• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Ni som skriver här, hur klarar ni hålla humöret uppe? Ni verkar kunna skämta till det och så trots er situation.
Hur gör ni? Jag själv klarar knappast av att gå upp på morgonen så deprimerad jag är, vill ni och orkar så får ni gärna ge mig tips för jag e full av beundran av er:confused:

Söta Du... jag vandrade i Dina skor idag för exakt år sedan... Det började jag göra redan sommaren 2017 när jag insåg att jag pga fördärvade tänder hade tagit de sjukaste lånen och jag då istället förvärrade det hela med att ta ännu sjukare lån för att hålla karusellen igång... :( Jag började få hjärtklappning, enormt ångest påslag när slutet på månaden närmade sig, sov oroligt, helt håglös... Ja, listan kan göras lång... :(
(Men) Här ute fann jag tröst, råd & ett sjuhelsickes stöttande !!!! :)
Till slut släppte jag taget & då var jag självklart panikslagen över mängden telesamtal, brev, etc, men mest var jag rädd för vad min arbetsgivare skulle tycka & tänka om mig...men hjälpen och stöttningen här ute gav mig till slut ro i min själ.
Inget tråkigt har hänt av det jag hade föreställt mig! Jo, jag har löneutmätning och det är ju tragiskt i sig, men det funkar likväl bra ! Lite pengar i madrassen gör oxå att jag känner mig trygg inför oväntade situationer...
Idag är jag den glada, härliga brutta jag var innan oron för ekonomin infann sig ! Jag mår mycket bra igen, men visst infaller sig sorgen ibland över hur JAG kunde försätta mig i denna jäkla soppa...men nu är det som det är...
Du kommer oxå finna frid... jag lovar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Ni som skriver här, hur klarar ni hålla humöret uppe? Ni verkar kunna skämta till det och så trots er situation.
Hur gör ni? Jag själv klarar knappast av att gå upp på morgonen så deprimerad jag är, vill ni och orkar så får ni gärna ge mig tips för jag e full av beundran av er:confused:
Jag har också varit i hålet men med antidepressivt och ett år som gått så har allt stabiliserats.
Det låter kanske som en klyscha men det blir bättre.❤️
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Söta Du... jag vandrade i Dina skor idag för exakt år sedan... Det började jag göra redan sommaren 2017 när jag insåg att jag pga fördärvade tänder hade tagit de sjukaste lånen och jag då istället förvärrade det hela med att ta ännu sjukare lån för att hålla karusellen igång... :( Jag började få hjärtklappning, enormt ångest påslag när slutet på månaden närmade sig, sov oroligt, helt håglös... Ja, listan kan göras lång... :(
(Men) Här ute fann jag tröst, råd & ett sjuhelsickes stöttande !!!! :)
Till slut släppte jag taget & då var jag självklart panikslagen över mängden telesamtal, brev, etc, men mest var jag rädd för vad min arbetsgivare skulle tycka & tänka om mig...men hjälpen och stöttningen här ute gav mig till slut ro i min själ.
Inget tråkigt har hänt av det jag hade föreställt mig! Jo, jag har löneutmätning och det är ju tragiskt i sig, men det funkar likväl bra ! Lite pengar i madrassen gör oxå att jag känner mig trygg inför oväntade situationer...
Idag är jag den glada, härliga brutta jag var innan oron för ekonomin infann sig ! Jag mår mycket bra igen, men visst infaller sig sorgen ibland över hur JAG kunde försätta mig i denna jäkla soppa...men nu är det som det är...
Du kommer oxå finna frid... jag lovar!
Du får det låta hoppfullt, hoppas hoppas även om det känns mörkt.
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Såg att det var på tapeten lite och är nyfiken. Senast jag var i Malmö var år 2014 och tyckte då att såväl staden som nattlivet var jävligt kul. Lite annorlunda med metallbågar för att gå in på klubben, ett slagsmål mot en hop invandrarungar (typ 10st) som inte fattade att jag och en kollega hade ytterligare tio kollegor som stod lite bakom oss :D men i övrigt var det en jävligt trevlig helg.

Men åter till frågan. Hur är det egentligen att bo i Malmö? På flashback får man bilden av att det är rena krigszonen medan politikerna beskriver det som Nangijala. Det naturliga är väl att anta att det är någonstans mellan de båda men jag hör gärna från er.

Jag tycker att det är helt ok, men så bor vi i ett lugnt område centralt med. Bra förskola till barnen och trevliga grannar. Visst läser man om skjutningar då och då, men som över allt annat där det bor mycket folk på liten yta är det imponerande att det inte smäller mer än vad det gör. Om man ska vara positiv :)
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Ni som skriver här, hur klarar ni hålla humöret uppe? Ni verkar kunna skämta till det och så trots er situation.
Hur gör ni? Jag själv klarar knappast av att gå upp på morgonen så deprimerad jag är, vill ni och orkar så får ni gärna ge mig tips för jag e full av beundran av er:confused:

Tror det går upp och ned för de flesta. Jag har också perioder där jag knappt tagit mig upp ur sängen. Min räddning har varit samtalskontakt och antidepressiva och försöka hålla mig sysselsatt så att jag inte tänker så förbannat mycket. Det eller sätta upp ett litet mål för dagen, om det så bara är att ta en sväng runt kvarteret.
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Jag tycker att @Terry_ sammanfattade vår stad bra ! Problemet är STORT i Malmö. Jag bor i det sk. ”fina” och lugna Slottsstaden. Ett område som alltid har ansetts vara just fint/lugnt/tryggt, men nu läser man om rån mot äldre nästan varje dag. En bomb kastades upp på en balkong igårnatt, etc etc. Folk är rädda för att åka bussarna i stan för gängen lever ”loppan” på bussarna... :(
Det har skrivits mycket i Sydsvenskan om att politiker i samarbete med Socialen har gett ut ”lyxlägenheter” i just de fina områdena i Malmö till kriminella med ett hopp om att de ska sluta vara just kriminella... Ja, såååå drivs vår stad av de vänstervridna politikerna... :(

Själv har jag en hatkärlek till vår stad - älskar det område jag själv bor i vilket inkluderar havet alldeles runt knuten, men jag verkligen hatar hur denna stad styrs.
Jag har all respekt för att människor som står i startgropen med att skaffa barn; lämnar denna stad till förmån för våra välbärgade krans kommuner, som Lomma, Bjärred, Staffanstorp, Svedala och Vellinge Kommun för att nämna några.
Vår stad faller uttryckligen sönder ! :(

Jag får skylla på att jag har bott i Angered och Biskopsgården innan vi flyttade till Malmö för ett antal år sedan. Så jag är väl typ van sedan innan att folk har dumheter för sig några kvarter bort. Men ser min egen gård som lugn:D
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 779
Poäng
9 547
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Mörkt var det även för mig... Kolsvart är nog den rätta benämningen faktiskt...men ja tror de flesta här ute i samma situation som Dig & mig kan intyga att de blir bättre... Kan man inte betala sina räkningar längre utan att behöva ta nya lån, så har det gått föööör långt & om sädet kräver ett ”släpp till KF”, så är det den vägen vi får vandra...


Ska berätta vad jag just har genomlidit... Bor själv i ett lugnt område i Malmö och tänkte spendera en lugn & skön kväll hemma inför stundande nyårsfest...men för ca 2 timmar sedan börja


...men de smäller väll sällan i centrala Malmö... ;) men be Happy över lugnet... inte minst för Dina barns skull och hade jag varit Dig, så hade jag varit aktiv i val av skola som kidsen eventuellt hamnar i...det gör stor skillnad... :)

Ja så länge lugnet varar så ;) Däremot har man såklart hört på avstånd när något smartskaft sprängt entredörrar ex bortåt Caroli. Tycker att det är trist att det blir mer och mer då Malmö i mitt tycke är en trevlig stad och framförallt att det går att göra så mycket utan att behöva ha bil. Skolval intalar jag mig att det är lååååång tid kvar.. Även om det bara är några år tills dess :D
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 372
Poäng
967
Ingen med tips på detta?

Vet inte om jag förstår dig rätt men har du Excelprogram? Jag har ex ställt upp alla skulder i vanlig Word eller notes innan jag hade excel med kvarvarande belopp, antal månader att betala och sen löpande justerat varje månad vilket varit psykologiskt skönt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp