• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bestrida försent med en dag

Idle

Kunnig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
14 December 2011
Meddelanden
286
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Jag fick ett mail, att mitt bestridande inte kan tas i beakt pga jag hade på mig till 7/10 att bestridda men jag bestred den 8/10 vilket innebär att förklaringstiden var förbi och mitt bestridande är försenat. Och idag fick jag via telefon när jag ringde att ett utslag vid 11.30 har fastställts och nu måste jag göra "begära återvinning" och skriva orsaken sedan kommer dem kolla med fordringsägaren sedan om dem drar tillbaka ärendet så kan det innebära att jag slipper undan utslaget.

Vet du något av erfarenhet?

Jag tolkar det som att DU egentligen hann bestrida innan DE han ge dig utslaget? Detta är intressant och jag är hyfsat säker på att de har gjort ett tjänstefel. Spara mejlet, ring upp igen och få bekräftat gällande exakt tid när utslaget kom, ta namnet på handläggaren, samt den som delger dig informationen.

Har de gjort fel så kan de inte ta bort detta. Du får ansöka om en återvinning. I samband med detta ansöker du om en "rättning" av dina register hos KFM. Detta görs via mejl, skriv bara att det skall till rättsenheten i Visby.

Om tingsrätten upphäver KFMs utslag, så kommer rättsenheten att gå in och rensa dina register.

Skicka in detta omgående.

Lycka till!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
detta tycker jag var intressant.vad är det för skuld du har?men hur kan man få ett utslag så snabbt.jag trodde man fick utslag i senare skede.och jag vet jag kollade med kfm en tid efter om jag hadde hunnit få anm de sa nej.det sker när du får info om utslag.alltså jag fick brev flera veckor senare om utslag då har man anm det står t om på brevet man får..innan dess har man inte anmärkning.och man måste få inbetalningskort från kfm med skulden.så man får en chans betala hela eller göra upp om avb.det är ett sätt att slippa anm.alltså får man igentligen anm redan efter tio dagar.när man får delgivningsbrevet.jag får inte detta gå hop.
enda gången man får anm omg är statliga skulder tvlicens kommunalaskulder m.m men inte lån eller?nej kolla upp detta.

men inget förvånar mig ang kfm och andra.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag kan vara otydlig ibland med vad jag har att säga, men ska förklara igen och hoppas att det är vad ni har uppfattat från första början . För då vet jag att det inte blivit missförstånd.

Både till Nina och idle.

Vill bara informera er ännu en gång så jag inte har varit otydlig.

Jag hade skrivit på delgivningskvittot den 27/9 då hade jag på mig till den 7/10 att bestridda. Den 8/10 kom jag på detta och skickade ett mail med att jag bestrider detta med måls numret. Fick tillbaka ett mail 8/10 att dem mottagit maikl och återkommer med svar. Idag 9/10 fick jag ett svar på mailet jag skickade den 8/10 att jag har tyvärr inkommit försent med bestridandet med en dag eftersom min förklaraingstid var till den 7/10 och jag hade inkommit med bestridande den 8/10 vilket var sent.



Idag sa dem att dem fastställt utslag på skulden.jag kunde begära en återvinning av utslaget.


Jag hoppas att detta jag förklarat nu är det ni förstått från första början.

Uppskattar verkligen er hjälp så kag vet hur jag ska gå tillväga.
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
det jag reagerade på bara var hur fort man får anm.
jag valde själv släppa alla lån för en utmätning.så jag har gått igenom alla dessa steg med papper.för det tog tid från delgivning till pappret om utslag kom där det står om jag minns rätt nu.därmed har du fått anmärkning.


alltså jag kan för lite om bestridan.och kanske inte skulle ha svarat om det.men jag reagerade bara på tiden för ditt utslag.men det kan va jag som helt enkelt minns fel när jag gick igenom alla turer med papper.
men nja lite förvånad blev jag.så tyvärr kan jag inte hjälpa dig vidare hur du skall göra.

jag hoppas det löser sig för dig.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Jag har ju betalt hela skulden och begärt återvinning så får se vad detta innebär kanske att utslaget återkallas hoppas på det för då försvinner utslaget helt.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
pratade med kronkalle idag, om att skulden är betald och att fordringsägaren har dragit tillbaka den och att jag begärt återvinning. då sa dem att efter man begär återvinning så lämnar dem över ärrendet till tingsrätten. så är det dem som tar beslut ifall man ska undanröja utslaget kronkalle har tagit.

helt ärligt är det så här det går till? vad kommer hända nu? kommer jag kunna få min rätt igenom och att tingsrätten gör en återvinning?

Om nu utslaget sklle kvarstå trotts allt, innebär det att min anmärkning kommer synas?(första anmärkningen överhuvudtaget)
 

krakelspektakel

V.I.P
Poäng: 247
Blev medlem
16 December 2011
Meddelanden
524
Mottagna reaktioner
79
Poäng
247
Ja, det är tingsrätten som beslutar om återvinning. Om du kommer att få igenom återvinningen vet jag inte men om utslaget står fast så har du en betalningsanmärkning de kommande tre åren.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Ja, det är tingsrätten som beslutar om återvinning. Om du kommer att få igenom återvinningen vet jag inte men om utslaget står fast så har du en betalningsanmärkning de kommande tre åren.

vad kan påverka denna återvinning? är det så sniket att en dags försenad bestridande är betalnings anmärkning?

föresten om deta är första anmäkrningen någonsin syns den då?
 

nina

Kunnig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
4 November 2011
Meddelanden
265
Mottagna reaktioner
6
Poäng
52
spelar ingen roll om det är första gången du fått en anmärkning.de tar ingen hänsyn till det.den kommer synas hos kreditupplysningsföretag.även de som inte tar uc.tyvärr.
enda gången en anm inte syns är om den sekretessbeläggs.
 

xrap

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
6 Mars 2013
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
spelar ingen roll om det är första gången du fått en anmärkning.de tar ingen hänsyn till det.den kommer synas hos kreditupplysningsföretag.även de som inte tar uc.tyvärr.
enda gången en anm inte syns är om den sekretessbeläggs.

Hur kan den sekrets beläggas då?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp