• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ansöka om Skuldsanering - frågor

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Klart man kan.
Finns folk som ligger på över 80% vid saneringsstart, några lönehöjningar på det så kommer du upp i 100% innan din betalplan ens gått ut.
Varför skulle en skuldsanering godkännas om man kan betala tillbaka allt på 5 år? Få är det ju ingen mening att ha sanering hade ju gått lika snabbt utan då
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Varför skulle en skuldsanering godkännas om man kan betala tillbaka allt på 5 år? Få är det ju ingen mening att ha sanering hade ju gått lika snabbt utan då
Varför ska du inte fråga mig men så är det iallafall. Räntorna stoppas visserligen vid skusan så det hjälper ju såklart till att hålla skulderna nere vilket ju gör att det går snabbare att betala.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Varför ska du inte fråga mig men så är det iallafall. Räntorna stoppas visserligen vid skusan så det hjälper ju såklart till att hålla skulderna nere vilket ju gör att det går snabbare att betala.
Tänkte du hade ngt exempel då för har svårt att se att det stämmer..
Om man inte få nytt jobb eller en satans löneök och man omprövar och får betala in mer pga det
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Tänkte du hade ngt exempel då för har svårt att se att det stämmer..
Om man inte få nytt jobb eller en satans löneök och man omprövar och får betala in mer pga det
Jag har en bekant som hamnade på 75% vid inledande och kommer att betala klart 100% inom 5 år pga löneökningar.

Även läst om någon här som fick skusan trots 95% betalningsprocent.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Jag har en bekant som hamnade på 75% vid inledande och kommer att betala klart 100% inom 5 år pga löneökningar.

Även läst om någon här som fick skusan trots 95% betalningsprocent.
Ser man på men är väl undantaget som bekräftar reglen.
Mamman i detta fall ska ju inte räkna med att få 100% tillbaka
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Ser man på men är väl undantaget som bekräftar reglen.
Mamman i detta fall ska ju inte räkna med att få 100% tillbaka

Tror inte det är så ovanligt. Borgenärerna accepterar nog gärna en betalplan som ger dom över 80%. Speciellt om gäldenären varit skuldsatt länge och kanske t o m fått kortare betalningsplan pga detta.
Sedan spelar såklart ålder och andra omständigheter också in.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Tror inte det är så ovanligt. Borgenärerna accepterar nog gärna en betalplan som ger dom över 80%. Speciellt om gäldenären varit skuldsatt länge och kanske t o m fått kortare betalningsplan pga detta.
Sedan spelar såklart ålder och andra omständigheter också in.
Dom gör det säkert men kronofogden ska ju godkänna först, ska ju inte kunna betala på 15 år så är du nära 100% är det nog inte lätt att få igenom. Sen klart det finns dem som startar på 80% men tror absolut inte det är så vanligt.
Mina får 15% som ett exempel
 

Fiskmås

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
1 Augusti 2023
Meddelanden
202
Mottagna reaktioner
90
Poäng
257
Dom gör det säkert men kronofogden ska ju godkänna först, ska ju inte kunna betala på 15 år så är du nära 100% är det nog inte lätt att få igenom. Sen klart det finns dem som startar på 80% men tror absolut inte det är så vanligt.
Mina får 15% som ett exempel
Är du över 50 så är ju inte 15 års löneutmätning skäligt, så därför godkänner nog KF (jag killgissar vilt här) en högre betalningsprocent. Men som sagt, antalet år man varit fast kund hos KF spelar nog också en stor roll här.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 907
Mottagna reaktioner
1 089
Poäng
867
Är du över 50 så är ju inte 15 års löneutmätning skäligt, så därför godkänner nog KF (jag killgissar vilt här) en högre betalningsprocent. Men som sagt, antalet år man varit fast kund hos KF spelar nog också en stor roll här.
Ja ålder är en del av parametrarna som avgöra. Ju kortare tid man har kvar av arbetslivet dessto mindre chans att kunna betala inom 10-15 år.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 307
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
3 080
Mottagna reaktioner
1 973
Poäng
1 307
Dom gör det säkert men kronofogden ska ju godkänna först, ska ju inte kunna betala på 15 år så är du nära 100% är det nog inte lätt att få igenom. Sen klart det finns dem som startar på 80% men tror absolut inte det är så vanligt.
Mina får 15% som ett exempel
För man fråga om antalet lån, lön, skuldsaldo och ålder?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp