• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Okej okej! Det är tyvärr alldeles för hög ränta för mig. Pysslar inte med krediter. Men med en som är i liknelse med en bolåneränta så tackar man inte nej i första taget..
ja, men om du har fläckfri Bisnode och högre lön då får du ju självklart bättre ränta än någon som har lägre lön och 4ff
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 437
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Ansöker man då via kundtjänst? Finns ju ingen funktion på hemsidan för att kunna ansöka om höjning...
Om du menar Getdivide så hade jag kontakt med dem för ett par veckor sedan och de hade inte börjat med någon utlåning ännu på högre belopp ännu än på 25 000 kronor. Och när de gör det skulle de välja ut ett antal son de skickade till med erbjudande. Alltså i mindre skala. Så svarade dom mig iallafall.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Ansöker man då via kundtjänst? Finns ju ingen funktion på hemsidan för att kunna ansöka om höjning...
Ja så är min uppfattning. Man tar kontakt via kundtjänsten online. Jag har fått frågan tillbaka om jag vill söka högre kreditutrymme och de vill veta vilket belopp. Jag har frågat vad som är max.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag är också intresserad av att veta hur mycket dom erbjuder, då jag är i behov av att renovera köket. Har en fläckfri bisnode och ganska hög lön. Skulle gärna vilja ha min buffert kvar(utan att kladda på UC) & utan att belåna lägenheten mer, så 2% ränta skulle def funka för mig. Skriv gärna så fort du får svar ;)
Man får standardsvaret max 250.000. Jag är inte intresserad just nu då jag vill ha tom Bisnode i nov/dec. Men därefter kommer jag vara intresserad.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Fick detta svar på kundtjänsten: "Vi genomför just nu en uppdatering av tjänsten och i samband med det kan vi göra en ny kreditupplysning via Bisnode för att se om vi kan erbjuda dig en högre kredit (Max 50 000)".
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Fick detta svar på kundtjänsten: "Vi genomför just nu en uppdatering av tjänsten och i samband med det kan vi göra en ny kreditupplysning via Bisnode för att se om vi kan erbjuda dig en högre kredit (Max 50 000)".
Men inga nya kunder va? Bara gamla?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp