• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Vanliga frågor skuldsanering & löneutmätning

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Du har ju skuldsanering o då utmäts ingenting så länge du sköter din sanering o inte får nya skulder hos KFM som kan leda till utmätning.
Men även om han skulle få utmätning på nåt vis så kan inte sambons lägenhet utmätas.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Alexandra

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
31 Mars 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Finns det möjlighet att skicka med personligt brev eller vad det ska kallas, en överblick över hur situationen har uppkommit osv när ansökan görs via mina sidor? Får inte upp det alternativet, bara kryssrutor hur skulderna uppkommit. Jag kollade på pappersblanketten och där finns det med att kunna svara på hur skulderna uppkommit.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Finns det möjlighet att skicka med personligt brev eller vad det ska kallas, en överblick över hur situationen har uppkommit osv när ansökan görs via mina sidor? Får inte upp det alternativet, bara kryssrutor hur skulderna uppkommit. Jag kollade på pappersblanketten och där finns det med att kunna svara på hur skulderna uppkommit.
Nej den möjligheten finns inte via mina sidor alltså den digitala versionen.
 

Alexandra

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
31 Mars 2024
Meddelanden
22
Mottagna reaktioner
6
Poäng
26
Nej den möjligheten finns inte via mina sidor alltså den digitala versionen.
Tack för snabbt svar :) Ska man skicka in den via vanligt brev eller dra allt vid ett personligt samtal? Hade varit skönt att få skrivna ner allt. Blir så lätt att missa saker i samtal tycker jag.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
539
Mottagna reaktioner
289
Poäng
447
Tack för snabbt svar :) Ska man skicka in den via vanligt brev eller dra allt vid ett personligt samtal? Hade varit skönt att få skrivna ner allt. Blir så lätt att missa saker i samtal tycker jag.
Då tycker jag du ska skicka via vanligt brev det kan uppfattas mera genuint av handläggaren än om du bara knappar in allt digitalt på en dator och du får ju möjlighet att utrycka dig mer i skrift. Känner du så ska du definitivt skicka ansökan med brev. Du får ju chans att utveckla mera i telefon samtalet på det sättet än om du bara tar allt per telefon direkt vid samtalet. På så sätt får du ju ett mera djup med samtalet eftersom infon redan finns tillgänglig för handläggaren innan hen ringer upp.
 

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
30 April 2012
Meddelanden
1 728
Mottagna reaktioner
983
Poäng
787
Tack för snabbt svar :) Ska man skicka in den via vanligt brev eller dra allt vid ett personligt samtal? Hade varit skönt att få skrivna ner allt. Blir så lätt att missa saker i samtal tycker jag.
Du kan komplettera din ansökan via mail. Ange ärendenr.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 553
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Tack för snabbt svar :) Ska man skicka in den via vanligt brev eller dra allt vid ett personligt samtal? Hade varit skönt att få skrivna ner allt. Blir så lätt att missa saker i samtal tycker jag.
Samtalet funkar bra, det är ju inte för intet man valt att inte ha funktion att bifoga något brev i ansökan.
Kommer säkert något extremt långt svar med motsatsen men det innebär inte att det är rätt.
 

cat_lover

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
23 Februari 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hur fungerar det när ens betalplan är 0 kr? Skickar KFM ut ett meddelande till borgenärerna varje kvarttal att man "följer" betalplanen (dvs att man inte betalar)?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp