• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Få tillbaka erbjudande via lendo?

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Ja det blir svårt med sådan inkomst. Tycker ändå att du ska ta svea och lösa de som syns på uc: northmil 50000 och ellos 30800. Därfeter har du utrymme att lösa viaconto 10750, ferratum 51000 och gf money 33000 , de med hög ränta.
De tillsammans kostar ca 8000 kr/ mån men din svea kommer kosta ca 2500.
Sedan kan du försöka köra snöbollsmetoden där du betalar allt du kan på den minsta skulden och så fortsätter du till nästa. Om 6 månader kan du ansöka om ett nytt samlingslån på ca 150-200 tusen och då löser du resterande skulder. Det krävs disciplin och om du kan höja din inkomst skulle det bli fantastiskt. Lycka till !!!
Tack för tips! Såg att Ellos skulden(elpy då) syns ju ej i uc men däremot qliro. Vad tror du om den planen jag tänkt ut ang. lån?..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Ja, det kan gå som sagt men det krävs disciplin
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Ja, det kan gå som sagt men det krävs disciplin
Jo men är helt bestämt o fixa min ekonomiska situation, inte haft nån chans o göra det bara.

Ditt tips var jättebra problemet är bara att visst blir jag av med flera krediter o sparar ett par tusen per mån, men kommer fortfarande ligga back. Min inkomst räcker ej till o betala resten av månadens skulder.

Tänker såhär då.. att betala av några krediter o nå runt summan av vad lånet kommer kosta minst 3.000 då, så ex. Ferratum och viaconto åtminstone,ca 61.000kr totalt, samt några fler räcker väl till o lösa. Vill iaf ha någon buffert över till mig själv samt ha kvar i kontot 50.000 eller lite mer av lånet. Av dessa 50.000+ använda 10.000/12.000 per mån till skulderna under 4-5mån(tills jag kan söka ett större samlingslån igen),o på så sätt kan jag ta ut mindre FP också, endast för hyran o mat samt några tusen extra för skulderna. När jag sedan kan ta lånet och kan samla ihop allt fler så borde jag kunna klara mig med min inkomst.

Det jag menar, låter det altså dumt och som en dålig plan att använda sig av lånet på dehär sättet som "inkomst" under ett par mån tills dess? Betalar ju av ett par lån äbdå..

Vet ej annars hur jag kan göra.
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
778
Mottagna reaktioner
373
Poäng
497
Jo men är helt bestämt o fixa min ekonomiska situation, inte haft nån chans o göra det bara.

Ditt tips var jättebra problemet är bara att visst blir jag av med flera krediter o sparar ett par tusen per mån, men kommer fortfarande ligga back. Min inkomst räcker ej till o betala resten av månadens skulder.

Tänker såhär då.. att betala av några krediter o nå runt summan av vad lånet kommer kosta minst 3.000 då, så ex. Ferratum och viaconto åtminstone,ca 61.000kr totalt, samt några fler räcker väl till o lösa. Vill iaf ha någon buffert över till mig själv samt ha kvar i kontot 50.000 eller lite mer av lånet. Av dessa 50.000+ använda 10.000/12.000 per mån till skulderna under 4-5mån(tills jag kan söka ett större samlingslån igen),o på så sätt kan jag ta ut mindre FP också, endast för hyran o mat samt några tusen extra för skulderna. När jag sedan kan ta lånet och kan samla ihop allt fler så borde jag kunna klara mig med min inkomst.

Det jag menar, låter det altså dumt och som en dålig plan att använda sig av lånet på dehär sättet som "inkomst" under ett par mån tills dess? Betalar ju av ett par lån äbdå..

Vet ej annars hur jag kan göra.
Vänta va?
Detta kommer aldrig hålla. Just saying
Din taktik är bland det sämre jag hört tyvärr..
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Vänta va?
Detta kommer aldrig hålla. Just saying
Din taktik är bland det sämre jag hört tyvärr..
Hej! Tar gärna emot tips, är lite akut nu så någon lösning måste jag ha även om det inte är bästa. Åtminstone tills jag kan ta, förhoppningsvis, ett större lån om några få mån, o verkligen samla allt(eller det mesta).

Fått ett lån på 160k beviljad somsagt, tanken var o samla ihop smålån o krediter vid ansökan men fick ej så hög summa att det räcker till allt alls.
Betalar jag av lån o krediter fullt ut med lånet så sparar jag några tusen, men ligger back fortfarande och kan ej betala alla månadens skulder...tips? :/
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Hej! Tar gärna emot tips, är lite akut nu så någon lösning måste jag ha även om det inte är bästa. Åtminstone tills jag kan ta, förhoppningsvis, ett större lån om några få mån, o verkligen samla allt(eller det mesta).

Fått ett lån på 160k beviljad somsagt, tanken var o samla ihop smålån o krediter vid ansökan men fick ej så hög summa att det räcker till allt alls.
Betalar jag av lån o krediter fullt ut med lånet så sparar jag några tusen, men ligger back fortfarande och kan ej betala alla månadens skulder...tips? :/
..och varför jag acceptera lånet är även för att hittills har jag klarat månaderna med betalningsfria mån, skippat o betala vissa räkningar men sedan behövt betala dubbelt och då skippat andra, ta smålån som daypay för o ha några extra tusen o betala räkningar med, betalat av dem o sökt dem igen osv... Jag kommer nu kunna betala det jag ligger back med, samt dessa dyra smålån.

Så ja, tips! Lånet kan väl hjälpa o få ner viss månadskostnad men kommer ändå ligga back somsagt. Kanske finns en bättre upplägg o betala av lånen? Sett över det men får ändå inte ihop det o klara mig med den inkomst jag har...

Får lust o ge upp..men lånet här nu gav mig nåt hopp och tänkte ut nån tillfällig plan tills jag kan söka nästa lån. Vad kan jag annars göra o få ner månadakostnaderna rejält? Tips snälla...
 
Senast ändrad:

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
@Lasseman ser att du ska va en av de mest kunniga här inne, har du tips utifrån av det jag skriver snälla.. tar gärna emot andra tips kring ekonomin hur jag kan lösa månadskostnader osv.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Kort och gott, Du tar ett nytt lån för att betala av andra lån och krediter, men ändå så kommer Du inte klara av att betala den totala månadskostnaden?
 

jessan94

Viktig medlem
Poäng: 41
Blev medlem
16 Juli 2024
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
5
Poäng
41
Kort och gott, Du tar ett nytt lån för att betala av andra lån och krediter, men ändå så kommer Du inte klara av att betala den totala månadskostnaden?
Hej, tanken var ett stort samligslån o samla lån o krediter o sänka månadskostnaden. Samtidigt är jag i en situation nu där jag ligger back tillome och har obetalda räkningar, samt nyligen tagna små skitlån för o klara mig. Samlingslån är enda lösning men detta var enda erbjudandet jag fick, och ser inte riktigt någon annan väg just nu om ekonomin inte går ihop än o bara acceptera den, saknar ju pengar varje mån nu o ligger back med flera tusen.. Hur hade jag kunnat göra annars?..

Kan ju samla en del o spara några tusen, men ligger back fortfarande varje mån. Så om jag nu samlar allt med lånet, hur ska jag göra för o klara månaden. Tar gärna tips snälla.
Kanske kan räkna på ett annat sätt o samla ihop lånen, för o sänka månadskostnaderna rejält o visst klara mig? Försökt räkna ut detta men får ej ihop det.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Hej, tanken var ett stort samligslån o samla lån o krediter o sänka månadskostnaden. Samtidigt är jag i en situation nu där jag ligger back tillome och har obetalda räkningar, samt nyligen tagna små skitlån för o klara mig. Samlingslån är enda lösning men detta var enda erbjudandet jag fick, och ser inte riktigt någon annan väg just nu om ekonomin inte går ihop än o bara acceptera den, saknar ju pengar varje mån nu o ligger back med flera tusen.. Hur hade jag kunnat göra annars?..

Kan ju samla en del o spara några tusen, men ligger back fortfarande varje mån. Så om jag nu samlar allt med lånet, hur ska jag göra för o klara månaden. Tar gärna tips snälla.
Kanske kan räkna på ett annat sätt o samla ihop lånen, för o sänka månadskostnaderna rejält o visst klara mig? Försökt räkna ut detta men får ej ihop det.

Inan Du räknar på vilka lån som är bäst att betala av så fokusera på att skaffa en hållbar lösning i längden.

Du skriver att tanken är att ta ett större lån om några månader/längre fram. Varför är förutsättningarna bättre då än nu?
Vad hade Du för taxerad inkomst på deklarationen i år?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp