• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Den stora tråden om allt - Småprat, tips mm

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Jag tror att personen kan se vad du skriver men du kan inte se vad hen skriver. Jag har ignorerat en medlem och kan inte se vad hon skriver när jag är inloggad. När man inte är inloggad så ser man allt ändå så egentligen finns inte 100% blockering.
Tack för svar Myra. En väldigt dålig funktion, att inte kunna blockera någon så personen i fråga ej ser ens kommentarer och kan ändå fortsätta kommentera det man skrivit.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Tack för svar Myra. En väldigt dålig funktion, att inte kunna blockera någon så personen i fråga ej ser ens kommentarer och kan ändå fortsätta kommentera det man skrivit.
Tyvärr! Antar att det har med inställningar i forumet att göra att det inte går att blockera till 100%. Bara @Lånforum.se kan svara på om det är ngt som går att fixa eller inte.
 
Senast ändrad:

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 762
Mottagna reaktioner
1 902
Poäng
1 217
Tack för svar Myra. En väldigt dålig funktion, att inte kunna blockera någon så personen i fråga ej ser ens kommentarer och kan ändå fortsätta kommentera det man skrivit.
Är standardutförande på sociala medier skulle jag säga, att man döljer själv men påverkar inte andras inställningar så att säga. Är samma på Facebook är jag rätt säker på.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Är standardutförande på sociala medier skulle jag säga, att man döljer själv men påverkar inte andras inställningar så att säga. Är samma på Facebook är jag rätt säker på.
På Facebook är jag ganska säker på att ens profil blir helt osynlig om man blir blockerad eller blockerar ngn. Samma med insta.
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Är standardutförande på sociala medier skulle jag säga, att man döljer själv men påverkar inte andras inställningar så att säga. Är samma på Facebook är jag rätt säker på.
På Facebook ser man inte några inlägg, kommentarer etc om man blivit blockerad av en person. Man ser ingenting som den personen skriver. Samma med Instagram, TikTok m.fl. Det är raka motsatsen, standardutförande är att man inte ens ser personens profil, kommentarer och inlägg. Tvärtom är det väldigt ovanligt i ett forum och sociala medier att inte ha den funktionen som saknas och behövs här.
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
På Facebook ser man inte några inlägg, kommentarer etc om man blivit blockerad av en person. Man ser ingenting som den personen skriver. Samma med Instagram, TikTok m.fl.
Visst är det så att även om du söker på användarnamnet så får du inga träff om ngn har blockerat dig t ex.
 

Athena

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 Januari 2023
Meddelanden
242
Mottagna reaktioner
172
Poäng
337
Visst är det så att även om du söker på användarnamnet så får du inga träff om ngn har blockerat dig t ex.
Ja exakt så. Det är väldigt ovanligt att det inte går att göra här på lånforum. Inne på familjeliv m.fl forum så kan man blockera en medlem.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 762
Mottagna reaktioner
1 902
Poäng
1 217
På Facebook ser man inte några inlägg, kommentarer etc om man blivit blockerad av en person. Man ser ingenting som den personen skriver. Samma med Instagram, TikTok m.fl. Det är raka motsatsen, standardutförande är att man inte ens ser personens profil, kommentarer och inlägg. Tvärtom är det väldigt ovanligt i ett forum och sociala medier att inte ha den funktionen som saknas och behövs här.
Visst är det så att även om du söker på användarnamnet så får du inga träff om ngn har blockerat dig t ex.
Det här var ny information, blockeringsfunktionen är inget jag använt flitigt :)

Forum och Facebook är ju inte uppbyggt på exakt samma sätt, då forum är mer öppet, antagligen därför skillnaden. Ett inlägg här syns för alla helt öppet som standard, på Facebook finns redan förinställda rättigheter för vänner osv. Lånforum har standardinställningar från Xenforo, de som utvecklat forumsmjukvaran. Xenforo är en av de största.

Med blockering kan du förhindra en hel del samverkan med en persons profil på Facebook, men du kan fortfarande stöta på innehåll som den personen har delat.

Du kanske får se följande:​

Innehåll från en gemensam vän: Du kan eventuellt se innehåll om den blockerade personen via gemensamma vänner. Om den blockerade profilen exempelvis taggar en gemensam vän i ett foto, kan du eventuellt se det på din väns tidslinje.
Meddelanden: Din meddelandehistorik med en profil som du har blockerat finns kvar i din inkorg. Om den blockerade profilen ingår i en konversation med en grupp vänner kanske du kan se meddelandena. Kom ihåg att du kan lämna en konversation som du inte vill vara med i och ta bort en konversation som du inte gillar.
Evenemang: En profil som du har blockerat kan inte bjuda in dig till ett evenemang, men du kan se evenemang som både du och den blockerade profilen är inbjudna till.

ref: https://www.facebook.com/help/1000976436606344
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp