• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Masken

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
10 Juni 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Nu är det gjort. Skulden är låg och du är fortfarande ung. Hur ser din livssituation ut med jobb och bostad?
Yes, jobbar inom vården heltid fast anställning, inga barn ingen sambo, hyra på 5000 så de funkar väl bra med löneutmätning kan jag tycka. Måste bara säga att de känns väldigt skönt att kunna skriva av sig här på forumet, det underlättar mycket
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Yes, jobbar inom vården heltid fast anställning, inga barn ingen sambo, hyra på 5000 så de funkar väl bra med löneutmätning kan jag tycka. Måste bara säga att de känns väldigt skönt att kunna skriva av sig här på forumet, det underlättar mycket

Men varför fick du skulder? Där är första problemet och skulle du ha svårigheter med något missbruk kan en anmärkning vara bra.
 

Masken

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
10 Juni 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Men varför fick du skulder? Där är första problemet och skulle du ha svårigheter med något missbruk kan en anmärkning vara b

Men varför fick du skulder? Där är första problemet och skulle du ha svårigheter med något missbruk kan en anmärkning vara bra.
Försörjde släkt i hemlandet vilket fick mig gå bakk varje månad och ja var en sån person som hade svårt att säga nej till någon så de fick mig mig börja ta lån för att jag insåg hur enkelt det var att få ett lån utbetalt för att sen kunna unna mig som ingenting . Hade och har inget missbruk
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Försörjde släkt i hemlandet vilket fick mig gå bakk varje månad och ja var en sån person som hade svårt att säga nej till någon så de fick mig mig börja ta lån för att jag insåg hur enkelt det var att få ett lån utbetalt för att sen kunna unna mig som ingenting . Hade och har inget missbruk
Okej, du verkar va en snäll person. Men inte snäll mot dig själv! Men det positiva är att skulden är låg, men man får kämpa extra om något är hos fogden.
Vill du redovisa alla dina skulder här?
 

Masken

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
10 Juni 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Okej, du verkar va en snäll person. Men inte snäll mot dig själv! Men det positiva är att skulden är låg, men man får kämpa extra om något är hos fogden.
Vill du redovisa alla dina skulder här?
Svea bank 3350
Norion bank 2900
Sergel inkasso 4300
Sergel inkasso 27000
Goodcash 22000
Collectia 1700
Gothia inkasso 6100
Alektum 17000

allt landar på ungefär 84k, tips på hur man kan betala ner de fortare trots löneutmätning
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Svea bank 3350
Norion bank 2900
Sergel inkasso 4300
Sergel inkasso 27000
Goodcash 22000
Collectia 1700
Gothia inkasso 6100
Alektum 17000

allt landar på ungefär 84k, tips på hur man kan betala ner de fortare trots löneutmätning
Betala alla de mindre lånen först, ett i taget och så mycket extra du kan på det. Så börja med de på 1700 och sen jobba dig uppåt
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Betala alla de mindre lånen först, ett i taget och så mycket extra du kan på det. Så börja med de på 1700 och sen jobba dig uppåt

Ja, precis. Och ring alla lånegivare/inkasson eller var dom nu är. Försöka göra så bra deals som möjligt
 

Masken

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
10 Juni 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Betala alla de mindre lånen först, ett i taget och så mycket extra du kan på det. Så börja med de på 1700 och sen jobba dig uppåt
Låter väldigt bra, har inte max beslut i löne utmätningen så ska försöka jobba lite extra o se till att bygga upp en liten buffert i kontanter sen innan jag betalar av extra på lånen
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
Svea bank 3350
Norion bank 2900
Sergel inkasso 4300
Sergel inkasso 27000
Goodcash 22000
Collectia 1700
Gothia inkasso 6100
Alektum 17000

allt landar på ungefär 84k, tips på hur man kan betala ner de fortare trots löneutmätning
Hur mkt drar kfm från din lön varje månad och hur mkt kan du spara varje månad om du snålar?
Ser ut som en dröm skuld du har, om du ska fråga alla eller de flesta som har skulder här.


Svea bank 3350
Norion bank 2900 kan betala av, en av dom eller båda, med juni lön när du skriver här att du inte har Max beslut.

Sergel inkasso 4300
Sergel inkasso 27000: sen ring Sergel och be dem återkalla ärendet från kf, slå ihop skulderna och om de kan erbjuda en bra avbetalningsplan. Det har fungerat för mig när jag har hamnat hos kf och de är väldigt hjälpsamma och generösa om du jämför dem med äckliga inkassolag som Bilecta tex.


Goodcash 22000
Gothia inkasso 6100
Alektum 17000
Alektrum minns jag att de själva kontaktade mig och erbjudit att återkalla ärendet och erbjuda en betalplan på 1k/månad räntefri.
Du får ha ungefär exakta siffror hur mkt du kan ha kvar varje månad så att du kan förhandla med de tre inkasso, om de kan erbjuda också avbetalningsplaner mot att återkalla från kf. Vet bara att Gothia kan kräva höga summor varje månad men värt att prova. Kunde i mitt fall betala 1500kr/månad för en skuld som var ca 40k.

Tänk på att de flesta kan i slutändan föredra att erbjuda nåt mot att återkalla om de upplever att det går segt att få deras pengar via löneutmätning.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 5 137
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
11 299
Mottagna reaktioner
7 557
Poäng
5 137
Ibland blir det inte som man hade tänkt. Jag betalade av ett mindre lån igår, som egentligen skulle betalas senast i juli. Men nånstans så behövde jag få sinnesro. Nu blir det drygt 2 tuffa veckor, igen. Ca 800:- kvar, men jag handlade igår så det mesta i matväg är klart för denna veckan. Jag andas, jobbar, och fokuserar så mycket jag kan på annat än pengar. Min chef lät mig byta min senaste sjukdag mot en semesterdag, så jag slipper förlora 1200:- på kommande lön. Förhoppningsvis kommer även löneökningen nu i juni, den syns ännu inte på lönespecen.
Efter idag har jag 7 arbetspass kvar innan semestern, så jag försöker hålla blicken på den. Kämpa på allesammans därute!
Skönt att bli av med lånet!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp