• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Dilemma samlingslån, enskilt eller på totala beloppet 565k

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Ja har du 16% så är det inte jätteroliga siffror, men antar att du inte hade så mycket till val när du fick det lånet heller. Den räntan sattes ju baserat på dina förutsättningar.

Collector är en bra bank och har du möjlighet att få lägre ränta än hos Marginalen så är det givetvis mer ekonomiskt smart att vara kvar hos dom då du redan haft lånet där i 2 år och kommer behöva börja om hos marginalen med mestadels ränta i början. Får du lägre ränta hos Collector kan du ju ändra till 9 år också :) tips bara men du gör såklart som du vill!
Collector har ju nekat mig inte en gång men två gånger i Lendo ansökan redan så.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Collector har ju nekat mig inte en gång men två gånger i Lendo ansökan redan så.
Mm, men det är en automatisk process. Väldigt vanligt att dom försöker vinna tillbaka en när man ringer till dom och säger att man ska lösa sitt lån. Du skrev ju tex själv att dom hade sagt att dom ev kan sänka din ränta om du skickar in ”bevis” på bättre erbjudande från annan bank.
 

mrx

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
11 Maj 2017
Meddelanden
90
Mottagna reaktioner
12
Poäng
52
Tips är att kolla innan du ändrar lånegivare bara för nån ynka procent att räkna med hur mycket ränta du totalt åker på.
Oftast eller alltid mera får lånetagarna trampa sig igenom den sjön först...
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Tips är att kolla innan du ändrar lånegivare bara för nån ynka procent att räkna med hur mycket ränta du totalt åker på.
Oftast eller alltid mera får lånetagarna trampa sig igenom den sjön först...
Från 16 % till 10 % är inte nån ynka procent.
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Collector svar bara att matcha räntan: Vi kan dessvärre inte matcha det angivna erbjudandet. Vänligen återkom om du önskar skapa en slutfaktura för ditt lån här hos oss.
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Ja, det är bara att ta Marginalen och avsluta Collector
Ja, jag valde Marginalen, de har löst ut mitt gamla lån nu.

Aldrig gått så smidigt med en bank förut som med Marginalen Bank, bra erbjudande, signering, löst lån, no questions asked. ^^

MEN NU har därimot Collector hört av sig och vill lämna ett erbjudande om att samla 500000 kr av 565000 hos dem, de skulle kolla på det och återkomma.
De får ha ett Riktigt bra erbjudande om jag ska komma tillbaka. 1. De nekade mig via lendo ansökan, inte bara en gång men två gånger på beloppen 342 och 335k och kunde Inte match ränta. Och nu vill de helt plötsligt erbjuda mig 500k gav man hinten om. :rolleyes: Svarade att de får gärna dra det vidare och komma med ett förslag, att jag kollar och överväger ett om de kommer med något vettigt.

Fast jag är rätt nöjd över vad jag lyckats återkomma redan.
Om 6 år av med Lunar lånet! Och om 9 år är jag skuldfri enligt dagens uppsättning! :folded:
I dagsläget känns tid viktigare än månadskostnad.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Tror inte de kommer med mkt bättre förslag och nu ser det ändå bra ut för dig. Collector kör med sådant ofta alltså att ringa efteråt och bjuda 500 tusen
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Tror inte de kommer med mkt bättre förslag och nu ser det ändå bra ut för dig. Collector kör med sådant ofta alltså att ringa efteråt och bjuda 500 tusen
Nej, tror inte jag heller eftersom de inte kan erbjuda hela summan på min skuld. Enda som är intressant nu är ett samlingslån på Hela beloppet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp