• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad gör man? Hopplöst

Nollkommanoll

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
12 Maj 2020
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Du har ingen vän som kan tänkas flytta ihop med dig då? Eller typ en student eller liknande. Vet inte hur stort du bor iofs. Sen vet jag inte vad kfm tycker om inneboende, men kanske värt o kolla upp?
Mina närmsta har sambos dem bor med :( har försökt hyra ut rum också men bara en tidsfråga innan kf får reda på att jag har någon som betalar halva hyran.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 850
Mottagna reaktioner
1 847
Poäng
1 277
Oklart, men har du löneutmätning? Och får inte behålla till hela hyran?
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
392
Poäng
487
Har försökt hyra ut den men ingen nappar pga den höga hyran antar jag :( mina föräldrar bor för långt borta för att jag ska kunna pendla till jobb. :/ och sedan kollar ju kf upp vart man bor och vad man betalar så sitter lite fast :(
Aha, men om du är hos KF så måste du väl ändå få ut existensminimum/förbehållsbelopp? Eller är hyran så hög att det inte räcker den Max boendekostnad KF godkänt?
 

Nollkommanoll

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
12 Maj 2020
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Aha, men om du är hos KF så måste du väl ändå få ut existensminimum/förbehållsbelopp? Eller är hyran så hög att det inte räcker den Max boendekostnad KF godkänt?
Jag har ingen utmätning i dagsläget.
Finns inget kvar att utmäta från min lön. Har dessutom privata skulder som måste betalas så har aldrig något över :(
 

Baklänges

Kunnig medlem
Poäng: 366
Blev medlem
28 Januari 2024
Meddelanden
295
Mottagna reaktioner
189
Poäng
366
Du kan kanske inte prata med hyresvärden (om du hyr) och förklara din situation och fråga om det finns ett billigare boende för dig? Så länge du sköter dina hyresbetalningar och är en skötsam hyresgäst så får dom inte säga upp ditt avtal. Du kan också ringa anonymt.
 

Patron

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
416
Mottagna reaktioner
210
Poäng
407
Jag har ingen utmätning i dagsläget.
Finns inget kvar att utmäta från min lön. Har dessutom privata skulder som måste betalas så har aldrig något över :(

Är det privata skulder till nära anhörig/vän kan du inte prata om din situation för dom och få lite andrum på betalningen tills du kommer på fötter?
 

Nollkommanoll

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
12 Maj 2020
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Du kan kanske inte prata med hyresvärden (om du hyr) och förklara din situation och fråga om det finns ett billigare boende för dig? Så länge du sköter dina hyresbetalningar och är en skötsam hyresgäst så får dom inte säga upp ditt avtal. Du kan också ringa anonymt.
Har gjort detta flera gånger :/ bett om en billigare lägenhet men verkar inte finnas något eller så glömmer värden att höra av dig när det väl dyker upp :(
 

Nollkommanoll

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
12 Maj 2020
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Är det privata skulder till nära anhörig/vän kan du inte prata om din situation för dom och få lite andrum på betalningen tills du kommer på fötter?
Ja precis, det är lån hos andra och personen jag har det hos har själv det ansträngt så kan inte få någon avlastning där :(
 

Patron

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
15 September 2022
Meddelanden
416
Mottagna reaktioner
210
Poäng
407
Har gjort detta flera gånger :/ bett om en billigare lägenhet men verkar inte finnas något eller så glömmer värden att höra av dig när det väl dyker upp :(
Du lär ligga i själv flera ggr ser att du gjort det men med hur länge emellan?.Hyresvärden har antagligen mindre lägenheter än efterfrågan, försök höra av dig en gång varje vecka/varannan vecka.Sannolikheten är att du ringer precis när dom fått loss en är mycket större då.
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 677
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 622
Mottagna reaktioner
2 521
Poäng
1 677
De finns typ ingen fb grupp eller liknande där du kan skriva ut att du önskar byta lägenhet till en billigare? Tänkte att du kanske har en granne eller någon som har samma hyresvärd som sitter och väntar på en större eller så?
Kanske låter långsökt, försöker bara komma på idéer ^^
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp