• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Att släpa 2 månader på skuldsanering. Någon som gjort det? Vad hände?

filipe

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Aldrig hänt mig men finns det någon som gjort det? Vad hände vid påminnelse 2?
Man får ju en påminnelse i mitten på månaden efter man skulle betalt. Får man en likadan om det är månad 2 man missar eller sker något annat?

Om man missar 2 månader men betalar ikapp allt månad 3. Endast de som varit med om detta bör svara. Inga gissningar tack.

Vilka månader är det kronofogden betalar ut till borgenärerna? Som jag förstår görs det ett par ggr per år.

Förkortad frågeställning
Du ska betala 7 tusen sista januari men kan inte och februari kör även det ihop sig. Kan du då betala ikapp 21 tusen i slutet av mars?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Ingen som varit med om det?
Betalas ut 1 gång per år.
Betalas ut i juni tror jag.
Vet inte exakt men tror att det är så att om man kommer efter med 2 (kan vara 3) så meddelas de som ingår i saneringen att du inte betalat
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Betalas ut 1 gång per år.
Betalas ut i juni tror jag.
Vet inte exakt men tror att det är så att om man kommer efter med 2 (kan vara 3) så meddelas de som ingår i saneringen att du inte betalat
Det är olika beroende på när man fick sin sanering. Mina borgenärer fick betalt i juli.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Mina får sin första betalning nästa månad i oktober :)
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Aldrig hänt mig men finns det någon som gjort det? Vad hände vid påminnelse 2?
Man får ju en påminnelse i mitten på månaden efter man skulle betalt. Får man en likadan om det är månad 2 man missar eller sker något annat?

Om man missar 2 månader men betalar ikapp allt månad 3. Endast de som varit med om detta bör svara. Inga gissningar tack.

Vilka månader är det kronofogden betalar ut till borgenärerna? Som jag förstår görs det ett par ggr per år.

Förkortad frågeställning
Du ska betala 7 tusen sista januari men kan inte och februari kör även det ihop sig. Kan du då betala ikapp 21 tusen i slutet av mars?
Jag har inte släpat två månader nån gång men 1 månad vid nått tillfälle då jag hade sanering. Fick en påminnelse men då hade jag just redan hunnit betala ikapp.
Borgenärer meddelas att man inte betalt som man ska efter visst många missade. Kan tyvärr inte den siffran men det kan nog stämma det som Krelf skrev.
Betalar du ikapp så kommer det ju inte hända nått mer. Men fortsätter du släpa så riskerar du ju såklart din sanering.

Det här dokumentet innehåller en hel del bra information.
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
571
Mottagna reaktioner
230
Poäng
417
Lånar tråden. Jag har tyvärr inte kunnat betala augustis belopp. Å har fortfarande inte hört något. Hur kan det komma sig? När dyker påminnelse upp? Är ju snart dags för septembers inbetalning.

Min tanke är att betala in augusti nu. September nästa, osv. Tills december. Å då komma ikapp. Å i bästa fall om jag lyckas någon / några tusen före det.

Hur blir det med borgenärer? Kommer dom informeras av detta? Mailade kronofogden å fick så opersonligt och robotlikt svar, så undrar fortfarande. Det pratas ju om ett antal missar irad resulterar i att borgenärer får information om det. Men teoretiskt så missar jag ju inte flera i rad när jag bitvis betalar igen med 1mån fördröjning.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Lånar tråden. Jag har tyvärr inte kunnat betala augustis belopp. Å har fortfarande inte hört något. Hur kan det komma sig? När dyker påminnelse upp? Är ju snart dags för septembers inbetalning.

Min tanke är att betala in augusti nu. September nästa, osv. Tills december. Å då komma ikapp. Å i bästa fall om jag lyckas någon / några tusen före det.

Hur blir det med borgenärer? Kommer dom informeras av detta? Mailade kronofogden å fick så opersonligt och robotlikt svar, så undrar fortfarande. Det pratas ju om ett antal missar irad resulterar i att borgenärer får information om det. Men teoretiskt så missar jag ju inte flera i rad när jag bitvis betalar igen med 1mån fördröjning.
Som jag förstått det så rapporteras det 4 gånger per år om man betalt som man ska . September är en av månaderna ! Så tänker att dom borde fått reda på det nu ? Tänker om det är i mitten ? Eller slutet på månaden ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Mars juni september december är dom månaderna som det rapporteras ! Sen är ju frågan när i månaden den rapporteras ?
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Lånar tråden. Jag har tyvärr inte kunnat betala augustis belopp. Å har fortfarande inte hört något. Hur kan det komma sig? När dyker påminnelse upp? Är ju snart dags för septembers inbetalning.

Min tanke är att betala in augusti nu. September nästa, osv. Tills december. Å då komma ikapp. Å i bästa fall om jag lyckas någon / några tusen före det.

Hur blir det med borgenärer? Kommer dom informeras av detta? Mailade kronofogden å fick så opersonligt och robotlikt svar, så undrar fortfarande. Det pratas ju om ett antal missar irad resulterar i att borgenärer får information om det. Men teoretiskt så missar jag ju inte flera i rad när jag bitvis betalar igen med 1mån fördröjning.
Påminnelsen brukar dyka upp efter ca tre ve. Har du möjlighet att betala in lite extra varje gång på den du är efter med så är ju det positivt. Och det är ju snart december o då kan du betala in resterande.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp