• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 940
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Hur stor andel är privata hos KFM? Alltså det jag menar utav totala skuldbördan hos KFM hur mycket är det privatpersoner som söker pengar utav andra privatpersoner? 10%?

Grymt bra fråga. Det är lite svårt att veta, det är inte alltid det finns org/personnummer osv, särskilt inte på gamla skadeståndsmål så det finns nog ingen klockren statistik.
Magkänslan är betydligt under10% snarare kanske 0.5% av målen och något högre procentandel om vi pratar belopp. För mig är det så man reagerar när det finns privatpersoner som är sökande.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Jag fick ett misslyckat utmätningsförsök anmärkning den 1/10-2021. Försvinner anmärkningen den 1/10-2024 eller dagen efter?
 

En av er

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
1 107
Mottagna reaktioner
378
Poäng
517
Hjälp-spelmissbruk.
Vet någon om man kan få hjälp på nätet, någon sida eller jag vet inte...Har kollat själv men är tveksam,någon med erfarenhet?Skeptisk när det gäller kommunen
 

NykterSpelare

Aktiv medlem
Poäng: 36
Blev medlem
9 Augusti 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
12
Poäng
36
Hjälp-spelmissbruk.
Vet någon om man kan få hjälp på nätet, någon sida eller jag vet inte...Har kollat själv men är tveksam,någon med erfarenhet?Skeptisk när det gäller kommunen
GA, är möte ikväll 19:00, https://www.gamblersanonymous.se/möten

Spelfriheten, är möte tisdag och torsdag.
Finns live chatten och telefon dygnet runt.

Om du vill kan du skriva pm till mig
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Ville bara passa på att tacka alla medlemmar här på forumet som hjälpt mig att svara på alla mina dumma frågor. :vinnare:
Tack vare er har jag nu bra samlingslån till bra ränta.
Även sneglat in här tidigare som en icke medlem under resans början till skuldfrihet.
Detta forum är ovärderligt för oss som kämpar på!, så shout out till bossen och våra administratörer också. Keep it up och forumet också! :vinnare:
 
Senast ändrad:

Hopp123

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
17 Mars 2023
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Ville bara passa på att tacka alla medlemmar här på forumet som hjälpt mig att svara på alla mina dumma frågor. :vinnare:
Tack vare er har jag nu bra samlingslån till bra ränta.
Detta forum är ovärderligt för oss som kämpar på!, så shout out till bossen och våra administratörer också. :vinnare:
Instämmer verkligen. Får man fråga var du fick samlingslån och förutsättningar?
 

FunderligFinurlare

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
5 Augusti 2024
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
35
Poäng
146
Ville bara passa på att tacka alla medlemmar här på forumet som hjälpt mig att svara på alla mina dumma frågor. :vinnare:
Tack vare er har jag nu bra samlingslån till bra ränta.
Detta forum är ovärderligt för oss som kämpar på!, så shout out till bossen och våra administratörer också. :vinnare:
Det var så lite så
 

flaskhals

Aktiv medlem
Poäng: 91
Blev medlem
25 Juni 2024
Meddelanden
42
Mottagna reaktioner
27
Poäng
91
Instämmer verkligen. Får man fråga var du fick samlingslån och förutsättningar?

När jag började kolla här låg jag på skulder av 600k lån (räntor på 16%+), 40-50k krediter, 30k avbetalningar med värdelös inkomst.
Varit övertrasserad sedan jag blev 25 år till nu 42 år p.g.a. många dumma beslut på vägen.

Kämpade på till 2xlån 565k. Från här har jag nu dealen 500k (9,5%) samlingslån + 65k lån hos annan bank kvar.

65k lån kan jag nu betala bort inom 12 månader, ännu snabbare om skatteverket är snälla i år, samlingslånet på 500k kommer sedan justeras ner till 6-8 år när de 65k är betalda.

Så, om allt går väl kommer jag nu vara skuldfri om 6-8 år och kommer för en gångskull kunna njuta av livet med bland annat resor man bara drömt om.. Men bara kämpa på tills den dagen är här. ^^ :folded:
 
Senast ändrad:

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp