• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Deklaration 2018

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Vänner snart är det dags,
Den lilla ekonomiska lyckan (olyckan) skatten kommer till folks Kivra med start på onsdag.

Vi kan väl dela med oss lite till varandra.

1: Får ni behålla skatten eller tar KFM den?
2: Vad får ni tillbaka om svaret är ja på ovan?
3: Hur stort är ert underskott?
4: Har er inkomst ökat?

Vore kul om vi delade med oss utav vår rapport som dimper ner i kivra som sagt under veckan.

Håller tummarna för oss alla.
Hoppas alla får massa pengar tillbaka.

Älskar er alla!!
Underskott 170000 inkomst 470000 går det att få samlingslån? Eller är det kört ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Vänner snart är det dags,
Den lilla ekonomiska lyckan (olyckan) skatten kommer till folks Kivra med start på onsdag.

Vi kan väl dela med oss lite till varandra.

1: Får ni behålla skatten eller tar KFM den?
2: Vad får ni tillbaka om svaret är ja på ovan?
3: Hur stort är ert underskott?
4: Har er inkomst ökat?

Vore kul om vi delade med oss utav vår rapport som dimper ner i kivra som sagt under veckan.

Håller tummarna för oss alla.
Hoppas alla får massa pengar tillbaka.

Älskar er alla!!
Underskott 170000kr inkomst 470000kr går det att få samlings lån?
 

fredski

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
7 Februari 2013
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Kanske skulle fråga skatteverket men då tråden ändå handlar om skatteåterbäring så passar jag på kolla om nån vet :)

Jag började småspara lite i aktier i somras för att försöka bygga upp en lite buffert i min annars hårt skuldsatta ekonomi och öppnade då direkt ett aktie/fondkonto på Avanza innan jag läst på och förstod senare att Investeringssparkonto både var fördelaktigare rent skattemässigt(beror ju på såklart, men inte det jag tänkte diskutera) och lättare att deklarera.
Sist jag deklarerade aktier var långt innan det gick att göra digitalt. Och nu vill skatteverket att jag ska fylla i k4 blanketten!
Så om det är nån som har bättre koll? Jag måste alltså fylla i k4 blanketten och då får jag inte tillbaka några pengar i April gissar jag?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
978
Poäng
907
Kanske skulle fråga skatteverket men då tråden ändå handlar om skatteåterbäring så passar jag på kolla om nån vet :)

Jag började småspara lite i aktier i somras för att försöka bygga upp en lite buffert i min annars hårt skuldsatta ekonomi och öppnade då direkt ett aktie/fondkonto på Avanza innan jag läst på och förstod senare att Investeringssparkonto både var fördelaktigare rent skattemässigt(beror ju på såklart, men inte det jag tänkte diskutera) och lättare att deklarera.
Sist jag deklarerade aktier var långt innan det gick att göra digitalt. Och nu vill skatteverket att jag ska fylla i k4 blanketten!
Så om det är nån som har bättre koll? Jag måste alltså fylla i k4 blanketten och då får jag inte tillbaka några pengar i April gissar jag?
Stämmer om du ändrar i deklarationen kommer skatteåterbäringen i juni så här skriver Skatteverket om detta :
Du som gör ändringar eller lämnar en bilaga
Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration kan inte få skatteåterbäringen i april. Det gäller dig som exempelvis gör avdrag för resor till och från arbetet eller lägger till uppgifter på grund av bostadsförsäljning, värdepappersförsäljning eller på grund av att du är företagare.
 

fredski

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
7 Februari 2013
Meddelanden
46
Mottagna reaktioner
21
Poäng
92
Stämmer om du ändrar i deklarationen kommer skatteåterbäringen i juni så här skriver Skatteverket om detta :
Du som gör ändringar eller lämnar en bilaga
Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration kan inte få skatteåterbäringen i april. Det gäller dig som exempelvis gör avdrag för resor till och från arbetet eller lägger till uppgifter på grund av bostadsförsäljning, värdepappersförsäljning eller på grund av att du är företagare.

Tack för svaret :) Misstänkte ju att det var så. Trist.. Har ett saftigt underskott(pga mina lån) och ska få tillbaka 23 000.
Hade tänkt använda pengarna till amortering, semesterkassa,sparande och sommardäck, men får väl ta av den nämnda bufferten då. För däcken måste jag ha! Det andra är inte akut och kan ju vänta till Juni!

Ett Tips till alla: Hur illa ekonomin än är försök spara undan en liten slant för att slippa ta lån när en utgift dyker upp. Jag började med 150kr varje månad för ca 2år sedan och har sedan kunnat utöka det varefter när jag lyckats lägga om mina lån och fått ner kostnaderna.
Ger en liten trygghet även om det inte är några större summor! Om man nu får en bra slant tillbaka på skatt så är det ju gyllene läge att lägga undan en liten del kanske!
 
Senast ändrad:

superflip

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
8 Mars 2018
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
8
Poäng
27
Stämmer om du ändrar i deklarationen kommer skatteåterbäringen i juni så här skriver Skatteverket om detta :
Du som gör ändringar eller lämnar en bilaga
Du som gör ändringar eller tillägg i din deklaration kan inte få skatteåterbäringen i april. Det gäller dig som exempelvis gör avdrag för resor till och från arbetet eller lägger till uppgifter på grund av bostadsförsäljning, värdepappersförsäljning eller på grund av att du är företagare.

amen driv inte... har 2 köp och sälj typ. Om dem vill att man ska fylla i borde man få i april ändå haha gaaah
 

tröttmössa

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
13 Juni 2014
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
281
Poäng
457
Men åh !
Hoppas den kommer idag
Inget pling ännu om något
Har faktiskt ingen koll i år vad det jan gå åt för håll
 

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Nästan skönt att fler inte fått pling, då är nog allt i sin ordning
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 183
Poäng
1 517
Tack för svaret :) Misstänkte ju att det var så. Trist.. Har ett saftigt underskott(pga mina lån) och ska få tillbaka 23 000.
Hade tänkt använda pengarna till amortering, semesterkassa,sparande och sommardäck, men får väl ta av den nämnda bufferten då. För däcken måste jag ha! Det andra är inte akut och kan ju vänta till Juni!

Ett Tips till alla: Hur illa ekonomin än är försök spara undan en liten slant för att slippa ta lån när en utgift dyker upp. Jag började med 150kr varje månad för ca 2år sedan och har sedan kunnat utöka det varefter när jag lyckats lägga om mina lån och fått ner kostnaderna.
Ger en liten trygghet även om det inte är några större summor! Om man nu får en bra slant tillbaka på skatt så är det ju gyllene läge att lägga undan en liten del kanske!
Får man fråga hur mycket underskott du hade i förhållande till inkomst har också ett högt underskottt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp