• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Deklaration och skatteåterbäring 2023

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

skattemasen

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
6 Mars 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Jag hade skuldsanering hela 2021 och 2022.

Det var dessa bolag som rapporterade in ränta för mig. alltså förra årets deklaration kollade jag nu. har inte fått deklarationen för i år änna.

-Sileo Kapital AB
-Axactor Sweden AB
-Sergel Finans AB
-INTRUM JUSTITIA DEBT FINANCE AG
-American Express Europe (Swedenbranch) S.A.
-Collector Bank AB
-BANK NORWEGIAN AS

Totalt 50 tusen i ränta på de 7 så all skuldsanering verkar inte dras från kapitalbeloppet medan en stor del verkar göra det? Jag är skyldig kanske 30-40 bolag pengar men bara de här 7 rapporterade in ränta och det enda jag betalt är skuldsanering. Inget utanför.

Ska bli spännande att jämföra med årets.
Fick tillbaka mellan 15 och 20 förra året. Tror det blir mycket mindre i år. Kanske 5 men hoppas på 10.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Fick inledande först i september och tills dess betalade man ju! Kan ju inte skilja 150000kr för tre månader som man inte betalt på
Så länge du har betalt varje månad själv eller med utmätning tex så borde dom rapporterat in ! Hur mycket borde det vara ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 948
Mottagna reaktioner
13 597
Poäng
10 387
Mina ränteutgifter har minskat med 150000kr enligt denna deklarationen gentemot föregående år; har dock inte betalt av några skulder och väntar på sista beslutet av skusan..
många bolag mot föregående år som inte lämnat in uppgifter för i år!?
har de inte skyldighet att meddela eller beror allt på grund av att man har inledande?
Man har ingen skyldighet att rapportera dröjsmålsränta
 

123turgumma

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 Februari 2014
Meddelanden
177
Mottagna reaktioner
45
Poäng
157
Så länge du har betalt varje månad själv eller med utmätning tex så borde dom rapporterat in ! Hur mycket borde det vara ?
Samma som förra, runt 200000kr
Så antar att det bara är att jämföra mot föregående år och rapportera in de som inte lämnat in själv då?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Samma som förra, runt 200000kr
Så antar att det bara är att jämföra mot föregående år och rapportera in de som inte lämnat in själv då?
Har du betalt själv ? Eller genom utmätning ? För du skrev i första inlägget att du inte betalt av något nämligen !
 

Atexsor

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
9 Maj 2019
Meddelanden
118
Mottagna reaktioner
15
Poäng
72
Skickar dem ut deklarationen dygnet runt eller bara under kontors tider?
 

Maria N

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
11 Juni 2021
Meddelanden
1 043
Mottagna reaktioner
560
Poäng
597
Jag har fått min. Jag blir återbetalningsskyldig jag. Men ser att det saknas flera krediter och skit som ej rapporterat in räntan. Hur gör man då? För att få med dem i deklarationen? Aldrig behövt betala tillbaka förut.
Och gothia har inte rapporterat in någonting alls. Där har jag ju betalat multum i ränta tex..
Även ferratum, bn, Santander och många fler saknas
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp