• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Det är dags. Nu ska samlingslånen äntligen tas...

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 034
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Jag vet inte riktigt tänker mig att jag får bättre ränta på 350? Men det kanske inte spelar någon roll. Sen tänkte jag också att kravet på "Lösen" blir kanske striktare om jag tar 500 än 350..
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 034
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Helvete vad jag är nervös nu alltså det är inte klokt. Om jag åtminstone på något jävla vänster löser 600.000 så får jag väl på annat sätt jaga resterande genom dåliga lån och dylikt.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Helvete vad jag är nervös nu alltså det är inte klokt. Om jag åtminstone på något jävla vänster löser 600.000 så får jag väl på annat sätt jaga resterande genom dåliga lån och dylikt.
Med en månadsinkomst på 65.000 kan man komma upp i 1.7 MSEK blanco med bankernas kalkylator.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 034
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Med en månadsinkomst på 65.000 kan man komma upp i 1.7 MSEK blanco med bankernas kalkylator.

Ja och dessutom har jag lite sidoinkomst. Eller ja, det låter mer spännande än vad det är. Skriver lite som frilansare för ett bolag på Malta så via Frilansfinans får jag in 5000 kr netto som jag inte har i dessa kalkyler + lite pengar från försäkringskassan då jag inte är anställd på 100% (alltså pappadagar) .

Så ekonomiskt kommer jag gå runt absolut men behöver bara få detta beviljat, hade jag haft 2 istället för 4 förfrågningar hade det varit lättare men nu är jag lite beroende utav att första förfrågningen genererar ett lån annars är det aningen problematiskt.

Korpen du har varit till stor hjälp med din expertis och kunskap jag uppskattar det innerligt ska du veta. Om du har vägarna förbi Kalifatet så skulle jag gärna bjuda dig på en lunch :)
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 034
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Bakslag....
FAN!

Enligt Lendo kan det bli stort problem att min senaste inkomst är ifrån 2017....
Många banker kan enligt honom då backa eller tro att jag blivit arbetslös eller dylikt. Fan fan fan.
Min inkomst 2018 var dels lägre men dels har jag inte marginaler att vänta på den.

Vad tror ni?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 296
Mottagna reaktioner
7 556
Poäng
5 137
Bakslag....
FAN!

Enligt Lendo kan det bli stort problem att min senaste inkomst är ifrån 2017....
Många banker kan enligt honom då backa eller tro att jag blivit arbetslös eller dylikt. Fan fan fan.
Min inkomst 2018 var dels lägre men dels har jag inte marginaler att vänta på den.

Vad tror ni?

Terry_... andas andas andas och även om det är backslag så har du gjort stora framsteg, fokusera på det och låt dig inte nedslås. Allt löser sig! När det känns hopplöst brukar jag titta tillbaka och tänka att har jag klarat ALLT DET DÄR som jag har bakom mig så klarar jag det som jag har framför mig också!
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
har din lön gått ner mycket?
det måste ju bara innebära att fler långivare än vanligt just nu kräver komplettering med lönespecifikation eller arbetsgivarintyg.
om din lön inte har har gått ner allt för mycket då bör det ju inte vara något problem.
jag väntar själv på att min deklaration ska bli klar då min inkomst har ökat, men den blir klar först i augusti :/
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 291
Poäng
4 147
Bakslag....
FAN!

Enligt Lendo kan det bli stort problem att min senaste inkomst är ifrån 2017....
Många banker kan enligt honom då backa eller tro att jag blivit arbetslös eller dylikt. Fan fan fan.
Min inkomst 2018 var dels lägre men dels har jag inte marginaler att vänta på den.

Vad tror ni?
Har du pratat med dom eller ansökt ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp