• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 076
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 076
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Hade vågat ta gift på att KFM nämndes. Kan vid lite tid över idag försöka lyssna igen och skriva exakt minut!
SKV och EBM nämndes under presskonferensen som en del i ett "finansiellt underrättelsecentrum".
 

Frågvos

Kunnig medlem
Poäng: 347
Blev medlem
5 Juni 2022
Meddelanden
252
Mottagna reaktioner
150
Poäng
347
Skulle vara mer kameror bland annat, samt att polisens studieskulder avskrivs. Tyckte att dom sa att det var ifrån 2025.
Menar du att jag teoretiskt skulle kunna ta CSN och utbilda mig till polis, för att sedan inte behöva betala av CSN lånet?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Menar du att jag teoretiskt skulle kunna ta CSN och utbilda mig till polis, för att sedan inte behöva betala av CSN lånet?

Det stämmer, däremot la justitieminister Strömmer till att det förutsätter att man också kommer ut i arbetslivet som polis.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
2 161
Mottagna reaktioner
1 915
Poäng
1 247
Menar du att jag teoretiskt skulle kunna ta CSN och utbilda mig till polis, för att sedan inte behöva betala av CSN lånet?
Det gäller om du blir färdigutbildad polis och arbetar som polis. inte om du tar en utbildning nu till polis med csn lån några månader, sen hoppar av och tror lånet stryks.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 938
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Det stämmer, däremot la justitieminister Strömmer till att det förutsätter att man också kommer ut i arbetslivet som polis.

Det är ok ganska rimligt krav. Även om jag antar ganska få går polisutbildningen i annat syfte än att bli polis, och ingen lär göra det för att få csnlånen man tar under tiden avskrivna..
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 076
Mottagna reaktioner
1 967
Poäng
1 307
Det stämmer, däremot la justitieminister Strömmer till att det förutsätter att man också kommer ut i arbetslivet som polis.
Det sades ordagrant "under vissa förutsättningar".
Gissar att man måste acceptera att arbetsledas till regioner där det råder polisbrist .
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Stockholm har störst behov av poliser i landet.

Det där går i vågor väl? Nu är det Stockholm men här om året hade Malmö flest skjutningar per invånare i hela landet och det sköts och sprängdes på daglig basis med flertalet gängkrig.

Det som händer i Stockholm är dock obegripligt. Känns som Mexico City där uppe, hade aldrig bosatt mig med barn där för man verkar ju inte kunna flytta ifrån skitet heller då det sker skjutningar både i utanförskapsområden som i finare ställen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp