• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Zmarta - Jämför lån (ny)
3. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
4. Binly - Lån utan UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Nätlån - Lån utan UC
9. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Vivus - Lån utan UC

Akta Er för Pengarnu

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
ja detta att lånegivare svarar som i detta forumet tycker jag också är märkligt.
som i en tråd skrev jag svar tom att konstigt att folk blir dåligt bemötta när de ringer till kundtjänst och får helt annat svar än vad de fått i trådar här,kunder skickas till kf utan blink.och här säger man helt andra saker,motsäger sig själva.för mig upplevs de faktiskt också som oseriösa.de gör allt för att verka vara en bra lånegivare och locka kunder genom att vara med på forum.andra banker hänger inte på forum.

förbättra kundtjänsterna och ge samma svar och hjälp som ges här.

och smslån är för oss med sketen ekonomi.sök med noll anm 3 uc och och bra inkomst så får du inga lån.tvärtom och du får hur många som hellst.så bli inte förvånade när ni blir nekade trots bra kredithistoria.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pengarnu.se

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 Maj 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
ja detta att lånegivare svarar som i detta forumet tycker jag också är märkligt.
som i en tråd skrev jag svar tom att konstigt att folk blir dåligt bemötta när de ringer till kundtjänst och får helt annat svar än vad de fått i trådar här,kunder skickas till kf utan blink.och här säger man helt andra saker,motsäger sig själva.för mig upplevs de faktiskt också som oseriösa.de gör allt för att verka vara en bra lånegivare och locka kunder genom att vara med på forum.andra banker hänger inte på forum.

förbättra kundtjänsterna och ge samma svar och hjälp som ges här.

och smslån är för oss med sketen ekonomi.sök med noll anm 3 uc och och bra inkomst så får du inga lån.tvärtom och du får hur många som hellst.så bli inte förvånade när ni blir nekade trots bra kredithistoria.

Vi svarar här såväl som på vår egen sida. Att jag är här är på eget (om än godkänt) initiativ. Det finns många missförstånd och direkt felaktiga påståenden som jag vill rätta till. Tycker personligen att fler utlånare (väldigt få bolag i branschen är banker) skulle göra detsamma.

Jag tycker att vi har en bra kundsupport och är du missnöjd är det trist. Förklara gärna mer konkret vad det är du inte är nöjd med så vi kan försöka förbättra oss.

Vad gäller betalningsgången krävs det ganska mycket för att ärendet ska skickas vidare. Alla får påstötningar massor med gånger via såväl e-post som sms. Även brev i de fall du bett om det.

Ett vanligt missförstånd som orsakar mycket ont blod är tron om att vi har avbetalningsplaner. Så är inte fallet. Det framgår ganska tydligt på hemsidan. Vi varken kan eller får dela upp betalningar.

Ännu ett vanligt problem är att kunder med problem hör av sig väldigt sent i processen. När ärendet lämnats vidare har vi oftast inga möjligheter alls att hjälpa till.

/PN
 

Pengarnu.se

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
19 Maj 2012
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Detta att ärendet bara sådär har studsat vidare till KF är inte bara sådär utan kräver handpåläggning och jag skulle önska att samma hand kunde göra en handpåläggning och ge den skyldige en sista möjlighet att genom att betala in ansökningsavgiftskostnaden samt det pengarnu önskar i omsättning/delbetalning och därmed dras ärendet tillbaka. Idag är kommunikationen med KF mycket enkel och smärtfri för den som ansöker. Jag vet.
Jag rekommenderar inte pengarnu.

Det skulle tyvärr klassas som en avbetalning. Något sådant finns inte hos oss. Däremot kan du förlänga lånet även under hela inkassoperioden. Tipset till alla låntagare, oavsett utlånare, är att inte vänta tills ärendet skickas vidare innan ni kontaktar kundtjänsterna.

/PN
 

Bebbson

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
26 Februari 2012
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Förlänga

Hej

Vill bara tala o att jag fick inte förlänga mitt lån under inkasso perioden.
 

sune11

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
9 December 2011
Meddelanden
18
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
?

Hade de inte skickat dig till Kronofogden? Förlängning får man enligt dem göra även när det gått till inkasso, men inte om det gått vidare till Kronofogden.

Jag har lånat av dem 2 ggr och inte haft några problem.
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
NY sida

pengar.nu har ny sida/ägare fast den är inte färdig
 

Brullen

Viktig medlem
Poäng: 127
Blev medlem
18 Februari 2012
Meddelanden
95
Mottagna reaktioner
34
Poäng
127
Har prövat ansöka inget svar än återkommer när jag fått de.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Brullen. Hur kan du ha ansökt? Pengar.nu ligger nere fortfarande.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp