• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Utmätning av lön

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

shomme

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
20 Februari 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Tror också att arbetsgivaren anmält betydligt lägre lön (just för att ts ska "slippa" löneutmätning) men det verkar också att arbetsgivaren kände för att behålla en del av det som antagligen skulle bli utmätt. Kan inte vara en seriös arbetsgivare!
Hej, igen. det var ett tag sen nu och har inte fått mina pengar änn idag men nu måste sanningen fram bara för att.
Det stämmer att dom har dragit ned på min inkomst till deltid och den andra kontot var var min sons konto som jag fick låna men ovetande vad jag skulle ha den till.
Dom har alltså delat på min lön på mig och min son och började ta min del som skulle utbetalas till sonens konto till sig själva så nu ska sanningen fram till kronofogdemyndigheten och är lite nyfiken på ungefär hur stor boten från kronofogden kan bli mot arbetsgivaren?
Vill ju att dom ska åka dit ordentligt + att jag ska få mina pengar.
Tack på förhand och ha de gott.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp