• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Jaså, det tycker du? Jag är glad över att reklamen försvinner från 2026 :)
Ja det gör jag, det hade gett betydligt mer effekt.
Nu är det bara ett enkelt nämndbeslut bort att ta bort stoppet.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
@Lize som alltid har varit aktiv på forumet har nu inte alls varit online sedan i juni…
Hoppas livet är bra för dig, men jag kan inte låta bli att undra då du så abrupt har försvunnit…
Ett litet livstecken hade varit trevligt… :folded:
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 040
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
@Lize som alltid har varit aktiv på forumet har nu inte alls varit online sedan i juni…
Hoppas livet är bra för dig, men jag kan inte låta bli att undra då du så abrupt har försvunnit…
Ett litet livstecken hade varit trevligt… :folded:

Jag skickade faktiskt PM till henne i somras men inget svar. Vore skönt med ett livstecken.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 937
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
6 007
Mottagna reaktioner
6 181
Poäng
3 937
Jag skickade faktiskt PM till henne i somras men inget svar. Vore skönt med ett livstecken.
Eller hur… Ja fattar att livet går vidare och man kanske inte längre känner behovet av forumet, men @Lize verkade försvinna så abrupt.
Uppskattade oerhört hennes kompetens och sakkunskap i mångt & mycket…
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 040
Mottagna reaktioner
13 774
Poäng
9 547
Eller hur… Ja fattar att livet går vidare och man kanske inte längre känner behovet av forumet, men @Lize verkade försvinna så abrupt.
Uppskattade oerhört hennes kompetens och sakkunskap i mångt & mycket…

Med tanke på hur engagerad hon var i vissa trådar så tror jag det är osannolikt att hon slutade skriva tvärt...

Har någon haft kontakt med henne utanför forumet?
 

Lippe

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 997
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
2 317
Mottagna reaktioner
1 353
Poäng
997
Bra att det lyfts/diskuteras!

 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 937
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hej! Vilken genuint fin sak att fråga faktiskt.
Nej det går inget bra. Jag ska försöka förklara utan att försöka lägga allt för stor självömkan.

Jag är fortfarande el-lös. Det har nu hållt på sen Maj. Många vändor med elbolag men dom har inte vikit en tum förens nu. Nu kan dom tänka sig en engångsbetalning på 10.000 kronor (vilket inte heller går givetvis) och detta beror på min dotter och anledningen till att jag försökt driva detta så mycket jag bara kan.

Under perioden när elen försvann utvecklades min dotters OCD till nåt fruktansvärt. Det satte sig i maten. Så hon fick inte i sig något. Alltså ingenting. Så det blev ett par vändor till akuten. Numera är det fortfarande väldigt jobbigt, BUP är inblandat och vi gör allt för att hon skall kunna fungera så normalt det går. Under hela ”akutfasen” kunde ju ingen av oss jobba eller gå i skolan (som i mitt fall) så när jag fick mitt första CSN nu i augusti så gick allt till hyra. Allt. Den är högre prioriterad sen problemen förra året.

Oavsett har jag skickat tiotals intyg om att hon måste ha stabilitet för att bli bra. Läkarutlåtanden, akutjournaler, you name it. Och då kom dom med det där fantastiska erbjudandet som jag ändå inte kommer få ihop förens jag sparat i 3 månader.

Så jag vet inte. Jag är ofta yr för jag inte äter riktigt. Har en powerbank som måste laddas upp nånstans hela tiden för att telefonen ska funka. Skolan lider av detta givetvis, men den stora grejen är att min dotter inte kan ha ”båda hemmen”. Och det hjälper inte till alls i hennes rehabilitering.

Idag är en riktigt dålig dag exempelvis. Nästan inget batteri, inga pengar till mat. Och stressen över vad man ska göra.

Det låter för mig helt otroligt att socialtjänsten inte kliver in när ett barn påverkas
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp