• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
& vad är detta nedan då?

I vissa fall där politiken fattar beslut som påverkar lån,räntor,skatt,budgeten är ju relevanta i högsta grad att ta upp och diskutera. Jag menar att detta ovan är utav den digniteten och inlägget i fråga överhuvudtaget inte tar någon ställning i frågan.

Men ser gärna vad @Lånforum.se säger.


Vill gärna höra Lånforum.se take på det.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
& vad är detta nedan då?

I vissa fall där politiken fattar beslut som påverkar lån,räntor,skatt,budgeten är ju relevanta i högsta grad att ta upp och diskutera. Jag menar att detta ovan är utav den digniteten och inlägget i fråga överhuvudtaget inte tar någon ställning i frågan.

Men ser gärna vad @Lånforum.se säger.


Vill gärna höra Lånforum.se take på det.
Sänkning av räntetak har direkt med lån och lånforumet att göra. Återvandringsbidraget är ngt helt annat.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
& vad är detta nedan då?

I vissa fall där politiken fattar beslut som påverkar lån,räntor,skatt,budgeten är ju relevanta i högsta grad att ta upp och diskutera. Jag menar att detta ovan är utav den digniteten och inlägget i fråga överhuvudtaget inte tar någon ställning i frågan.

Men ser gärna vad @Lånforum.se säger.


Vill gärna höra Lånforum.se take på det.

Det är ju direkt kopplat till forumets syfte.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547

Då undrar ju vän utav ordning 1: Vad är ovan tråd om inte politisk då?
Då undrar ju vän utav ordning 2: Varför ni inte påtalade för @Lånforum.se att deras inlägg är politiskt?

Finns åtminstone 100 trådar som inte har med lån att göra utan budgeten så som skatt på ISK exempelvis, också budget/politik. Eller är det kanske så att ni silar mygg och sväljer elefanter för att just detta inlägg inte faller er egna politiska ställningstagande i smaken? Vilket jag kan tycka är konstigt för jag tar som sagt inte någon ställning i frågan.

Vi här berörs i allra högsta grad utav budgeten som läggs om en vecka och det är rimligt att diskutera saker i den budgeten - detta är en utav dom sakerna.

Jag skrev ingenting i detta specifika inlägg om något parti, om invandring eller någonting annat. Att du just anmärka på detta specifika budgetinlägget som kostar en halv miljard utav våra skattepengar är inte rimligt att göra menar jag. Jag nämner inte ens något parti eller regering.

Men jag lämnar den här diskussionen nu och låter Admin bestämma huruvida man ska få diskutera utvalda delar utav budgeten eller inte.
 
Senast ändrad:

Ister

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
919
Mottagna reaktioner
417
Poäng
537
Hej! Vilken genuint fin sak att fråga faktiskt.
Nej det går inget bra. Jag ska försöka förklara utan att försöka lägga allt för stor självömkan.

Jag är fortfarande el-lös. Det har nu hållt på sen Maj. Många vändor med elbolag men dom har inte vikit en tum förens nu. Nu kan dom tänka sig en engångsbetalning på 10.000 kronor (vilket inte heller går givetvis) och detta beror på min dotter och anledningen till att jag försökt driva detta så mycket jag bara kan.

Under perioden när elen försvann utvecklades min dotters OCD till nåt fruktansvärt. Det satte sig i maten. Så hon fick inte i sig något. Alltså ingenting. Så det blev ett par vändor till akuten. Numera är det fortfarande väldigt jobbigt, BUP är inblandat och vi gör allt för att hon skall kunna fungera så normalt det går. Under hela ”akutfasen” kunde ju ingen av oss jobba eller gå i skolan (som i mitt fall) så när jag fick mitt första CSN nu i augusti så gick allt till hyra. Allt. Den är högre prioriterad sen problemen förra året.

Oavsett har jag skickat tiotals intyg om att hon måste ha stabilitet för att bli bra. Läkarutlåtanden, akutjournaler, you name it. Och då kom dom med det där fantastiska erbjudandet som jag ändå inte kommer få ihop förens jag sparat i 3 månader.

Så jag vet inte. Jag är ofta yr för jag inte äter riktigt. Har en powerbank som måste laddas upp nånstans hela tiden för att telefonen ska funka. Skolan lider av detta givetvis, men den stora grejen är att min dotter inte kan ha ”båda hemmen”. Och det hjälper inte till alls i hennes rehabilitering.

Idag är en riktigt dålig dag exempelvis. Nästan inget batteri, inga pengar till mat. Och stressen över vad man ska göra.
Men usch, jag kan av din text bara tolka hur kämpigt det är för dig och din dotter, för jag kan inte säga att jag förstår hur Du känner, det gör man nog inte om man inte varit med det själv.

Hur går det för Er nu när vintern närmar sig, finns det värme av något slag?
Det får väl ändå ses som en liten öppning om elbolaget börjar mjukna lite, men 10 000:- är ju inte bara att kasta upp när man inget har, så jag förstår att det är en återvändsgränd även där.

Har Du ingen i familj/närhet som kan hjälpa Er?
 

Norreborre

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 Augusti 2015
Meddelanden
914
Mottagna reaktioner
351
Poäng
497
5 månader kvar på min skuldsanering. Haft Swedbank hela mitt liv. Fruktansvärt vidrig historik med säkerligen 1 miljon speltransaktioner, dock flera år gamla. Min tanke när skuldsaneringen är slut är byta bank och få en nystart.
Vet hur detta låter men tänker tex om jag nån gång i framtiden kanske skulle vilja höra mig för om bostadslån eller fordonslån så känns det ju som att dom kommer titta snett på mig ändå med min historik med 60 inbetalningar till Kronofogden osv.
Så min fråga är helt enkelt vilken bank rekommenderar ni?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
5 månader kvar på min skuldsanering. Haft Swedbank hela mitt liv. Fruktansvärt vidrig historik med säkerligen 1 miljon speltransaktioner, dock flera år gamla. Min tanke när skuldsaneringen är slut är byta bank och få en nystart.
Vet hur detta låter men tänker tex om jag nån gång i framtiden kanske skulle vilja höra mig för om bostadslån eller fordonslån så känns det ju som att dom kommer titta snett på mig ändå med min historik med 60 inbetalningar till Kronofogden osv.
Så min fråga är helt enkelt vilken bank rekommenderar ni?


Exakt samma situation! Vill också ha ny bank med "ny" historia
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Men usch, jag kan av din text bara tolka hur kämpigt det är för dig och din dotter, för jag kan inte säga att jag förstår hur Du känner, det gör man nog inte om man inte varit med det själv.

Hur går det för Er nu när vintern närmar sig, finns det värme av något slag?
Det får väl ändå ses som en liten öppning om elbolaget börjar mjukna lite, men 10 000:- är ju inte bara att kasta upp när man inget har, så jag förstår att det är en återvändsgränd även där.

Har Du ingen i familj/närhet som kan hjälpa Er?
Nej jag har försökt med allt under 4 månaders tid och nu när pengar äntligen kom så fick det gå till hyra. Så lägenheten kan behållas.

Är osäker med värme men den har man väl så vitt jag vet. Dock så är ju mörkret något som kommer bli ett problem.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp