• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få tillbaka erbjudande via lendo?

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 21
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
4
Poäng
21
Om du vill använda svea för att hålla dig flytande ett par månader kommer det inte att fungera på sikt. Du ska använda svea för att lösa några skulder dom som har hög ränta / månadskostnad. Sedan måste du be kanske några sv dem långivare att förlänga betalningstiden eller/ och betalningsfrimånad. Sedan öka inkomsten så fort det går. Jag kan inte komma på bättre förslag än det som skrivit tidigare.
Sett att några förhandlar ränta på sina lån och krediter.. funkar alltid eller? Vad borde jag tänka på o säga när jag pratar med mina långivare om det
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Säg att Riksbanken har sänkt ränta och du behöver få din ränta sänkt p g a ansträng ekonomi
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Hela din plan bygger på att du får ett bättre lån i december men du fick knappt låne erbjudande denna gång och att 3 uc försvinner kanske inte hjälper dig jätte mkt med betyget och dessutom ett relativt nya taget lån nu så är långt långt ifrån säkert att du får erbjudande nästa ansökan. Så fin plan är inte bra väldigt mycket som kan gå fel i den. Ta dessa pengar och betala in så du får ner månadskostnad så mycket som möjligt. För får du inget lån sen så har du tagit typ 100.000 i bara för att betala andra lån och din totala skuld kommer ändå vara högre
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 21
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
4
Poäng
21
Hela din plan bygger på att du får ett bättre lån i december men du fick knappt låne erbjudande denna gång och att 3 uc försvinner kanske inte hjälper dig jätte mkt med betyget och dessutom ett relativt nya taget lån nu så är långt långt ifrån säkert att du får erbjudande nästa ansökan. Så fin plan är inte bra väldigt mycket som kan gå fel i den. Ta dessa pengar och betala in så du får ner månadskostnad så mycket som möjligt. För får du inget lån sen så har du tagit typ 100.000 i bara för att betala andra lån och din totala skuld kommer ändå vara högre
Medveten om det, säkrast är ju o betala på lånen o krediterna för all summa o inta ta på mog mer, men vet bara inte hur jag ska göra sen,även om jag då kan spara några tusen för inkomsten räcker ju ej ändå. Så då sitter jag där o kommer låna på mig mer små skitlån om jag ej kan betala räkningarna.

Ja omöjligt o veta hur mina förutsättningar blir efter dec, tänker (enligt mig) mer logisk...när jag hade 7 uc;n(innan lendo ansökan) låg risken på 14%. Gick ner till 5 uc:n och risken ca 9% då. Efter ansökan är den nu på 12,2%. Tänker därför att i dec när 4 ucn försvinner och jag endast har 3 kvar, samt avbetalat några av dem krediter som syns på uc så borde väl förutsättningarna vara bra. Men ja, man vet ej. Känns som enda chansningen iaf. Skulle jag där få ett stort lån där jag faktiskt kan samla allt så har jag löst mina ekonomiska problem(altså skuldsatt kommer man va, menar att jag kan då klara mig ekonomisk).
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 774
Mottagna reaktioner
2 689
Poäng
1 677
Du behöver skriva ner alla dina lån och krediter och totalskuld + månadskostnad på varje för att ens kunna ge oss en chans att ge tips på hur du ska prioritera.
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 21
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
81
Mottagna reaktioner
4
Poäng
21
Du behöver skriva ner alla dina lån och krediter och totalskuld + månadskostnad på varje för att ens kunna ge oss en chans att ge tips på hur du ska prioritera.
Hej! Har skrivit ner allt i ett inlägg redan, gå lite bakåt i tråden så ser du inlägget
 

Lock

Aktiv medlem
Poäng: 51
Blev medlem
10 September 2024
Meddelanden
43
Mottagna reaktioner
15
Poäng
51
Jag är ledsen...
Men du har 480000 i lån och krediter. Lite osäker på din månadsinkomst men den var kanske 16000?

Du har just nu utgifter i bara lån och krediter på 18000 i månaden.
Framgår inte riktigt vad ditt nya lån kostar, men antar runt 2000?

Du behöver alltså ersätta 10k med 2k för att ens ha en suck.


Den "bästa" lösningen jag ser är att betala av följande och ta bort ~7900:- men sen tillkommer ju det nya lånets kostnad så skillnaden kanske blir ~5000:-/mån
Men
Ellos
Qliro
ViaConto
Privatperson (MÅSTE! Denna personen kommer annars hamna i klistret när din ekonomi brakar ihop då det är högst troligt.)
GFMoney
Bubbelroom
Merax


Summa att betala av: 161000:-


Som sagt det är ingen hållbar lösning.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp