse att det sista 6 mån stämmer om de senaste 24 har legat tokigt.

Aja det visar sig i slutändan
De första 2,5 åren i saneringen låg jag enligt plan i angiven och reell Inkomst. Det var vid ett jobbyte detta "problem" uppstod, som uppstod lite drygt 3 år in i saneringen. Nu är jag precis inne på sista året
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Advokaten

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Under första året då med förhöjd? då gjorde du alltså ingen omprövning.

Men om det du stämmer har du ju dubblat årslön så du måste ju upptäckt det tidigare.

Har väl inte jättebetydelse att det sista 6 mån stämmer om de senaste 24 har legat tokigt.

Aja det visar sig i slutändan
Så korrekt ska väl vara att senaste året varit galet trots omprövning,
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
3 086
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Kan inte göra så mycket annat än att sitta lugnt. Det ligger inte i mina händer. Jag har gjort två omprövningar senaste 12 månaderna, och med handläggningstider är det inte direkt så mycket mer än så jag kan göra.

Det är inre heller hållbart att göra en ny omprövning var eller varannan månad.

Min estimersde Inkomst augusti 2024-februari 2025 kommer vara drygt 57000 kronor brutto, gentemot angivet 59000
Det gäller ju också att inte ”fastna” med en alltför hög betalplan sista året som man inte kan fullfölja. Jag höll på att hamna där då min man fick jobb och jag omprövade för det. Fick naturligtvis betala mer då. Men sen blev det strul och han blev av med jobbet ( ingen a- kassa heller) och jag skickade in om omprövning, men då tyckte de att det var för kort tid kvar och jag skulle fortsätta betala ( trots att jag inte kunde).
 

Advokaten

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Det gäller ju också att inte ”fastna” med en alltför hög betalplan sista året som man inte kan fullfölja. Jag höll på att hamna där då min man fick jobb och jag omprövade för det. Fick naturligtvis betala mer då. Men sen blev det strul och han blev av med jobbet ( ingen a- kassa heller) och jag skickade in om omprövning, men då tyckte de att det var för kort tid kvar och jag skulle fortsätta betala ( trots att jag inte kunde).
Och det är vad jag är rädd för, därför försöker jag se framtida inkomster och inte ta hänsyn till historiken.

Det är fortfarande en ökning med 20.000 per månad jag gör.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En upplysning under 4 år. Dock ingen omprövning, mig veterligen.

Som jag förstår det ska det väldigt mycket till för stt upphäva saneringen, misskötsel av betalningar eller att man inte omprövat högre inkomster själv, vilket jag ju har gjort. Så utifrån det ser jag en förlängning som betydligt troligare i så fall
Du verkar sökt om det men lämnat uppgifter som inte stämt så bra..
Spännande att se om borgenärerna vaknar
 

Brainstorming

Aktiv medlem
Poäng: 27
Blev medlem
24 April 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Om vi ska gå på ditt första och andra inlägg här i tråden så har du tjänat ca: 1,1 miljoner mer under 2 års tid.

Det var någon annan här på forumet som hade tjänat ca: 70 000 kr mer 1 år och fick sin skuldsanering förlängd med 13 månader.
Under de 13 månaderna skulle personen betala in de 70 000 denne tjänat mer.
 
Senast ändrad:

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
201
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Ja, de förlänger både tid och månadsbetalning
Säkert på det?
Har man förkortad betalningsplan är det inte säkert att man får påbackning på de 5 åren. Jag har ställt frågan här innan om just detta utan att få svar... Så ingen verkar veta hur det verkligen ligger till.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
De räknar och förlänger både tid oftast 6 månader och belopp. Du har fått svar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp