• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Behöver hjälp, samlingslån

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Fan, sitter i skiten igen och allt ser så jävla mörkt ut.

har dragit på mig för mycket småkrediter (eller alldeles för stora).
Samlade alla mina mindre skulder förra året och hade en bra ekonomi. Tills det blev dåligt med pengar igen.
Så nu står jag med lån över öronen och går inte runt.
Ansökte hos Lendo idag men fick inga erbjudanden alls.
någon som har någon idé på hur jag ska göra? Trodde verkligen att jag skulle få något erbjudande och kunna lösa det värsta, men icke.
Har allt som allt:
SEB 276000
Svea 129000
ICA 63000

Qliro 30000
Anyfin 30000
Fairlo 19000
Merax 10000
Brixo 9000
Loanstep 10000
Resurs 6000
Resurs 5000
Avarda 17000
Walley 5000

Gjorde en ansökan på allt utom SEB, så jag får bort allt annat och får ner månadskostnaden.
Men fick som sagt inget erbjudande alls. ringde Lendo och fick hjälp att ändra ansökan till bara det mest akuta, alla krediter. Fick ett enda erbjudande från banky, skyhög ränta och behöver medlånare, så inte ett alternativ.
Finns det något jag kan söka? Behöver 145000 för att lösa det värsta. finns det någon möjlighet någonstans?
eller vad fan ska jag göra?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
92
Vad har du för betyg på UC?
Jobbar du? Du kan välja att skattejämka resten av året så du får ut mer lön under 2023 och kan hanka dig fram eller t.o.m betala av några av dom värsta.
Förhoppningsvis förbättras din UC till 2024 och kan få ett samlingslån i början av 2024? Kanske ett upplägg som skulle funka .
 

JohannaJo

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
29 Augusti 2022
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
7
Poäng
42
Vad har du för betyg på UC?
Jobbar du? Du kan välja att skattejämka resten av året så du får ut mer lön under 2023 och kan hanka dig fram eller t.o.m betala av några av dom värsta.
Förhoppningsvis förbättras din UC till 2024 och kan få ett samlingslån i början av 2024? Kanske ett upplägg som skulle funka .
Jag har 4.2 på uc. Men då är inte dagens förfrågan med.
vad är skattejämka? Inget jag har koll på.
Det finns alltså inget annars ställe att kunna söka på?
Tjänar 330000 så ingen superlön direkt. Men måste verkligen få ner månadskostnaden. Ligger redan efter med flera.
 

Laban

Aktiv medlem
Poäng: 92
Blev medlem
3 September 2023
Meddelanden
36
Mottagna reaktioner
25
Poäng
92
Skattejämka är nytt för mig men i korta drag så istället för att få tillbaka på skatten nästa år så betalar du mindre skatt på din lön detta året och får ut mer pengar.
Finns jättebra inlägg om hur du gör om du söker här på forumet.
Resten av året kommer jag bara betala 4% skatt på min lön. Gör superstor skillnad.
Har tyvärr inga tips på var du kan söka samlingslån:/
 

sarkostik

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
14 Juli 2023
Meddelanden
321
Mottagna reaktioner
106
Poäng
307
Tjänar 330000 så ingen superlön direkt. Men måste verkligen få ner månadskostnaden. Ligger redan efter med flera.
Vad har du för utrymme som du kan lägga på lånen? Har du ringt runt till alla långivare och bett om betalningsfria månader, sänkt ränta, amortera mindre osv?
Du behöver jobba med att bli av med dina mindre krediter först, och för det behöver förmodligen mer utrymme genom att öka din inkomst och minska dina utgifter.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
hej, nästaj samma situation här… har 4 % på UC , 3 ff … 340 k inkomst och runt 500 k på UC … utanför UC runt 150 dom jag måste lösa… jag ska försöka också vis Lendo men jag är nu lite rädd vad ska det bli…
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Hej, jag ansökte via Advisa om 400 k att samla 250 k …jag fick inte en erbjudande tills nu , jag ansökte typ för 20 min sen… men nu det börjar komma sms från Sambla att vi ska har nån möte pga min ansök och det kommit en erbjudande från northmill på 30 k via sambla och det står att jag ansökte 175 k … så jag fattar ingenting nu.. när jag loggar in på min uc , det står inte att nån gjörde en UC på mig idåg …
 

Svante1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
27 Mars 2022
Meddelanden
1 040
Mottagna reaktioner
446
Poäng
557
Hej, jag ansökte via Advisa om 400 k att samla 250 k …jag fick inte en erbjudande tills nu , jag ansökte typ för 20 min sen… men nu det börjar komma sms från Sambla att vi ska har nån möte pga min ansök och det kommit en erbjudande från northmill på 30 k via sambla och det står att jag ansökte 175 k … så jag fattar ingenting nu.. när jag loggar in på min uc , det står inte att nån gjörde en UC på mig idåg …
Imorgon kommer din förfrågan synas eller efter klockan 00.00.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Sambla och Advisa jobbar ihop so det ändå erbjudande som jag fick var från Northmil… finns det nån annan alternativ här… typ att jag försöka utöka mitt lån hos remember, jag läste att nån lyckades göra det direkt efter Advisa försök… eller Nstart , nån sa att dom tar inte nya UC ff om man ansöker direkt efter Advisa för ex
 

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
780
Mottagna reaktioner
375
Poäng
497
Ring runt till alla lånegivare och kolla hur dem kan hjälpa dig.
Vissa har betalfria månader.
Svea kan du få amorteringsfritt på. Dvs du bara betala ränta. Så kan du fokusera på en av dem lägre skulderna.
Man får gråta ut hos alla så kommer vissa vara bemötliga. I slutändan vill dem ändå få betalt :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp