• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Behöver hjälp, samlingslån

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
tack för svaret men jag menar att vad kan jag göra nu när jag tog redan en FF via Advisa … finns det möjlighet att jag försöka nånting utan att nån tar en till ff firekt
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pojop

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
11 September 2021
Meddelanden
780
Mottagna reaktioner
375
Poäng
497
tack för svaret men jag menar att vad kan jag göra nu när jag tog redan en FF via Advisa … finns det möjlighet att jag försöka nånting utan att nån tar en till ff firekt
Tveksamt, det kan vara om du mejlar alla lånegivarna med en kopia på din senaste upplysning och frågar vad dem kan hjälpa dig med.
Var tydlig med att dem INTE ska ta en ny upplysning.
Kan dom inte utöka något av dina lån är en tillfällig lösning att utöka återbetalningstiden = sänka månadskostnaden och amortera mer på de med högst ränta alternativt snöbolla bort en efter en.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Tack , jag ska försöka fråga Remember om utöka mitt lån där på den sista ff och fråga Swefbsnk att dom förlänga återbetalnings tid .. nu jag betalar 5700 per m på 200 k lån
 

Simple

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
5 Mars 2019
Meddelanden
94
Mottagna reaktioner
35
Poäng
137
Tack , jag ska försöka fråga Remember om utöka mitt lån där på den sista ff och fråga Swefbsnk att dom förlänga återbetalnings tid .. nu jag betalar 5700 per m på 200 k lån

Tveksamt, det kan vara om du mejlar alla lånegivarna med en kopia på din senaste upplysning och frågar vad dem kan hjälpa dig med.
Var tydlig med att dem INTE ska ta en ny upplysning.
Kan dom inte utöka något av dina lån är en tillfällig lösning att utöka återbetalningstiden = sänka månadskostnaden och amortera mer på de med högst ränta alternativt snöbolla bort en efter en.

Hur medgörliga är bankerna att utöka lånen till den ursprungliga summan tro?
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
Hej, jag ansökte via Advisa i fredags och jag fick bara en erbjudande på 30 k via Northmill… sen samma dag ansökte jag via Lendo också och det kommit bara Banky på 150 k… jag ringde advisa att dom ändra beloppet men dem sa att dem redan gjörde det och bankerna vill inte erbjuda nånting osv. första ansökan var på 400 k att lösa 250 och 15 år återbetalnings tid.. i slutet hon sa okej vi ändra till 150 k att lösa 50 och 15 år återbetalnings tid men jag fick inte mail eller sms att dem faktiskt gjörde det.. Samtidigt på Lendo jag andrade till 200 k att lösa 100 k 15 år återbetalnings tid men det var bara banky igen… sen ändrade jag till 100 k bara och 12 år åter. och jag fick Avida på 100 k 12% och 12 år …så min frågan är kan jag tar nu Avida och sen northmil via advisa eller kan det påverka nånting att jag ska får avslag hos avida till exempel… ? iallafall Lendo tycker jag är mycket bättre och tydligare en Advisa så kanske det kan hjälpa till nån i framtiden…
 

Leolelle

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
10 Augusti 2022
Meddelanden
23
Mottagna reaktioner
4
Poäng
7
Hej, jag ansökte via Advisa i fredags och jag fick bara en erbjudande på 30 k via Northmill… sen samma dag ansökte jag via Lendo också och det kommit bara Banky på 150 k… jag ringde advisa att dom ändra beloppet men dem sa att dem redan gjörde det och bankerna vill inte erbjuda nånting osv. första ansökan var på 400 k att lösa 250 och 15 år återbetalnings tid.. i slutet hon sa okej vi ändra till 150 k att lösa 50 och 15 år återbetalnings tid men jag fick inte mail eller sms att dem faktiskt gjörde det.. Samtidigt på Lendo jag andrade till 200 k att lösa 100 k 15 år återbetalnings tid men det var bara banky igen… sen ändrade jag till 100 k bara och 12 år åter. och jag fick Avida på 100 k 12% och 12 år …så min frågan är kan jag tar nu Avida och sen northmil via advisa eller kan det påverka nånting att jag ska får avslag hos avida till exempel… ? iallafall Lendo tycker jag är mycket bättre och tydligare en Advisa så kanske det kan hjälpa till nån i framtiden…
Tack! Precis vad jag behövde veta. Brukar använda mig av lendo, tänkte testa Advisa denna gången men efter jag läst ditt inlägg hoppar jag Advisa. Sökte du 100’ lösa eller bara vanligt lån? Behöver alla tips jag kan få eftersom jag inte fick några erbjudanden alls när jag sökte sist. Har remember 120’ som jag tänkte testa att utöka som en utväg också, är de svåra? Har bara haft dem i 4,5 månader.
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
det var samma för mig också.. jag testade advisa men det dem säger inte ut så seriöst…jag fick några mail och sms från Sambla och från Advisa samtidigt så dem jobbar ihop och det var lite otydlig…det är svarare att man ändra ansökan och via Lendo var smidigare, dem är mer professionella och det kändes att vil faktiskt hjälpa… det var min uppgift… tredje gången ändrade till 100 k och 50 k at lösa men jag sänkte återbetalningstid till 12 år och avidas erbjudande var precis 100 k 12 år men ingen lösenkrav så jag tycker att så fort man ändra och försöka med samma UC man ska ”hitta ” nån erbjudande..
 

KevinB

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
4 Mars 2022
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
11
Poäng
62
hej, Avida kollade mitt konto via Kreditz så jag väntar nu om det ska bli godkänd… kan det bli avslag pga att jag har lumify på inkasso som vi kommit överens om återbetalnings plan så jag ska börja betala nästa månad , så ingen anmärkning och skuld är 10 k bara …
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
hej, Avida kollade mitt konto via Kreditz så jag väntar nu om det ska bli godkänd… kan det bli avslag pga att jag har lumify på inkasso som vi kommit överens om återbetalnings plan så jag ska börja betala nästa månad , så ingen anmärkning och skuld är 10 k bara …
Givetvis, att ha inkasso i nutid är inget som långivare tar positivt på om de inte bara kollar inkomst.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp