• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Aha var det du som skrev om det förut en gång? Jag minns att jag läst ngt liknande, så när jag blev beviljad höjning fr 2 000 kr till 45 000 kr så trodde jag inte att det kunde vara möjligt utan tänkte att det måste vara en bugg. Det stod beviljad 45 000 kr i appen. Men provade att lägga in en räkning och det gick så tack och lov var det ingen bugg för min del! Har du frågat de varför det blir så för dig? Står det i appen att du är beviljad men när du ska lägga in en räkning så går det inte? Skumt

Första gången som jag skriver om det. :)

Jag har testat några gånger och har blivit nekat förutom 2 gånger då det stått ”Godkänt! Din kreditlimit är nu ändrad” men står fortfarande kvar på 10K. Jag läste ditt inlägg förut om det så jag tänkte det kunde funka. Jag har testat lägga in faktura men då säger den att det går över gränsen så jag är ju alltså inte beviljad, vilket är väl egentligen rätt med min misshandlade UC, men jobbigt att det ska bli bugg så man får lite hopp. :'( Har inte kontaktat dom, skulle troligen bli dumförklarad då UC trots allt är på 40% haha.
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Hände samma för mig!, mailade men de hade ingen förklaring till det sa dom. Även fast jag mailade skärmdump. De bara sa att jag inte är beviljad mer.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Första gången som jag skriver om det. :)

Jag har testat några gånger och har blivit nekat förutom 2 gånger då det stått ”Godkänt! Din kreditlimit är nu ändrad” men står fortfarande kvar på 10K. Jag läste ditt inlägg förut om det så jag tänkte det kunde funka. Jag har testat lägga in faktura men då säger den att det går över gränsen så jag är ju alltså inte beviljad, vilket är väl egentligen rätt med min misshandlade UC, men jobbigt att det ska bli bugg så man får lite hopp. :'( Har inte kontaktat dom, skulle troligen bli dumförklarad då UC trots allt är på 40% haha.
Ok, trist, men jag vet att ngn skrev om det, att det står att krediten har höjts men att det varit bugg.
Jag hade hört att för att bevilja höjning ska man ha uc risk under 8% men det verkar som att det är lite si och så med det när man läser andras erfarenheter, finns de som blivit beviljade med sämre risk. Själv hade jag 8,1 när jag sökte (enligt kreddy) men på kopian på uc som Collector tagit står 7.9%.
Se till att jobba ner din risk så ska du se att det kommer gå vägen :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Hände samma för mig!, mailade men de hade ingen förklaring till det sa dom. Även fast jag mailade skärmdump. De bara sa att jag inte är beviljad mer.
Men de borde väl titta på det, alltså om man inte är beviljad så ska det inte stå i appen att man är beviljad, då är det ngt som är fel.
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Men de borde väl titta på det, alltså om man inte är beviljad så ska det inte stå i appen att man är beviljad, då är det ngt som är fel.

ja ellehur! Ganska dumt att de själva inte vet varför det blir så!
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
ja ellehur! Ganska dumt att de själva inte vet varför det blir så!
Ja och speciellt när det drabbar fler så borde de kolla upp sitt system, buggar ska ju kunna hittas och fixas.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Ok, trist, men jag vet att ngn skrev om det, att det står att krediten har höjts men att det varit bugg.
Jag hade hört att för att bevilja höjning ska man ha uc risk under 8% men det verkar som att det är lite si och så med det när man läser andras erfarenheter, finns de som blivit beviljade med sämre risk. Själv hade jag 8,1 när jag sökte (enligt kreddy) men på kopian på uc som Collector tagit står 7.9%.
Se till att jobba ner din risk så ska du se att det kommer gå vägen :)

Japp, förstod ju nästan direkt att det bara var en bugg men tråkigt ändå. Precis, har också hört om gränserna. Planerar samlingslån nästa sommar då alla mina 14 FF är borta, därför jag misshandlat UC’n lite utan dåligt samvete utefall att något skulle kunna resultera i mindre månadskostnad = mer amortering på krediterna fram tills dess. Men man får ha tålamod. :)
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
695
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Hur mycket betalar man i månaden om man har 50 k utnyttjat på betalkoll? Ränta och amortering alltså.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp