• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Att politikerna är as är vi överens om, inget snack.

Tack för svaret.

Jag tycker att @Terry_ sammanfattade vår stad bra ! Problemet är STORT i Malmö. Jag bor i det sk. ”fina” och lugna Slottsstaden. Ett område som alltid har ansetts vara just fint/lugnt/tryggt, men nu läser man om rån mot äldre nästan varje dag. En bomb kastades upp på en balkong igårnatt, etc etc. Folk är rädda för att åka bussarna i stan för gängen lever ”loppan” på bussarna... :(
Det har skrivits mycket i Sydsvenskan om att politiker i samarbete med Socialen har gett ut ”lyxlägenheter” i just de fina områdena i Malmö till kriminella med ett hopp om att de ska sluta vara just kriminella... Ja, såååå drivs vår stad av de vänstervridna politikerna... :(

Själv har jag en hatkärlek till vår stad - älskar det område jag själv bor i vilket inkluderar havet alldeles runt knuten, men jag verkligen hatar hur denna stad styrs.
Jag har all respekt för att människor som står i startgropen med att skaffa barn; lämnar denna stad till förmån för våra välbärgade krans kommuner, som Lomma, Bjärred, Staffanstorp, Svedala och Vellinge Kommun för att nämna några.
Vår stad faller uttryckligen sönder ! :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Någon som har löneutmätning som kan förklara varför det inte delats ut något till skulderna än?
Utmätningen är gjord men inget har delats ut till skulderna.
Räntan har däremot tickat på så skulden är aningen större..
Är det kanske för att alla hos fogden är på semester?

Är riktigt beklämd över detta oxå..& undrar samma sak... Sedan ”mina sidor” öppnades upp, så har min skuld ökat dagligen...Det är ju förvisso förståligt då räntan tickar på, men den tickar verkligen med ”vindens hastighet”.
Jag hoppas innerligt att ja ser någon positiv förändring när min senaste december utmätning fördelas ut på mina skulder... :(
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Är riktigt beklämd över detta oxå..& undrar samma sak... Sedan ”mina sidor” öppnades upp, så har min skuld ökat dagligen...Det är ju förvisso förståligt då räntan tickar på, men den tickar verkligen med ”vindens hastighet”.
Jag hoppas innerligt att ja ser någon positiv förändring när min senaste december utmätning fördelas ut på mina skulder... :(

Kolla i utslagen vilken ränta du har..
 

Jason_sthlm

Viktig medlem
Poäng: 276
Blev medlem
11 December 2018
Meddelanden
80
Mottagna reaktioner
105
Poäng
276
Jag tycker att @Terry_ sammanfattade vår stad bra ! Problemet är STORT i Malmö. Jag bor i det sk. ”fina” och lugna Slottsstaden. Ett område som alltid har ansetts vara just fint/lugnt/tryggt, men nu läser man om rån mot äldre nästan varje dag. En bomb kastades upp på en balkong igårnatt, etc etc. Folk är rädda för att åka bussarna i stan för gängen lever ”loppan” på bussarna... :(
Det har skrivits mycket i Sydsvenskan om att politiker i samarbete med Socialen har gett ut ”lyxlägenheter” i just de fina områdena i Malmö till kriminella med ett hopp om att de ska sluta vara just kriminella... Ja, såååå drivs vår stad av de vänstervridna politikerna... :(

Själv har jag en hatkärlek till vår stad - älskar det område jag själv bor i vilket inkluderar havet alldeles runt knuten, men jag verkligen hatar hur denna stad styrs.
Jag har all respekt för att människor som står i startgropen med att skaffa barn; lämnar denna stad till förmån för våra välbärgade krans kommuner, som Lomma, Bjärred, Staffanstorp, Svedala och Vellinge Kommun för att nämna några.
Vår stad faller uttryckligen sönder ! :(

Jävligt tråkigt att läsa. Jag älskar Skåne men hatar att det förstörs.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Kolla i utslagen vilken ränta du har..

Har stenkoll. Allt finns nu i ett excel blad som ja har upprättat med formler som visar hur skulderna förräntar sig, så min hjärna ser & vet... De e bara rent känslomässigt, som jag lever i förnekelse... typ :oops:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Det värsta med detta låneträsket med SMS-Lån/kredit/Blancolån. Jag har helt tappat greppet om vad det är jag har och hur mycket. Vem jag har lån hos och vilket belopp.

Har någon ett bra tips hur jag kan strukturera upp det här så att jag kan anteckna det eller skriva ner det / dylikt?

Jag har MacBook Air så det är inte så jävla lätt att hantera Excell och så. Om någon har bra tips hur jag ska göra för att få bukt på det här eller har en bra sida man kan spara enkelt i så hade jag uppskattat det.

Det jag efterfrågar är alltså helt enkelt att kunna föra in alla mina kreditgivare/belopp/avbetalning och sedan enkelt kunna få kontroll på det.
Har stora lån på Balanzia,Nystartfinans,Santander,Goodcash,
Har en kredit på Euroloan och Klarna.
Har Inkassoavbetalning på Alektum och Intrum Justitia.
Har Smålån på : Fairlo,Credigo,Credway,Medellandelån,Nätlån,38:an,Extrakredit,Creditstar,Easycredit,NanoKredit,


Ingen med tips på detta?
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Ni som skriver här, hur klarar ni hålla humöret uppe? Ni verkar kunna skämta till det och så trots er situation.
Hur gör ni? Jag själv klarar knappast av att gå upp på morgonen så deprimerad jag är, vill ni och orkar så får ni gärna ge mig tips för jag e full av beundran av er:confused:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp