• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Ansöka om Skuldsanering - frågor

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 713
Mottagna reaktioner
1 717
Poäng
1 177
Jag kapar tråden lite, om jag ska söka skuldsanering och har en privat skuld till min mamma. Då anger jag den tillsammans med de andra skulderna. Men måste hon göra något för att bekräfta skulden, och vad i så fall?
Hon behöver inte göra nåt om jag förstått andra rätt här i tråden.
Tänk dock på att hon inte kommer få tillbaks hela skulden så hon är medveten om detta.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 815
Mottagna reaktioner
2 663
Poäng
1 857
Hon behöver inte göra nåt om jag förstått andra rätt här i tråden.
Tänk dock på att hon inte kommer få tillbaks hela skulden så hon är medveten om detta.
Hon behöver väl godkänna förslaget som alla andra ?
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
988
Mottagna reaktioner
379
Poäng
497
Jag kapar tråden lite, om jag ska söka skuldsanering och har en privat skuld till min mamma. Då anger jag den tillsammans med de andra skulderna. Men måste hon göra något för att bekräfta skulden, och vad i så fall?
Inte en aning men misstänker såklart att hon får papper från krono om att du har en skuld till henne och där står beloppet och sedan hur mycket hon får tillbaka av det du är skyldig henne.
 

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
244
Mottagna reaktioner
52
Poäng
177
Inte en aning men misstänker såklart att hon får papper från krono om att du har en skuld till henne och där står beloppet och sedan hur mycket hon får tillbaka av det du är skyldig henne.
Okej, så om man skulle vara skyldig 100 000:- så får man ett belopp av krono att hen kanske bara får 30 000:- av dessa 100 000:-?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp