• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ser på lyxfällan...

En människa med pågående skuldsanering.. i lyxfällan.
Låter som en en skuldsanering inte kommer göra skillnad för, kommer sitta med löneutmätning inom 6 månader från avslutad skuldsanering. Senast.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
En liten fråga till er som har koll på aktier och förlustavdrag. Jag inser att det här här på nivå 101 i aktiekunskap, men min "expertis" ligger ju snarare i att ha skulder så hoppas ni har lite tålamod med min okunnighet:). För några år sedan köpte jag Fingerprint (för mestadels lånade pengar) med förhoppningen att göra ett klipp i en rejäl uppgång. Det blev precis tvärtom, tveklöst ett av mina sämsta finansiella beslut någonsin. Till saken:

Idag har jag aktier till ett värde på 2132 kr. Inköpspriset (efter emissioner och grejer) har varit totalt 46423 kr. Om jag alltså säljer mitt innehav har jag gjort en förlust på drygt 44000 kr. Men kan jag dra nytta av det? Alltså dra av en del av förlusten på mina låneräntor eller något (eller snarare få skattereduktion)? Jag har inga övriga aktier.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
En liten fråga till er som har koll på aktier och förlustavdrag. Jag inser att det här här på nivå 101 i aktiekunskap, men min "expertis" ligger ju snarare i att ha skulder så hoppas ni har lite tålamod med min okunnighet:). För några år sedan köpte jag Fingerprint (för mestadels lånade pengar) med förhoppningen att göra ett klipp i en rejäl uppgång. Det blev precis tvärtom, tveklöst ett av mina sämsta finansiella beslut någonsin. Till saken:

Idag har jag aktier till ett värde på 2132 kr. Inköpspriset (efter emissioner och grejer) har varit totalt 46423 kr. Om jag alltså säljer mitt innehav har jag gjort en förlust på drygt 44000 kr. Men kan jag dra nytta av det? Alltså dra av en del av förlusten på mina låneräntor eller något (eller snarare få skattereduktion)? Jag har inga övriga aktier.

Har du aktien i en depå eller på ett ISK?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 045
Mottagna reaktioner
13 778
Poäng
9 547
Är det någon här på forumet som jobbar inom sjukvården alternativt haft dessa bekymmer?

Jag plågas konstant utav dubbelslag/extraslag. Det är ingenting som är farligt och jag har kollat upp det hos kardiologer med EKG osv. Men det är ju ett jävla helvete att jag dubbelslag konstant under en dag för det skapar ju som ni säkert kan förstå orolig känsla där man tror att pumpen ska lägga av och jur mer man tänker på det desto mer intensivt blir det. Alla människor har dubbelslag men jag har det hela tiden tycker jag. Fått betablockerare på recept men dom hjälper noll och ingenting.

Någon som haft bekymmer med detta? Hur löste ni det?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Är det någon här på forumet som jobbar inom sjukvården alternativt haft dessa bekymmer?

Jag plågas konstant utav dubbelslag/extraslag. Det är ingenting som är farligt och jag har kollat upp det hos kardiologer med EKG osv. Men det är ju ett jävla helvete att jag dubbelslag konstant under en dag för det skapar ju som ni säkert kan förstå orolig känsla där man tror att pumpen ska lägga av och jur mer man tänker på det desto mer intensivt blir det. Alla människor har dubbelslag men jag har det hela tiden tycker jag. Fått betablockerare på recept men dom hjälper noll och ingenting.

Någon som haft bekymmer med detta? Hur löste ni det?
Nej min pump beter sig bra, haft andra problem. Löste genom att söka om och om och om igen till man löst det.
 

lisasOrd

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Augusti 2024
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Är det någon här på forumet som jobbar inom sjukvården alternativt haft dessa bekymmer?

Jag plågas konstant utav dubbelslag/extraslag. Det är ingenting som är farligt och jag har kollat upp det hos kardiologer med EKG osv. Men det är ju ett jävla helvete att jag dubbelslag konstant under en dag för det skapar ju som ni säkert kan förstå orolig känsla där man tror att pumpen ska lägga av och jur mer man tänker på det desto mer intensivt blir det. Alla människor har dubbelslag men jag har det hela tiden tycker jag. Fått betablockerare på recept men dom hjälper noll och ingenting.

Någon som haft bekymmer med detta? Hur löste ni det?

Låter helt ärligt som att problemet är psykiskt. Om t o m kardiologer uteslutit att det är något fel så kan du nog känna dig lugn.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp