• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Divide - Ny kontokredit

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Dom kan fortfarande överklaga.
Jo det vet jag, men man undrar jag om de ens har koll på hur saker funkar.

visst är det märkligt. Dom tjänar ju inget på att missa precis. De kan överklaga o få med skn skuld. Böttre dom är med på noterna från blrjan.

slarvigt skött bolag
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jo det vet jag, men man undrar jag om de ens har koll på hur saker funkar.

visst är det märkligt. Dom tjänar ju inget på att missa precis. De kan överklaga o få med skn skuld. Böttre dom är med på noterna från blrjan.

slarvigt skött bolag
Dom verkar inte ha helt koll nej...
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 437
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Jo det vet jag, men man undrar jag om de ens har koll på hur saker funkar.

visst är det märkligt. Dom tjänar ju inget på att missa precis. De kan överklaga o få med skn skuld. Böttre dom är med på noterna från blrjan.

slarvigt skött bolag
Jag försöker få information av dem vilket inkasso de har och hur lång tid innan det skickas vidare? Det svar jag får är samma hela tiden att ” vi vill att våra kunder betalar och att det kan bli rättsliga åtgärder?
Någon här som låtit sin kredit gå vidare?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 323
Mottagna reaktioner
1 358
Poäng
997
Jag försöker få information av dem vilket inkasso de har och hur lång tid innan det skickas vidare? Det svar jag får är samma hela tiden att ” vi vill att våra kunder betalar och att det kan bli rättsliga åtgärder?
Någon här som låtit sin kredit gå vidare?

Cready AB använde de för mig. Tog ett par år innan skulden hamnade där.
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 323
Mottagna reaktioner
1 358
Poäng
997
Hur var de? Fick du avbetalningsplan? Och fick du anmärkning?

Fick ett förslag att betala ca 80 % av skulden, men jag tog det inte och kontaktade heller aldrig dem för en avbetalningsplan. Så jag vet inte hur de är.
Anmärkning absolut, då jag släppte till kfm och min löneutmätning. Ingen missbrukad kredit.
 

Ensam021

V.I.P
Poäng: 157
Blev medlem
5 April 2022
Meddelanden
355
Mottagna reaktioner
34
Poäng
157
Fick ett förslag att betala ca 80 % av skulden, men jag tog det inte och kontaktade heller aldrig dem för en avbetalningsplan. Så jag vet inte hur de är.
Anmärkning absolut, då jag släppte till kfm och min löneutmätning. Ingen missbrukad kredit.
Hur de gör löneutmätningar? Vet arbetsgivare om man har mycket skuld och kvar ej att betala vad händer ?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 323
Mottagna reaktioner
1 358
Poäng
997
Hur de gör löneutmätningar? Vet arbetsgivare om man har mycket skuld och kvar ej att betala vad händer ?

De ber kfm kräva in pengarna, efter att skulden är fastställd. Så kfm gör löneutmätningen, läs om processen här:

 

JohanA

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
30 April 2018
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Dom verkar inte ha helt koll nej...

vad tror du om detta Lasseman. Min hl på krf har försökt få tag i dessa för att få anmäla skulden och få me den på betalplanen. De har inte svarat så hl gick vidare och nu har jag fått beslut. Igår så fick jag inkasso på divide skulden där dom hotar om kronofogden om jag inte betalar.

jag loggar då in och medd att jag har inledande skuldsanering och beslut on skuldsanering. Idag svarar inkasso bolaget som köpt skulden av divide att de ”anmält” skulden till krf.

till saken hör att idag är sista dagen för att överklaga min beslut på skuldsanering. Tror du anmäla skuld räknas som att överklaga?

jag hade säkert kunna var tyst och inte gett dom info men tyckte ändå det kåndes bäst att meddela dom..för vi har försökt få med skulden från början.

tänker att det värsta som kan hända är att tingsrätten hänvisar tillbaka för vidare handläggning för att få med skulden osv..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp