• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Enkelfinans.se, erfarenheter

allesgut

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
14 Oktober 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Fick påminnelserna på mail och första inkassokravet, men sedan fick jag Inkasso hem till lägenheten.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Kan någon svara, varför säljer de inte bara fakturan till ett riktigt inkassobolag och får in t ex 90% av fakturavärdet?
 

Grodan1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 397
Blev medlem
28 Oktober 2014
Meddelanden
1 268
Mottagna reaktioner
196
Poäng
397
Mitt lån gick aldrig till inkasso, ja fick en avbetalningsplan där. Är det någon som vet om man är spärrad från att låna igen någon gång efter det?
 

allesgut

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
14 Oktober 2014
Meddelanden
8
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag fick låna igen, även om jag haft avbetalningsplan....på mitt första lån
 

miklo

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
9 Juli 2014
Meddelanden
146
Mottagna reaktioner
10
Poäng
52
Hej,
Nu är det inget riktigt svar, men UC tar dom inte. Tog credit safe på mig förra året. Har aldrig ringt upp mig i alla fall.

Mvh/Miklo
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vad står det på kontot när dom överför... alltså vad står det på mitt bankkonto..står det typ enkel finans eller bara en överföring??
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Dom är hemska. Har avbetalningsplan hos dom, 601:-/månad. Sköter mina betalningar prickfritt. Ändock får jag varje månad kontakta dom för dom skickar påminnelsesmejl och sms att jag ej betalt,, hot om inkasso mm fast jag följer planen.Varje gång har de svarat att de gjort fel, ändå fortsätter det.
Efter sista inbetalningen jag gjorde fick jag ett mail att jag betalat 495:- FÖR LITE!!
Jag svarade och bifogade avbetalningsplanen och skrev att jag betalat exakt det belopp som fakturan uppger. Fick svaret bara att de försökt nå mig per telefon, vilket de inte har. Sen har jag jag inte hört nåt mer.
En fråga. Vi är överens en en plan på 601:-/månad i 10 månader. Jag har 4 månader kvar. Kan dom komma att ändra på det mitt i perioden? Börjar undra om det är det dom försöker eftersom dom ville ha 495:- till denna månad..

Välj nån annan om ni kan. Vet att man tar det som finns, men försök. Dom är jävligt jobbiga att ha att göra med!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp