• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Släppa alla skulder

Jobbarsomfanändåfattig

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
16 April 2023
Meddelanden
230
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Belånad till 2x din inkomst är inte kanon men med den lönen och skulden så går det absolut att lösa inom 10-15 år även om det inte blir kul
Hur högt överbelånad måste man vara då för att få skuldsanering
Jag har skulder på drygt 1 miljon, har årslön på 600k, så det betyder att jag inte kommer få skuldsanering?

Då tvingas jag ju att byta karriär och ta ett jobb som betalar mig hälften, KFM kan ju inte tvinga mig att jobba på ett visst ställe.
Måste man göra en sån fuling för att få ett godkänt beslut
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

JohanDal

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
17 Oktober 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Hur högt överbelånad måste man vara då för att få skuldsanering
Jag har skulder på drygt 1 miljon, har årslön på 600k, så det betyder att jag inte kommer få skuldsanering?

Då tvingas jag ju att byta karriär och ta ett jobb som betalar mig hälften, KFM kan ju inte tvinga mig att jobba på ett visst ställe.
Måste man göra en sån fuling för att få ett godkänt beslut
Om du drastiskt går ner i lön ”utan anledning”, så ser det inte bra ut för en skuldsanering. De kommer vilja veta varför du gjorde det.

De kan också misstänka att du egentligen jobbar mer men svart.

Så det är inte ett alternativ utan problem, annars skulle många göra exakt så.
 

JohanDal

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
17 Oktober 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
65
Poäng
197
Jag vet dock inte om jag vågar chansa på att göra så, men det kanske är värt.

Att inte göra något alls är också ett val och en chansning, även om folk inte ser det så.

Än så länge har du ett val vad du ska göra med pengarna. Så fort du har utmätning så väljer någon annan åt dig.
 

furbin

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Nu har det gått ettag och jag är nog tvungen att släppa alla skulder eftersom jag inte har råd att betala dom mer. Använder ett kreditkort för att överleva och det är inte hållbart och man mår skit.

Jag undrar hur funkar det att släppa alla skulder om dom dras på autogiro varje månad? Ska man säga upp autogirot då eller på något sätt? Eller får man alltid se till att det inte finns pengar på det kontot? Någon som kan ge tips eller info?
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Nu har det gått ettag och jag är nog tvungen att släppa alla skulder eftersom jag inte har råd att betala dom mer. Använder ett kreditkort för att överleva och det är inte hållbart och man mår skit.

Jag undrar hur funkar det att släppa alla skulder om dom dras på autogiro varje månad? Ska man säga upp autogirot då eller på något sätt? Eller får man alltid se till att det inte finns pengar på det kontot? Någon som kan ge tips eller info?
Du kan ta bort medgivande för autogiro på din bank via app eller hemsida.
På Nordea är det bara att klicka bort dom.
 

furbin

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Du kan ta bort medgivande för autogiro på din bank via app eller hemsida.
På Nordea är det bara att klicka bort dom.

Ok tack för svaret!
Jag har Nordea och även lån hos dom som dras direkt ifrån kontot. Hur ska man göra där isåfall? Måste man byta bank då eller. Kontot där dom drar ifrån är samma som mitt visa-kort
 

Janus

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
7 Mars 2021
Meddelanden
114
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Ok tack för svaret!
Jag har Nordea och även lån hos dom som dras direkt ifrån kontot. Hur ska man göra där isåfall? Måste man byta bank då eller. Kontot där dom drar ifrån är samma som mitt visa-kort
Jag hade samma fast på Swedbank, fick öppna ett Nordea konto för att slippa att Swedbank drog varenda krona för lånet hos dom
 

furbin

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Jag hade samma fast på Swedbank, fick öppna ett Nordea konto för att slippa att Swedbank drog varenda krona för lånet hos dom

Jaså, så då är enda lösningen att byta bank då med andra ord och föra över lönen snabbt när den kommer så det inte hinner dras. Frågan är dock om dom drar det ändå såfort det kommer in pengarna om man är sen ett par månader.
Tack för svaret!
 

furbin

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
11 April 2021
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
39
Poäng
137
Jag tänker troligtvis släppa alla skulder efter denna månadens betalningar, så slutar betala på lånen i Mars. Jag har läst att man ska släppa alla lånen samtidigt helst, varför är det viktigt? Även småskulder (5k, 10k)? Jag tänker att man får skatteåterbäringen snart då kan jag förhoppningsvis betala dom här små men det kanske är dumt?

Jag är livrädd inför detta men jag kan inte betala mer. Jag har överlevt på att ta pengar från ett kreditkort till betala lånen (skitdumt jag vet) men nu går det inte längre.
Det här med betalningsanmärkning. Kommer jag få en anmärkning för varje lån eller 1 totalt när allt kommer till kronofogden?
Och när kan jag vara beredd på att dom knackar på min dörr hemma?
tacksam för alla svar!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp