• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Bakgrundskontroll Skulder

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
26
Poäng
112
Hej,
Så om man har sökt en tjänst som innebär säkerhetsprövning så kommer de neka en jobbet just för att man har lån? Har ca 500 k men inga anmärkningar och liknande.
Är det ens någon ide att gå på säkerhetsintervju och låta de göra bakgrundskontroll då? Är under rekryteringsprocessen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Runky

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
18 September 2022
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
18
Poäng
52
Hej,
Så om man har sökt en tjänst som innebär säkerhetsprövning så kommer de neka en jobbet just för att man har lån? Har ca 500 k men inga anmärkningar och liknande.
Är det ens någon ide att gå på säkerhetsintervju och låta de göra bakgrundskontroll då? Är under rekryteringsprocessen.
Men är det ett lån på 500k i ett bolån är det väl ingen fara. Men har du tagit ett lån på en halv miljon för spel eller konsumtion så kanske du inte ska jobba inom något som är säkerhersklassat?

Vill inte verka elak, men med tanke på vad som hänt senaste åren med spioner osv så behöver vi verkligen inga inom dessa tjänster som kan påverkas av främmande makt pga. Skulder IMO.
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
26
Poäng
112
Men är det ett lån på 500k i ett bolån är det väl ingen fara. Men har du tagit ett lån på en halv miljon för spel eller konsumtion så kanske du inte ska jobba inom något som är säkerhersklassat?

Vill inte verka elak, men med tanke på vad som hänt senaste åren med spioner osv så behöver vi verkligen inga inom dessa tjänster som kan påverkas av främmande makt pga. Skulder IMO.
Nej inga spel alls utan en dålig affär sedan små nya lån för att betala av gamla.
Så du menar att de kommer neka mig jobbet pga detta?
 

Runky

Aktiv medlem
Poäng: 52
Blev medlem
18 September 2022
Meddelanden
32
Mottagna reaktioner
18
Poäng
52
Nej inga spel alls utan en dålig affär sedan små nya lån för att betala av gamla.
Så du menar att de kommer neka mig jobbet pga detta?
Alltså är det en säkerhetsklassad tjänst så tar jag för givet att du inte kommer att få tjänsten före någon som inte har samma belastning.
 

Banglor

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
27 Januari 2020
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
26
Poäng
112
Ja det är säkerhetklassad tjänst så det är nog kört med andra ord.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 357
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
184
Poäng
357
Borde inte TS ha fått info om att en kreditupplysning har tagits i så fall?
 

Kar01

Medlem
Poäng: 27
Blev medlem
21 Augusti 2022
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej alla!

Tack för allt stöd!

Jag berättade allt igår för min sambo. Jag känner en lättnad men såklart massa tankar varför jag inte berättade innan.

Jag har även sökt stöd hos budget- och skuldrådgivning.

Han förklarade läget för säkerhetsavdelningen på nya jobbet och sambon blev godkänd.

Ni som är i samma sits, det bästa är att berätta för er närmaste.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 078
Mottagna reaktioner
1 969
Poäng
1 307
Förstår absolut att man behöver kolla så att sambon inte har skulder. Menar mer att du borde behöva hennes samtycke för att ta en upplysning på henne och säger hon då nej så blir det inget jobb.
Man kan kolla till exempel deklarerad inkomst och få en uppfattning om skulder utan att det tas en kreditupplysning.
 
Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp