• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bakgrundskontroll Skulder

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Förstår absolut att man behöver kolla så att sambon inte har skulder. Menar mer att du borde behöva hennes samtycke för att ta en upplysning på henne och säger hon då nej så blir det inget jobb.
Jag gissar att han godkänt detta under rekryteringsprocessen. Jag bara gissar som sagt. De har dessutom ett legitimt skäl att kontrollera sambons ekonomi.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

zcripter

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
22 November 2022
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
114
Poäng
297
Nej inga spel alls utan en dålig affär sedan små nya lån för att betala av gamla.
Så du menar att de kommer neka mig jobbet pga detta?
De görs en individuell bedömning, som allt annat. Att ha 500 000 kr i blancolån med en rimlig förklaring kan jag tycka inte ska utgöra hinder om det i övrigt inte finns att anmärka på.
 

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 327
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
256
Mottagna reaktioner
127
Poäng
327
De görs en individuell bedömning, som allt annat. Att ha 500 000 kr i blancolån med en rimlig förklaring kan jag tycka inte ska utgöra hinder om det i övrigt inte finns att anmärka på.
Det är väl mer om de ser att kreditbördan vuxit under 12 månader.. kan man ju gissa ett spelberoende eller andra laster som kan anses som risk.
 

Raset

Aktiv medlem
Poäng: 41
Blev medlem
27 Februari 2024
Meddelanden
38
Mottagna reaktioner
11
Poäng
41
Men va kollar dom upp om folk i ens närhet har skulder?! Varför är det relevant?
 

Akilles

Kunnig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 September 2018
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
48
Poäng
137
Finns tjänster som erbjuder denna information utan kreditupplysning, Ratsit är ett exempel.
Ja, men t.ex ratsit, då skickas en kreditupplysning till den som man tagit upplysningen på. Så förstår inte hur man kan se om någon har skulder utan en kreditupplysning?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp