• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Collector betalkoll UC?

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Tänkte bara rapportera att jag blev beviljad 10K trots UC på 40%, var dock dum sen och försökte höja till 30K (avslag) och sen 15K (avslag), nu hoppas jag bara att det inte blir en dubbel/trippel UC pga av det. Dock förvånad att jag ens blev godkänd från första början, men det hjälper mig iallfall med snöbollsmetoden och gör det lättare att göra mig redo för samlingslån nästa år vilket som, trots att jag är medveten att dessa 10K kommer synas på UC några månader framöver. :D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
G

Grofoanderson

Gäst
Poäng: 0
Hej
Tar betalkoml UC om man vill betala räkning?
Någon som vet?
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Hej
Tar betalkoml UC om man vill betala räkning?
Någon som vet?

Efter läsandet som jag har sett tar de endast mikroUC som inte syns för andra, dock riktig UC vid höjning (ej bekräftat), men beloppet kommer synas som kontokredit på UC.
 

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
Efter läsandet som jag har sett tar de endast mikroUC som inte syns för andra, dock riktig UC vid höjning (ej bekräftat), men beloppet kommer synas som kontokredit på UC.
När jag nyligen ansökte om höjning så togs bara mini Uc i allafall.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Tänkte bara rapportera att jag blev beviljad 10K trots UC på 40%, var dock dum sen och försökte höja till 30K (avslag) och sen 15K (avslag), nu hoppas jag bara att det inte blir en dubbel/trippel UC pga av det. Dock förvånad att jag ens blev godkänd från första början, men det hjälper mig iallfall med snöbollsmetoden och gör det lättare att göra mig redo för samlingslån nästa år vilket som, trots att jag är medveten att dessa 10K kommer synas på UC några månader framöver. :D
Grattis! Själv vågar jag inte söka igen, har 10.1% nu men tänkte vänta tills det går ner till 8 åtminstone. Betalar fortf på den gamla skulden, tror det är ca 2000 kr kvar där, plus den nya ca 1900 kr. Men vill gärna höja till 10 000 kr!
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Grattis! Själv vågar jag inte söka igen, har 10.1% nu men tänkte vänta tills det går ner till 8 åtminstone. Betalar fortf på den gamla skulden, tror det är ca 2000 kr kvar där, plus den nya ca 1900 kr. Men vill gärna höja till 10 000 kr!

Är nog smart att hålla sig borta från mer kredit om du snart är under 10% UC, grymt jobbat! Har inte fått någon synlig upplysning alls iallafall, dock nyfiken på hur högt betyget blir när Betalkoll kommer upp i slutet av månaden.. :D

Blev äntligen av med Loanstep nu iallafall via Betalkoll.. Betalat 1770kr två månader på ett lån som var 5000kr, nu slutbetalade jag 4000 totalt. Skulle alltså bli 1770 x 6 månader, för ett lån på 5000.. Galet vad man blundat för skitiga avtal när man varit desperat.
 

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 333
Mottagna reaktioner
940
Poäng
757
Bläh, trött på att deras buggiga system ger falska förhoppningar. Två tillfällen nu jag har testat att ansöka om höjning och fått upp "Ansökan godkänd! Din kreditnivå har nu ändrats" för att sedan inte vara höjd utan bara en bugg i deras app.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Bläh, trött på att deras buggiga system ger falska förhoppningar. Två tillfällen nu jag har testat att ansöka om höjning och fått upp "Ansökan godkänd! Din kreditnivå har nu ändrats" för att sedan inte vara höjd utan bara en bugg i deras app.
Aha var det du som skrev om det förut en gång? Jag minns att jag läst ngt liknande, så när jag blev beviljad höjning fr 2 000 kr till 45 000 kr så trodde jag inte att det kunde vara möjligt utan tänkte att det måste vara en bugg. Det stod beviljad 45 000 kr i appen. Men provade att lägga in en räkning och det gick så tack och lov var det ingen bugg för min del! Har du frågat de varför det blir så för dig? Står det i appen att du är beviljad men när du ska lägga in en räkning så går det inte? Skumt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp