• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Jonte8710

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
7 November 2018
Meddelanden
207
Mottagna reaktioner
125
Poäng
317
Är det någon mer än jag som känner att det är extremt svårt att ha pengar på kontot? Det är mitt stora problem. Lyckas aldrig ha pengar på kontot mer än en dag utan att tankarna på att öka dessa kommer. Spelproblemet när jag inte har några pengar på kontot är som borta. Sedan fylls kontot på. Då kommer tankarna. Någon som känner igen sig? Samt hur man kommer över detta?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Ni som skriver här, hur klarar ni hålla humöret uppe? Ni verkar kunna skämta till det och så trots er situation.
Hur gör ni? Jag själv klarar knappast av att gå upp på morgonen så deprimerad jag är, vill ni och orkar så får ni gärna ge mig tips för jag e full av beundran av er:confused:
Jag har varit riktigt under isen

Men man måste på nått sätt se framåt i de mörka och eländet

Hitta sina mål och att man har det bra det kunde trots allt vara värre än vad det är. Man har tak över huvudet.

Jag har gått hos pyskolog

Jag har ett barn där har jag hittar min energi, lägger ner all tid på honom och försöker att han inte ska bli lidadande av den Ekonomiska sitvationen jag satte mig i
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Jag har varit riktigt under isen

Men man måste på nått sätt se framåt i de mörka och eländet

Hitta sina mål och att man har det bra det kunde trots allt vara värre än vad det är. Man har tak över huvudet.

Jag har gått hos pyskolog

Jag har ett barn där har jag hittar min energi, lägger ner all tid på honom och försöker att han inte ska bli lidadande av den Ekonomiska sitvationen jag satte mig i
Jo barn brukar vara bra tidsfördriv,min är tonåring nu tyvärr (eller tur med tanke på situationen). Får försöka hitta ngt att lägga fokus på
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Jo barn brukar vara bra tidsfördriv,min är tonåring nu tyvärr (eller tur med tanke på situationen). Får försöka hitta ngt att lägga fokus på
Ett viktigt fokus är sig själv också, jag tog inte alls hand om mig och anklaga mig själv mycket. Visst satte jag mig i sitsen men man måste hitta ett slut och sedan ta vara på livet fast det är svårt

Jag skickar lite styrka till dig till det nya året :)
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Ett viktigt fokus är sig själv också, jag tog inte alls hand om mig och anklaga mig själv mycket. Visst satte jag mig i sitsen men man måste hitta ett slut och sedan ta vara på livet fast det är svårt

Jag skickar lite styrka till dig till det nya året :)
Självanklagan är en ständig ovälkommen gäst hos mig med tyvärr, känner mig i te värd ett ruttet lingon.
Tack för styrketankar
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Är det någon mer än jag som känner att det är extremt svårt att ha pengar på kontot? Det är mitt stora problem. Lyckas aldrig ha pengar på kontot mer än en dag utan att tankarna på att öka dessa kommer. Spelproblemet när jag inte har några pengar på kontot är som borta. Sedan fylls kontot på. Då kommer tankarna. Någon som känner igen sig? Samt hur man kommer över detta?
Jag har löst det med att inte ha tillgång till mitt bankkonto utan bara kontanter. Utsätter mig därför inte för frestelsen och det har fungerat senaste halvåret.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har inget spelberoende men har väl inte riktigt kunnat hålla i pengarna ändå av olika anledningar.
Har inledande skuldsanering och fick behålla min lön och har just nu 15000 kr sparade på mitt konto som jag absolut inte vill göra av med. Jag har blivit en spara och säkra en osäker framtid kvinna.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag har inget spelberoende men har väl inte riktigt kunnat hålla i pengarna ändå av olika anledningar.
Har inledande skuldsanering och fick behålla min lön och har just nu 15000 kr sparade på mitt konto som jag absolut inte vill göra av med. Jag har blivit en spara och säkra en osäker framtid kvinna.

...och det är ju något väldigt positivt som detta året likväl har fört med sig... :)
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Jag har gjort så att endast räkningar betalas med internetbanken och resten som jag får lov att använda lägger jag i fyra olika kuvert som innehåller en summa som jag får använda varje vecka. Jag har heller aldrig haft något spelberoende, men har inte kunnat hantera pengar när jag exempelvis haft mani-liknande perioder. Så det blir ett sätt för mig att lära mig hushålla med pengar och det har fungerat bra sedan inledandet jag fick i augusti. Min plan är att fortsätta på det här sättet sedan skuldsaneringen gick igenom nu i december.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Jag har gjort så att endast räkningar betalas med internetbanken och resten som jag får lov att använda lägger jag i fyra olika kuvert som innehåller en summa som jag får använda varje vecka. Jag har heller aldrig haft något spelberoende, men har inte kunnat hantera pengar när jag exempelvis haft mani-liknande perioder. Så det blir ett sätt för mig att lära mig hushålla med pengar och det har fungerat bra sedan inledandet jag fick i augusti. Min plan är att fortsätta på det här sättet sedan skuldsaneringen gick igenom nu i december.
Jag har en låda med fyra fack där jag lägger en summa för varje vecka som ska räcka till mat osv.
Handlar endast med kontanta pengar numera och det har gjort mig mer ekonomisk och jag inser värdet på pengarna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp