• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Det är dags. Nu ska samlingslånen äntligen tas...

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 034
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Så jag ska gå direkt genom Collector och inte ange samla lån utan typ bil/renovering? Eller?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

2pac

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
23 Juni 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
1 184
Poäng
867
Så jag ska gå direkt genom Collector och inte ange samla lån utan typ bil/renovering? Eller?

Jag angav samla lån men fick pengarna utbetalt till kontot även när jag ansökte direkt genom dom. men det här var under 2018
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Jag har senaste åren mer eller mindre alltid sökt via förmedlare. Tycker att bankerna är ganska givmilda då, då de vet att du är konkurrensmedveten som går via förmedlare. Krånglar dom så vet du att du går till nästa bank.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 034
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Vågar man chansa är ju frågan... I värsta fall kanske man kan ta 100.000 och lösa typ Credway/Credigo/Easycredit där är det typ 70-80K sen kanske man kan få lösa resten själv eller något...
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vågar man chansa är ju frågan... I värsta fall kanske man kan ta 100.000 och lösa typ Credway/Credigo/Easycredit där är det typ 70-80K sen kanske man kan få lösa resten själv eller något...
Chansa? Du har nog inget annat val väl än att kryssa i samla lån. Och skulle du råka ut för någon som kräver lösen sent i processen kan du väl uppge alla maxade icke-uc-krediter som du har:, Credway, Betallkoll, eurloan mfl och sedan plocka ut dom igen.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 034
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Chansa? Du har nog inget annat val väl än att kryssa i samla lån. Och skulle du råka ut för någon som kräver lösen sent i processen kan du väl uppge alla maxade icke-uc-krediter som du har:, Credway, Betallkoll, eurloan mfl och sedan plocka ut dom igen.

Bra tips. Så med andra ord "samla" är det enda jag kan fylla i för att ens ha en chans och sen inte ta dom som vill lösa lånen åt mig. Men problemet i det läget är ju att jag vet inte vilka som låter mig lösa det själv och vilka som vill göra det åt mig.

Dessvärre framgår ju det aldrig i själva ansökan ju.
 

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Bra tips. Så med andra ord "samla" är det enda jag kan fylla i för att ens ha en chans och sen inte ta dom som vill lösa lånen åt mig. Men problemet i det läget är ju att jag vet inte vilka som låter mig lösa det själv och vilka som vill göra det åt mig.

Dessvärre framgår ju det aldrig i själva ansökan ju.

Sen finns det väl inget som säger att samla lån inte ska kunna användas till privata skulder, så det är ju ingen lögn.

Skulle också kört på samla lån.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Bra tips. Så med andra ord "samla" är det enda jag kan fylla i för att ens ha en chans och sen inte ta dom som vill lösa lånen åt mig. Men problemet i det läget är ju att jag vet inte vilka som låter mig lösa det själv och vilka som vill göra det åt mig.

Dessvärre framgår ju det aldrig i själva ansökan ju.
Lendo tycker jag det det framgått tydligt och sedan stämt. Skriver inte Collector lösenkrav, så borde det inte bli det. Någon som valt Collector hos förmedlare i tron att det skulle vara utan lösenkrav och sen har det överraskande blivit lösenkrav?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 401
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Testar du denna kalkylator så får jag till det att du kan ta nya lån till sammanlagt 1,7 msek. Räknade med 65000 i månadslön. Vid 1,5 msek i befintligt blanco så får du grönt ljus på 200.000.

https://www.lsb.se/hur-mycket-kan-jag-lana
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
698
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Förutom gemförelsesajter så är collector grymt givmilda, men tror man behöver lån hos dem innan, innan de blir RIKTIGT givmilda, sen typ var annan var tredje månad låter de än höja me nytt lån


En fråga, collector kan man välninte höjja bef, utan bara ansökanom nytt?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp