• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Merax - Lån utan UC, pengar via Swish
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Credifi - Lån utan UC
8. Brixo - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

900,000:- blancolån, svårt att betala. Vad göra?

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Mesta verkar vara 600,000:- man kan ansöka om. 1-2 år sedan så fick jag samlingslån på 500,000:-. Tyckte jag hörde någon nämna att man kan få blancolån hos Nordea upp till miljonen men oklart om det är sant.
Det kan man få men behöver nog ha en inkomst på miljonen med om det ska vara på tal
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
2 022
Mottagna reaktioner
1 088
Poäng
897
Tack för stödet, jag tror också det är bästa alternativet. Även om jag har lust att släppa allt är jag inte redo för konsekvenserna. Har tillräckligt mycket stress i mitt liv haha
Dom värsta konsekvenserna får du ju genom att fortsätta trixa med lån. DET är stress deluxe. Lägg ner, få mer pengar över. Se över livet en period och försök sen ansöka om sanering vid ett senare tillfälle. Det är inte jordens undergång att ha utmätning.
 

coffeeälskare

Medlem
Poäng: 37
Blev medlem
22 Juni 2023
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
12
Poäng
37
Bankerna är giriga och förtjänar exakt 0 sympati. Hoppas de alla går i konkurs. Du nämnde att du hade pratat med Kronofogden om dina skulder. KFM är en indrivningsmyndighet och har inga tjänstemän som kan hjälpa dig med skuldhantering. De du vill kontakta är budget- och skuldrådgivningen. De kan hjälpa dig och ge dig konkreta råd, utan kostnad. https://www.konsumentverket.se/om-k...tod-till-kommuner/budget-och-skuldradgivning/
 

spelmissbrukande

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
10
Poäng
51
Dom värsta konsekvenserna får du ju genom att fortsätta trixa med lån. DET är stress deluxe. Lägg ner, få mer pengar över. Se över livet en period och försök sen ansöka om sanering vid ett senare tillfälle. Det är inte jordens undergång att ha utmätning.
Släpper jag allt kommer man väl undan någon månad, men snart nog kommer indrivare knacka på dörren stup i kvarten. Brev dagligen i brevlådan och tillslut hamnar skulderna hos kronofogden och utmätning påbörjas?

Jag har någon typ av stolthet att jag inte vill berätta för min omgivning angående mina problem.
 

spelmissbrukande

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
10
Poäng
51
Bankerna är giriga och förtjänar exakt 0 sympati. Hoppas de alla går i konkurs. Du nämnde att du hade pratat med Kronofogden om dina skulder. KFM är en indrivningsmyndighet och har inga tjänstemän som kan hjälpa dig med skuldhantering. De du vill kontakta är budget- och skuldrådgivningen. De kan hjälpa dig och ge dig konkreta råd, utan kostnad. https://www.konsumentverket.se/om-k...tod-till-kommuner/budget-och-skuldradgivning/
Tack ska kika på länken du skickade, folk säger olika endel här inne nämner att de fått skuldsanering utan att ligga hos kronofogden men med mina förutsättningar verkar det vara omöjligt.

Tror dock inte de kan ge mig så mycket råd, jag vet egentligen själv hur jag ska göra problemet är bara att det tär på mig psykiskt att leva riktigt snålt och spara undan varenda krona för att sedan ta nya lån. Riktigt ont cirkel som jag nu verkar ha kommit ur men är rätt less på att betala dessa idioter som inte vill hjälpa mig.
 

Trocadero

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
7 September 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Varför är inte jämkning ett alternativ om du betalar höga räntekostnader?
 

spelmissbrukande

Viktig medlem
Poäng: 51
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
58
Mottagna reaktioner
10
Poäng
51
Varför är inte jämkning ett alternativ om du betalar höga räntekostnader?
Jämkning handlar väl om att man betalar mindre skatt per månad, för att nolla skatteåterbäringen? Kanske missuppfattat det men verkar inte hjälpa min situation.

Återbäring + semesterersättning har alltid gått till att betala lånen. Jag tar max 1 vecka semester per år.
 

Trocadero

Ny medlem
Poäng: 1
Blev medlem
7 September 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Jämkning handlar väl om att man betalar mindre skatt per månad, för att nolla skatteåterbäringen? Kanske missuppfattat det men verkar inte hjälpa min situation.

Återbäring + semesterersättning har alltid gått till att betala lånen. Jag tar max 1 vecka semester per år.
Säg att man har 80k i räntekostnader årligen och får tillbaka 30%i ränteavdrag.
alltså 24.000kr
Om man väljer jämka så har man 2000kr mer varje månad i marginal för extra amorteringar eller kommande räntehöjningar.
Att vänta på återbäringen känns lite sisådär speciellt om räntehöjningarna sätter käppar i hjulet redan nu.
Bara en tanke.
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 408
Mottagna reaktioner
1 029
Poäng
897
Jämkning handlar väl om att man betalar mindre skatt per månad, för att nolla skatteåterbäringen? Kanske missuppfattat det men verkar inte hjälpa min situation.

Återbäring + semesterersättning har alltid gått till att betala lånen. Jag tar max 1 vecka semester per år.
Hjälper ju din situation om du har det tight just nu så får du lite extra varje månad så har du lite extra varje månad att röra dig med
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 684
Mottagna reaktioner
839
Poäng
747
Låter att eftersom jag alltid har betalat mina fakturor bryr de sig inte ett dugg.
Så är det. Kronofogden har inget intresse av hur mycket pengar du har lånat eller vad du betalar för det. Du kan lika gärna ringa till närmaste bilverkstad och berätta; kanske finns det någon där som vill lyssna, men det är inte deras jobb.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp