• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
vad tror du om detta Lasseman. Min hl på krf har försökt få tag i dessa för att få anmäla skulden och få me den på betalplanen. De har inte svarat så hl gick vidare och nu har jag fått beslut. Igår så fick jag inkasso på divide skulden där dom hotar om kronofogden om jag inte betalar.

jag loggar då in och medd att jag har inledande skuldsanering och beslut on skuldsanering. Idag svarar inkasso bolaget som köpt skulden av divide att de ”anmält” skulden till krf.

till saken hör att idag är sista dagen för att överklaga min beslut på skuldsanering. Tror du anmäla skuld räknas som att överklaga?

jag hade säkert kunna var tyst och inte gett dom info men tyckte ändå det kåndes bäst att meddela dom..för vi har försökt få med skulden från början.

tänker att det värsta som kan hända är att tingsrätten hänvisar tillbaka för vidare handläggning för att få med skulden osv..
Vilket inkassobolag gäller det?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
De anmälde skulden två dagar efter mittt skuldsanerings beslut blev laga kraft så nu blev dom utan betalning och förlorade 25000kr
 

david1979

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
26 Februari 2013
Meddelanden
128
Mottagna reaktioner
60
Poäng
197
Nej precis. En trevlig kille från Helsingborg som vi alla älskar skickade in en invändning så det dröjde innan min skuldsanering vann laga kraft, men divide var 2 eller 3 veckor för sent efter det. KFM tog beslutet att det ingår i min skuldsanering och sedan tog bort betalningsanmärkingen. Eller jag skrev till creditsafe och bisnode och UC och tog bort den. Mentalt, finns det en stor skillnad mellan 28 anmärkningar och 29 anmärkningar :p
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
830
Mottagna reaktioner
304
Poäng
497
Nej precis. En trevlig kille från Helsingborg som vi alla älskar skickade in en invändning så det dröjde innan min skuldsanering vann laga kraft, men divide var 2 eller 3 veckor för sent efter det. KFM tog beslutet att det ingår i min skuldsanering och sedan tog bort betalningsanmärkingen. Eller jag skrev till creditsafe och bisnode och UC och tog bort den. Mentalt, finns det en stor skillnad mellan 28 anmärkningar och 29 anmärkningar :p
Var det ett inkassobolag som hade köpt skulden eller var det Divide själva som invände?
 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Nej precis. En trevlig kille från Helsingborg som vi alla älskar skickade in en invändning så det dröjde innan min skuldsanering vann laga kraft, men divide var 2 eller 3 veckor för sent efter det. KFM tog beslutet att det ingår i min skuldsanering och sedan tog bort betalningsanmärkingen. Eller jag skrev till creditsafe och bisnode och UC och tog bort den. Mentalt, finns det en stor skillnad mellan 28 anmärkningar och 29 anmärkningar :p
Aah här hade dom bara anmält skulden för sent så har inte fått ngn prick får väl se om de försöker driva in den och känner lite samma 30 eller 31 gör det samma :)

men dom där inkasso verkar ha köpt skulden från Divide.. snacka om förlust sffär
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Divide överlåter sin kundstock till Pjum.
 

Bilagor

  • IMG_9211.jpeg
    IMG_9211.jpeg
    597.9 KB · Visningar: 81

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 166
Mottagna reaktioner
1 917
Poäng
1 247
Hej,

Från och med 6 Oktober kommer Divides kundportfölj att tas över av en annan svensk långivare - Pjum. Pjum är en del av komsumentkreditinstitutet BANQ AB och erbjuder olika typer av privatlån, som exempelvis löneförskott, till mycket förmånliga villkor.

Som kund hos Divide behöver du inte göra något alls, utan allt sköt automatiskt. I början av September kommer Pjum att kontakta dig och beskriva sin verksamhet samt vilka villkor och erbjudande de har.

Vill du veta mer om Pjum redan idag, så kan du gå in på www.pjum.com

Kom ihåg att du kund hos Divide har möjlighet att betala av hela din skuld i förtid.

Hälsningar, Divide AB (publ)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp