• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Akta Er för Pengarnu

Knasen

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
16 Maj 2012
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Nyanserat

Det hela verkar mycket märkligt. Fick du ett felmeddelande från pengarnu eller från din teleoperatör? Verkar som att du inte kunde sms:a till dem och då ska man klaga på telebolaget.

Dessutom verkar det konstigt att de skickat ditt ärende direkt till kronofogden, för på deras hemsida står det "Om du inte betalar kommer du först få en påminnelse med extra avgifter. Nästa steg är inkasso och avslutningsvis hamnar ditt ärende hos Kronofogdemyndigheten. Detta kan bli väldigt dyrt, så försök att undvika att ärendet går så långt."

Jag har själv lånat av dem utan problem och tidigare strängar om pengarnu har samtliga pekat på att det är en seriös spelare.

Hälsningar
Knasen
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pengarnu.se

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 Maj 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Akta Er för pengarnu.

Jag har förlängt mitt lån en gång hos dem, nu skulle jag förlänga igen, men det fungerar bara inte. Lånet skulle ha förlängts den 12 och jag har varit i kontakt med dem och talat om att det inte fungerar att förlänga via telefon, de svarar vi är ledsna, ditt ärende registras hos kronofogden idag.
Man får alltså inte ens en påminnelse eller att det går till inkasso utan tydligen direkt till kronofogden

Det här beror nästan uteslutande på att telefonbolaget inte godkänt kostnaden. Ingenting vi har kontroll över. Men enligt vår uppdateringslista går det nu ut SMS som talar om ifall det är problem med debiteringen.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
???? och det svaret kan ni inte ge kunderna när de ringer utan dom får det svaret på ett forum???men ringer de till kundtjänst vi e ledsna ja då ingen förklaring o raka vägen till kf.
kanske bäst ställa sina frågor här inne istället då istä'llet för att ringa kundtjänst.
 

Pengarnu.se

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 Maj 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
???? och det svaret kan ni inte ge kunderna när de ringer utan dom får det svaret på ett forum???men ringer de till kundtjänst vi e ledsna ja då ingen förklaring o raka vägen till kf.
kanske bäst ställa sina frågor här inne istället då istä'llet för att ringa kundtjänst.

Kundtjänsten svarar alltid och de generella svaren får du oftast direkt (om det inte är någon ny som svarar). Men ofta tar det längre tid att få exakt svar, eftersom vi kontrollerar ärendet hela vägen till de externa leverantörerna. Där kan vi fastna i supporten!

Tipset är att vara ute i god tid. Ofta får vi frågor samma dag som ärendet ska gå vidare. Minsta hicka på vägen och så har datorn skickat ärendet vidare. Sen kan vi inte göra nånting.
 

hej

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
7 Maj 2012
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Jag säger bara VARNING för dessa !
 

blocket

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
10 Juni 2012
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Ja, en riktigt oseriös aktör, dom bedriver ju inte ens inkasso verksamhet utan bara lägger på 160:- efter påminnelsen.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
KF

Detta att ärendet bara sådär har studsat vidare till KF är inte bara sådär utan kräver handpåläggning och jag skulle önska att samma hand kunde göra en handpåläggning och ge den skyldige en sista möjlighet att genom att betala in ansökningsavgiftskostnaden samt det pengarnu önskar i omsättning/delbetalning och därmed dras ärendet tillbaka. Idag är kommunikationen med KF mycket enkel och smärtfri för den som ansöker. Jag vet.
Jag rekommenderar inte pengarnu.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
kundtjänst

...sen att vissa aktörer försöker rädda sitt dåliga rykte genom att svara på kundtjänstfrågor via forum visar ännu mer hur oseriös verksamheten är. Varför inte
satsa på en egen kunnig kundtjänst via egna hemsidan för det är ju där varje kund startar sin smslåneresa?
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Vitsen med sms-bolag är ju tyvärr att sko sig så mycket som möjligt på de svagaste låntagarna.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp