• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Beviljad skuldsanering!

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 665
Mottagna reaktioner
2 122
Poäng
1 367
Tack!
så att dom inte har skickat in skulden efter jag legat på poit, är inget jag kan få skit för menar jag? Eftersom jag inte tog upp skulden vid ansökan? Så med andra ord är det kört för detta bolag att få in några stålar i min sanering?
Det är, som jag förstår det, deras problem att dom inte läst POIT och skickat in.
Personligen skulle jag mailat dom och upplyst dom om att jag har skuldsanering.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Nanan123

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 Mars 2024
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
..att du ska ha längre betalplan kan jag väl förstå det låter kanske inte allt för orimligt med 5 år istället för 4 (om det är baserat på fyra år du fått föreslaget).

Däremot förstår jag inte delen med att du ska betala mer - menar dom att du ska betala mer i månaden? Där är väl uträkningen ganska glasklar hur mycket och vad som förväntas att du ska betala.

Känns som att Skatteverket överklagar exakt varenda ärende. Lite konstigt med tanke på att deras skulder i regel preskiberas efter fem år.

Hur mycket är det du har i skatteskuld
17000kr till skatteverket, resten är banker..
jag har nu vant mig vid att dem motsätter sig hela tiden.. dem menar på att jag tjänar bra och kan betala mer , men dem har fått all underlag från min arbetsgivare där lönen ej kommer vara desamma som innan, då jag inte kommer jobba helger nu när jag har 3 barn, det går inte.
Jag har i flera år jobbat som en åsna , 7 dar i veckan, betalat o betalat, gjort så mkt ja kan för atg förhindra allt.. jag sålde bostadsrätten så vi kan bo hos våra familjer tills vi kommer på fötter, så ja har verkligen gjoet allt för att få det funka men det sprack till slut, jag klarade inte av det och ringde alla banker för att förhandla ang räntan o så men inget gick, till slut släppte jag det..
Så jag vet inte vad mer jaa kan göra, har även en bra relation till min budget skuldrådgivare där han säger samm sak, vi kan inte göra mer än att vänta på ett beslut, han säger också att nu bör dem ha tagit ett beslut med tanke på att allt har gjorts
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Intrum missade att jag fått Betalplan och Inledande.Dom kontakte min handläggare skuldsaneringsenheten och dom ingick min Betalplan.Fairlo sålde min skuld efter godkännande av Betalplan till Intrum
Gäller att vara med.
 

Snart_klar

Viktig medlem
Poäng: 186
Blev medlem
26 Januari 2024
Meddelanden
79
Mottagna reaktioner
67
Poäng
186
Är det 354 kr på posten "Kostnader på grund av sjukdom" nu när man får SKUSAN beviljad under 2024? Tänkte då högkostnadsskydd för sjukhusbesök 2024 är 1400 kr/år och mediciner 2024 är 2850 kr/år (sammanlagt 4250 kr/år).
 

TTteam

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
23 Januari 2024
Meddelanden
155
Mottagna reaktioner
37
Poäng
146
Intrum missade att jag fått Betalplan och Inledande.Dom kontakte min handläggare skuldsaneringsenheten och dom ingick min Betalplan.Fairlo sålde min skuld efter godkännande av Betalplan till Intrum
Gäller att vara med.
Har inte förstått det än, varför ska man vara med, var inte det så att man inte behöver tänka på om man missar en bank eller inte för då ska all skuld ingå i saneringen?
 

Lester

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2021
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
58
Poäng
177
Sälja skulden vilket är helt lagligt tills beslutad sanering vunnit laga kraft
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Sälja skulden vilket är helt lagligt tills beslutad sanering vunnit laga kraft
Skulder säljs även under sanering. Fick åtskilliga brev om sålda skulder hit o dit. Inget ovanligt m det o inget olagligt. Jag gjorde aldrig något med detta. Brukade stå att "vi vet om att du har skuldsanering.."
 

Kimmbjo

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
16
Mottagna reaktioner
13
Poäng
37
Har någon utav er haft kontakt med handläggaren mellan betalplanen och slutgiltiga beskedet, i så fall om vad?
Ja förutom att lägga till en skuld som X glömt att rapportera in till dom.
Jag har bara mejlat handläggaren om den skatteåterbäringen jag får i år. Annars inget.
 

Nanan123

Aktiv medlem
Poäng: 1
Blev medlem
6 Mars 2024
Meddelanden
21
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej,
Ville bara uppdatera kring min situation,
min handläggare ringde mig i Fredags för att tala om att Skatteverket har ej hört av sig ang senaste yttran jag gjorde, men att hon fortfarande kunde se att dem
motsätter sig betalplanens längd, så hon har skickat ärendet vidare till invändnings handläggare som ska utreda detta ytterliggare och se om dem ska besluta iaf trots Skatteverkets motsättning, men ja ska fortsätta betala på planen tills beslut har tagits, man räknar bort periodern ja har betalar på planen som besluts.. så jag kan inte mer än tro och hoppas att det blir bra
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 824
Mottagna reaktioner
6 292
Poäng
4 147
Hej,
Ville bara uppdatera kring min situation,
min handläggare ringde mig i Fredags för att tala om att Skatteverket har ej hört av sig ang senaste yttran jag gjorde, men att hon fortfarande kunde se att dem
motsätter sig betalplanens längd, så hon har skickat ärendet vidare till invändnings handläggare som ska utreda detta ytterliggare och se om dem ska besluta iaf trots Skatteverkets motsättning, men ja ska fortsätta betala på planen tills beslut har tagits, man räknar bort periodern ja har betalar på planen som besluts.. så jag kan inte mer än tro och hoppas att det blir bra
Jag tänker att det blir bra. Det handlar inte om att du inte ska få ha kvar din skuldsanering utan enbart om du ska ha längre betalplan. Oavsett så har du ändå vunnit.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp