• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dilemma samlingslån, enskilt eller på totala beloppet 565k

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Redigt sjukt och surt. Har du hört något med Lendo vad de kan göra?
Yes, körde på en longshot.
Ändrade ansökan till 335000 för att täcka Collector 16% lånet och sänkte återbetalningstiden till 9 år och fick erbjudande;

Marginalen bank
Lånesumma
335 000 kr
Lånetid
9 år
Effektiv ränta
10,62 %
Nominell ränta
9,98 %

4 747 kr/mån

Bättre än jag har hos Collector iaf.

Ska tacka ja till denna men med min tur kommer banken säkert klaga på något plötsligt och dumpa erbjudandet. Återstår att se.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Yes, körde på en longshot.
Ändrade ansökan till 335000 för att täcka Collector 16% lånet och sänkte återbetalningstiden till 9 år och fick erbjudande;

Marginalen bank
Lånesumma
335 000 kr
Lånetid
9 år
Effektiv ränta
10,62 %
Nominell ränta
9,98 %

4 747 kr/mån

Bättre än jag har hos Collector iaf.

Ska tacka ja till denna men med min tur kommer banken säkert klaga på något plötsligt och dumpa erbjudandet. Återstår att se.

Det erbjudandet ska du nog ändå vara ganska nöjd över utifrån belåningsgrad.
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Det erbjudandet ska du nog ändå vara ganska nöjd över utifrån belåningsgrad.
Ja, som faen! ^^ Var tvungen att be Lendo killen läsa upp erbjudandet två gånger innan det gick upp att jag faktiskt fick ett skitbra erbjudande trots allt.
128 kr extra i plånkan varje månad också :facejoy:
Signerad och ber
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 939
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Fick du fler än ett erbjudande efter ändringen?
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677

Ring in till Collector och be om betalningsuppgifter. Dom har en så bra winback avdelning att dom kanske väljer att matcha räntan. Får du lika låg/lägre ränta hos Collector så är det bättre att vara kvar där. Antar du haft lånet ett tag?

Vad har du för återbetalningstid hos Collector? Grattis till erbjudandet förresten!
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Ring in till Collector och be om betalningsuppgifter. Dom har en så bra winback avdelning att dom kanske väljer att matcha räntan. Får du lika låg/lägre ränta hos Collector så är det bättre att vara kvar där. Antar du haft lånet ett tag?

Vad har du för återbetalningstid hos Collector? Grattis till erbjudandet förresten!

Jag betalde tidigare 5141 kr månaden när den var på 12 år!
Jag kunde reglera själv månadskostnaden, vilket jag gjorde för att tillfälligt sänka den och då blev den på 4875 kr och 15 år och 10 månader!
Haft lånet där sedan sommaren 2022.

Och de vart väldigt oförskämda när jag frågade om det fanns chans till någon omförhandling av lånet nu när ekonomin är bättre. NEJ! 'Men ge oss papper från annan bank som erbjuder bättre så kan vi Kanske se över det. Du kan ju söka via Lendo.' fick man som svar.
Varpå jag svarade: 'Om någon erbjuder bättre så lär du inte höra av mig nå mer heller.'

Jag ser när jag loggar in på Collectors sida nu att jag har två nekade ansökningar om lån.

Nä, känns inte som man vill stanna hos dem. Bara banknamnet ger en rysningar. :facejoy:
 
Senast ändrad:

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Jag betalde tidigare 5141 kr månaden när den var på 12 år!
Jag kunde reglera själv månadskostnaden, vilket jag gjorde för att tillfälligt sänka den och då blev den på 4875 kr och 15 år och 10 månader!
Haft lånet där sedan sommaren 2022.

Och de vart väldigt oförskämda när jag frågade om det fanns chans till någon omförhandling av lånet nu när ekonomin är bättre. NEJ! 'Men ge oss papper från annan bank som erbjuder bättre så kan vi Kanske se över det. Du kan ju söka via Lendo.' fick man som svar.
Varpå jag svarade: 'Om någon erbjuder bättre så lär du inte höra av mig nå mer heller.'

Jag ser när jag loggar in på Collectors sida nu att jag har två nekade ansökningar om lån.

Nä, känns inte som man vill stanna hos dem. Bara banknamnet ger en rysningar. :facejoy:
Ja har du 16% så är det inte jätteroliga siffror, men antar att du inte hade så mycket till val när du fick det lånet heller. Den räntan sattes ju baserat på dina förutsättningar.

Collector är en bra bank och har du möjlighet att få lägre ränta än hos Marginalen så är det givetvis mer ekonomiskt smart att vara kvar hos dom då du redan haft lånet där i 2 år och kommer behöva börja om hos marginalen med mestadels ränta i början. Får du lägre ränta hos Collector kan du ju ändra till 9 år också :) tips bara men du gör såklart som du vill!
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Förresten:
Om Collector kan sänka din ränta och höja upp lånet till 500.000 så kan du även baka in Lunar där, sedan så kan du ju ta Marginalens erbjudande för att betala bort det som blev kvar hos Lunar. Då får du bra räntor på bägge lånen helt plötsligt! :D

(Och vill Collector inte höja utan enbart sänka räntan så är alternativet att i så fall stanna kvar hos dom men ta marginalens erbjudande för att betala av Lunar)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp