• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Divide - Ny kontokredit

lex

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
31 Januari 2019
Meddelanden
1 011
Mottagna reaktioner
611
Poäng
637
Inte sett ärenden från getdevide på jobbet än..

Kanske för att dem inte har några rutiner jag hade maxkrediten på 25000 i augusti när jag släppte allt. Fick inga krav förutom ett Mail, så jag glömde ta med det i min ansökan till skuldsanering. Nu har jag skuldsanering och dem får ingenting, då dem inte rapporterade in under utlysningstiden... har hittills inte hört något från dem förutom det automatiska mailet i september.

Har alltså varken fått några fakturor påminnelser eller telesamtal från dem och dem har varken skickat det till inkasso eller fogden...

Sjukt att dem inte reagerar efter 10-11 månader utan några pengar...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 644
Mottagna reaktioner
1 183
Poäng
927
Kände att det var dags att återuppliva den här gamla tråden igen :D Get Divide som ursprungligen skulle låna ut upp till 200K med enbart Creditsafe, vilket sen kom att bli 20K och Bisnode. Någon som hört något mer om deras ”kommande” lansering? :)
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 437
Mottagna reaktioner
381
Poäng
517
Kände att det var dags att återuppliva den här gamla tråden igen :D Get Divide som ursprungligen skulle låna ut upp till 200K med enbart Creditsafe, vilket sen kom att bli 20K och Bisnode. Någon som hört något mer om deras ”kommande” lansering? :)
Tror inte det kommer hända inom den närmaste tiden. Fick något flummigt svar när jag frågade förut
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 957
Mottagna reaktioner
13 601
Poäng
10 387
Kände att det var dags att återuppliva den här gamla tråden igen :D Get Divide som ursprungligen skulle låna ut upp till 200K med enbart Creditsafe, vilket sen kom att bli 20K och Bisnode. Någon som hört något mer om deras ”kommande” lansering? :)

Folk var så uppihejsan och var väl säker på lansering både typ "nästa torsdag" "till black friday" "innan jul" och sllt möjligt, så enligt dessa är det igång sedan länge:)
 

Preben

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 667
Blev medlem
23 Juli 2019
Meddelanden
1 510
Mottagna reaktioner
679
Poäng
667
Folk var så uppihejsan och var väl säker på lansering både typ "nästa torsdag" "till black friday" "innan jul" och sllt möjligt, så enligt dessa är det igång sedan länge:)
Samma flopp som extralånets möjlighet att höja efter 4 månaders felfri inbetalning
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Enligt kundtjänsten på Divide går det att ansöka om högre kreditutrymme än 25.000, men att det då tas en ny kreditupplysning. Någon som har gjort det och fått högre än 25.000?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp