• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

"Beviljat" lån

Gaston

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
7 Januari 2015
Meddelanden
1 125
Mottagna reaktioner
619
Poäng
637
Samma här, sökte genom Lendo o fick 180 000 . Colector ringde o erbjud 500 tusen men jag behövde inte så mk , tog 260000 sammanlagt och löste alla små lån som jag hade. Dock ränta 16% , Amorterar snabbare då är det annuitet. Extra inbetalning varje månad på några tusen.

Hur fungerar det med annilutetslån? Får man en lägre månadskostnad när man extraamorterar eller kortas tiden ner? Jag har tre olika och är lite osäker på vilken jag borde prioritera att amortera extra på :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Hur fungerar det med annilutetslån? Får man en lägre månadskostnad när man extraamorterar eller kortas tiden ner? Jag har tre olika och är lite osäker på vilken jag borde prioritera att amortera extra på :)
Kolla avtalet, kan vara ena eller andra och ibland får man välja själv
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Glömde en. I mitt fall fick jag välja och jag valde att korta ner återbetalningstiden men månadsbeloppet sjunker också lite varje månad. När jag tog lånet var det på 3921kr och nu är det 3587kr.
 

Bud

V.I.P
Poäng: 246
Blev medlem
25 Februari 2024
Meddelanden
329
Mottagna reaktioner
87
Poäng
246
Hur fungerar det med annilutetslån? Får man en lägre månadskostnad när man extraamorterar eller kortas tiden ner? Jag har tre olika och är lite osäker på vilken jag borde prioritera att amortera extra på :)
Nej, det är samma månadskostnad men lånet minskar snabbare. T ex i början kan se ut så här: Månadskostnad 3000 av det är ränta 2600 och amortering 400. Men om du lägger en tusen lapp då amorterar du 1400 och lånet minskar.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 364
Mottagna reaktioner
715
Poäng
677
Så då signerar jag avtalet jag har nu. Och så kan jag ringa sen och se om de kan höja lånet och baka in fler lån
Aa visst. Eller så kan du bara ringa Collector nu direkt och kolla om det är möjligt med en höjning redan nu.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp