• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bestrida försent med en dag

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Svårt att förstå riktigt, hur man får sekretess. Det gick väldigt snabbt. Ser nu på min uc att det är registrerat en anmärkning med utslag osv.

Kan någon förklara lite mer varför min inte blev sekretess?
Har någon gjort en återvinning på utslaget som vet hur lång tid det tar innan tingsrätten återkommer med beslut osv?
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
hej alla,

jag har nu gjort en återvinning och avida finans ska göra en återkallelse till tingsrätten sedan så skulle tingsrätten undanröja utslaget som kronofogden tagit. sedan sa hon från tingsrätten att när jag fått paprerna från tingsrätten så borde jag skicka till alla kreditsupplysningsöfretagen om att jag kräver en rättelse med hänvisning till tingsrättens bevis.

Finns ett problem; jag pratade med Avida idag och påminde dem om att göra återkallelsen då säger en handläggare: vi ska göra en återkallelse från tingsrätten men detta kommer inte göra att du blir av med din anmärkning. Pga att din betalning kom in den 10/10 och kronofogdens utslag gjordes den 9/10 men jag förklarade att jag gjorde min betalning den 8/10 och jag har bevis på det sen att det tar 2 dagar för er att det bokförs är väl inte mitt fel? då säger hon du får försöka med kredit upplyssningföretagen men det är INGET vi tänker dementera.

Helt ärligt räknas inte det som att jag gjort betalning den 8/10 om jag gjorde betalningen då från banken?

någon med erfarenhet snälla dela med er.
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Hej!

Jag vidhåller likt tidigare att du skall bestrida KFM:s utslag pga av att de fattat ett felaktigt beslut. Detta skall du lägga till den återvinning som du skickade till tingsrätten. Skicka även ett bestridande till rättsenheten i Visby och förklara hur detta gick till.

KFM skall alltid ta i beaktning och kolla upp OM ett bestridande inkommit INNAN de fattar beslut om UTSLAG. Detta har de inte gjort, utan enskilld handläggare har enbart tittat på vilket datum du bestred.

Du kan aldrig få avida att dementera, det du där emot kan göra är att få tingsnotarien att häva KFM:s beslut och då måste KFM själva, eller rättare sagt kfm:s rättsenhet i visby rensa ALLA register efter tingsrättens dom. Då handlar det inte längre om du hade betalt eller inte utan att man(Utan vad du beskrivit i tråden) satte utslag EFTER att du hade bestridit betalningsföreläggandet.

Du har liksom inget att förlora utan bara kör! Allt finns sparat, när ditt bestridande inkom på mejlen, samt när handläggaren satte utslag.
 
Senast ändrad:

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Hej!

Jag vidhåller likt tidigare att du skall bestrida KFM:s utslag pga av att de fattat ett felaktigt beslut. Detta skall du lägga till den återvinning som du skickade till tingsrätten. Skicka även ett bestridande till rättsenheten i Visby och förklara hur detta gick till.

KFM skall alltid ta i beaktning och kolla upp OM ett bestridande inkommit INNAN de fattar beslut om UTSLAG. Detta har de inte gjort, utan enskilld handläggare har enbart tittat på vilket datum du bestred.

Du kan aldrig få avida att dementera, det du där emot kan göra är att få tingsnotarien att häva KFM:s beslut och då måste KFM själva, eller rättare sagt kfm:s rättsenhet i visby rensa ALLA register efter tingsrättens dom. Då handlar det inte längre om du hade betalt eller inte utan att man(Utan vad du beskrivit i tråden) satte utslag EFTER att du hade bestridit betalningsföreläggandet.

Du har liksom inget att förlora utan bara kör! Allt finns sparat, när ditt bestridande inkom på mejlen, samt när handläggaren satte utslag.

Tack,

Jag fick ett svar idag att tingsrätten undanröjer kronofogdens utslag pga att avida har återkallat ärandet. Dock som du sa tänker inte avida dementera.

Jag har pratat med visa upplysningsföretag och dem sa att dem räknar den dagen avida hade pengarna på kontot och inte när jag gjorde betalningen.

Kan jag trots allt detta jag berättat nu och att tingsrätten undanröjd beslutet kan jag skicka till dem du skrev Väsby? Isåfall ska jag skriva att jag bestrider och varför?
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Tack,

Jag fick ett svar idag att tingsrätten undanröjer kronofogdens utslag pga att avida har återkallat ärandet. Dock som du sa tänker inte avida dementera.

Jag har pratat med visa upplysningsföretag och dem sa att dem räknar den dagen avida hade pengarna på kontot och inte när jag gjorde betalningen.

Kan jag trots allt detta jag berättat nu och att tingsrätten undanröjd beslutet kan jag skicka till dem du skrev Väsby? Isåfall ska jag skriva att jag bestrider och varför?

Grisigt av avida att inte dementera. Detat gör ifs bara att vi framöver bestriden in i absordum i ALLA lägen! ATT kreditbolagen får agera på detta vis är inte likt en rättstat.

Du skall ringa TR igen och förklara läget, vill de ha det skriftligt så tar du det den vägen.

Jag har varit sen för ett par år sedan, ringde in dagen efter med andan i halsen och inget utslag var fattat, varpå receptionisten sa att om jag ansåg mig ha fog för ett bestridande så var det lägligt att göra den nu. Minns att de sa att man inte får ett utslag på dagen utan att det kan ta en dag beroende på hur mycket de hade att göra. Det gällde också en skuld som jag hade betalt, men som ärkesvinen till inkasso vägrade återkalla trots bevis om betalning mm. Allt måste ju tydligen ligga hos dem i tre dagar innan de själva anser det registrerat! Enligt majoritetn av bankerna i sverige når en betalning motparten samma dag om betalning gör innan bankens första körning.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Grisigt av avida att inte dementera. Detat gör ifs bara att vi framöver bestriden in i absordum i ALLA lägen! ATT kreditbolagen får agera på detta vis är inte likt en rättstat.

Du skall ringa TR igen och förklara läget, vill de ha det skriftligt så tar du det den vägen.

Jag har varit sen för ett par år sedan, ringde in dagen efter med andan i halsen och inget utslag var fattat, varpå receptionisten sa att om jag ansåg mig ha fog för ett bestridande så var det lägligt att göra den nu. Minns att de sa att man inte får ett utslag på dagen utan att det kan ta en dag beroende på hur mycket de hade att göra. Det gällde också en skuld som jag hade betalt, men som ärkesvinen till inkasso vägrade återkalla trots bevis om betalning mm. Allt måste ju tydligen ligga hos dem i tre dagar innan de själva anser det registrerat! Enligt majoritetn av bankerna i sverige når en betalning motparten samma dag om betalning gör innan bankens första körning.


Då ska jag maila kronofogden och skriva att det ska till rättsenheten i Visby och berätta hela historien.

Det sjuka är att jag hade förklaraingstid till den 7/10 och jag bestred den 8/10 utslag gjordes den 9/10 och min betalning va gjord sen 8/10 men avida säger att det bokfördes 10/10 tyvärr din anmärkning kommer ligga kvar.

Men du menar på att jag kan gå via rättsenheten och få det att försvinna då mitt bestridande borde ha tagits i beakt trots det var en dag sen men pga att inget utslag var tagen ännu?

Så kommer jag maila rättsenheten nu.
 

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Då ska jag maila kronofogden och skriva att det ska till rättsenheten i Visby och berätta hela historien.

Det sjuka är att jag hade förklaraingstid till den 7/10 och jag bestred den 8/10 utslag gjordes den 9/10 och min betalning va gjord sen 8/10 men avida säger att det bokfördes 10/10 tyvärr din anmärkning kommer ligga kvar.

Men du menar på att jag kan gå via rättsenheten och få det att försvinna då mitt bestridande borde ha tagits i beakt trots det var en dag sen men pga att inget utslag var tagen ännu?

Så kommer jag maila rättsenheten nu.

Hej!

Du kan inte mejla rättsenheten direkt utan skicka ett nytt svarsmejl till den handläggare som delgav dig infon att ditt bestridande var försenat. Skriv typ.

Till Kfm:s rättsenheten i Visby.

Sedan förklarar du läget på ett tydligt vis. Din bestridan handlar nu enbart om att du anser att kfm gett dig ett utslag på ett felaktigt sätt. Huruvida du betalt eller inte hör inte längre hit.

Sedan så skriver du bara att du vill att tingsrättens notarien ser över hur kfm handlagde ärendet. Detta är viktigt då Kfm skall göra likt i ALLA lägen. Anser man att tiden för bestridanden löper ut kl 00:01 när den tionde dagen löper ut så skall detta stå med röd text på kfm bilaga gällande betalningsföreläggande och inte gömmas undan i deras egna handböcker.

Detta kan sätta folk på bar backe och kfm bör veta att det är inte sig likt idag då marknanden svämmats över med dylika kräk till utlånare som gör sig omöjliga att få tag i när man försöker reda ut sin situation eller ifrågarsätter en till kfm skickad räkning.

Så beskriv ditt ärendet på ett lugnt och tydligt sätt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp