• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

"Beviljat" lån

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Ska Vi vända på situationen, Du lånar ut (borgenär) och jag lånar ut (gäldenär), skulle inte Du vilja vara säker på att få pengarna åter?

Det är nog ganska ska vanligt att den tankegången inte finns här. Banker ska låna ut när dom gett ett erbjudande. Utan diskussioner också. Bankerna är också ondskefulla när dom kräver tillbaka enligt avtal och inte godtar orealistiska betalningsplaner från kunder som inte skött sig, via inkasso.
 

Zollan

Medlem
Poäng: 7
Blev medlem
5 Mars 2023
Meddelanden
11
Mottagna reaktioner
2
Poäng
7
Det är nog ganska ska vanligt att den tankegången inte finns här. Banker ska låna ut när dom gett ett erbjudande. Utan diskussioner också. Bankerna är också ondskefulla när dom kräver tillbaka enligt avtal och inte godtar orealistiska betalningsplaner från kunder som inte skött sig, via inkasso.
Nja alltså jag tycker väl egentligen att det lånas ut åt helvete för mycket pengar. Men ibland behöver man lösa situationer och att bestämma sig kan inte ta så jävla lång tid. En uc och en Kik på konton.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 387
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
27 942
Mottagna reaktioner
13 595
Poäng
10 387
Nja alltså jag tycker väl egentligen att det lånas ut åt helvete för mycket pengar. Men ibland behöver man lösa situationer och att bestämma sig kan inte ta så jävla lång tid. En uc och en Kik på konton.

Och om det lånas ut åt helvete för mycket är det nog klokt att man gör rimliga bedömningar och inte nödvändigtvis stressar ut utbetalningar.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Ja absolut men det blir så skevt att man tror på något vis att det är klart via ansökan hos lendo. Men man ansöker liksom igen hos collector sen. Så det är lite falsk marknadsföring kan jag tycka.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Lånet är beviljat och pengarna utbetalda. Ingen kontoverifiering alls.
 

Ethi34

Kunnig medlem
Poäng: 111
Blev medlem
27 Juni 2024
Meddelanden
108
Mottagna reaktioner
23
Poäng
111
Nu såg jag att de tagit ännu en UC på mig. Märkligt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp