• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Låter helt ärligt som att problemet är psykiskt. Om t o m kardiologer uteslutit att det är något fel så kan du nog känna dig lugn.

Jag tror att det är stressrelaterat mycket riktigt. Jag tror inte det är farligt men det är ju ganska jobbigt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lisasOrd

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Augusti 2024
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Jag tror att det är stressrelaterat mycket riktigt. Jag tror inte det är farligt men det är ju ganska jobbigt.

Förstår. Kanske värt att försöka komma till bukt med orsaken/orsakerna? Alla människor upplever stress i perioder, men om det är mer ett konstant tillstånd hos dig så borde du försöka hantera dem delarna först och främst. Lättare sagt än gjort så klart men ska du hålla över tid så är det värt att börja nysta i.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Grejen är den att det blir som en ond cirkel för när du har dessa dubbelslag så stressar du upp dig själv i panik och gör du det så leder det bara till ännu mer oregelbundna hjärtslag som i sin tur påverkar rytmen.
 

Cameltosis

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
12 Oktober 2023
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
8
Poäng
26
Också lidit av dubbelslag/extraslag. Men efter ett par besök på akuten så accepterade jag att det inte var något fel på mig och när jag slutade oroa mig så upphörde det. Som någon ovan skrev, det blir en ond cirkel.
 

lisasOrd

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
19 Augusti 2024
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Grejen är den att det blir som en ond cirkel för när du har dessa dubbelslag så stressar du upp dig själv i panik och gör du det så leder det bara till ännu mer oregelbundna hjärtslag som i sin tur påverkar rytmen.

Vilken typ av betablockerare har du provat?
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
401
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Är det någon här på forumet som jobbar inom sjukvården alternativt haft dessa bekymmer?

Jag plågas konstant utav dubbelslag/extraslag. Det är ingenting som är farligt och jag har kollat upp det hos kardiologer med EKG osv. Men det är ju ett jävla helvete att jag dubbelslag konstant under en dag för det skapar ju som ni säkert kan förstå orolig känsla där man tror att pumpen ska lägga av och jur mer man tänker på det desto mer intensivt blir det. Alla människor har dubbelslag men jag har det hela tiden tycker jag. Fått betablockerare på recept men dom hjälper noll och ingenting.

Någon som haft bekymmer med detta? Hur löste ni det?

Jag hade stora problem med hjärtat 2017. Hade ett gäng hjärtceller som skickade ut impulser att det skulle pumpa(utöver sinusknutan). Så det var kaos. Dålig cirkulation, yr, kunde svimma ibland. Pulsen låg oregelbunden på 170 i viloläge under ca 9 månader. Trodde jag skulle dö varje dag och hade extrem ångest. Vilket bara gjorde allt 100 ggr värre. Sjukskriven 1 år.

Jag fick elkonvertering som inte hjälpte, inlagd en vecka med massor av undersökningar. Därefter hemskickad med medicinen Tambocor samt betablock + blodförtunnande.
Idag tar jag inga mediciner och är återställd. Försvann av sig självt.

Tror själv det var mina skulder och min inre stress som ledde till ovan(PSVT).

Är du stressad?
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Jag har hamnat på akuten några pga dubbelslag/extraslag och hjärtklappning. Till slut blev jag rädd för att somna och inte vakna igen. Men efter alla undersökningar så kom man fram till det tar stressrelaterat. Svår ångest som påverkade.

Fick besked av läkarna att stress och ångest kan ha stor påverkan. Så jag har jobbat med min ångest och stress genom terapi, sluta säga ja till allt och alla, dra ner på det sociala och promenader och frisk luft har hjälpt.

Men som många säger det blir en ond spiral. Det är väldigt vanligt att vi som är skuldsatta även mår dåligt psykiskt av all oro.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547
Också lidit av dubbelslag/extraslag. Men efter ett par besök på akuten så accepterade jag att det inte var något fel på mig och när jag slutade oroa mig så upphörde det. Som någon ovan skrev, det blir en ond cirkel.
Exakt så. Men skrämmande är det speciellt när man som jag jobbar med/mot just hjärtstopp...
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 547
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
20 042
Mottagna reaktioner
13 777
Poäng
9 547

Jag var inte det innan men sedan ARS drog in mig i en rättshärva och försenad skuldsanering blev jag väldigt stressad och fick ångest/panikattacker.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp