• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering inledd ! Bästa beskedet på 10 år!!

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
Hej alla!
ville bara tala om att min ansökan är inledd med skuldsanering, 5,500kr ska jag börja betala i november
Skuld på nära miljonen idag
Så jävla glad nu
Tack alla här inne som har inspirerat och hjälpt mig genom åren ! Och till er andra som tvekar om skusan: ansök för fan! För mig kändes det som ett höghus släppte från mina axlar
Må gått där ute och ta hand om er ! ❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Hej alla!
ville bara tala om att min ansökan är inledd med skuldsanering, 5,500kr ska jag börja betala i november
Skuld på nära miljonen idag
Så jävla glad nu
Tack alla här inne som har inspirerat och hjälpt mig genom åren ! Och till er andra som tvekar om skusan: ansök för fan! För mig kändes det som ett höghus släppte från mina axlar
Må gått där ute och ta hand om er ! ❤️
Den där stenen (höghuset), när den lättar/släpper så finns d ingen bättre känsla!!
 

Gamblewhore

V.I.P
Poäng: 417
Blev medlem
5 Juli 2019
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
228
Poäng
417
Hej alla!
ville bara tala om att min ansökan är inledd med skuldsanering, 5,500kr ska jag börja betala i november
Skuld på nära miljonen idag
Så jävla glad nu
Tack alla här inne som har inspirerat och hjälpt mig genom åren ! Och till er andra som tvekar om skusan: ansök för fan! För mig kändes det som ett höghus släppte från mina axlar
Må gått där ute och ta hand om er ! ❤️

Grattis. 5500 var lågt. Vad har du för hyra då och lön? Har du fått betalningsplan? Barn?
 

DenSkuldsatteMannen

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
1 Maj 2018
Meddelanden
526
Mottagna reaktioner
405
Poäng
487
Vi är 2 i hushållet
Hyra 8000 med garage
Ja, 5,500 per månad preliminärt då i och med att jag har jobb just nu men blir arbetslös från 1/11
Så första månaden ska jag bara betala 1.918kr sen ingenting i december, så planen börjar i januari.

Har dock en fråga, det står att de faktiskt kan avslå ansökan fortfarande även efter inledande, vet du vad det kan vara för skäl till att man skulle få avslag senare ?
Det jag kan tänka mig är om man inte sköter sin sanering och betalar som man ska, men kan det finnas andra skäl till avslag ?

Ha det gott!
 

wiran

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
823
Mottagna reaktioner
300
Poäng
497
Vi är 2 i hushållet
Hyra 8000 med garage
Ja, 5,500 per månad preliminärt då i och med att jag har jobb just nu men blir arbetslös från 1/11
Så första månaden ska jag bara betala 1.918kr sen ingenting i december, så planen börjar i januari.

Har dock en fråga, det står att de faktiskt kan avslå ansökan fortfarande även efter inledande, vet du vad det kan vara för skäl till att man skulle få avslag senare ?
Det jag kan tänka mig är om man inte sköter sin sanering och betalar som man ska, men kan det finnas andra skäl till avslag ?

Ha det gott!
För nya lån, nått stämmer inte med vad du uppgivet mm.
 

Hello

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
25 September 2022
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Kan inte borgenärerna sätta emot och det blir avslag pga det?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Hej alla!
ville bara tala om att min ansökan är inledd med skuldsanering, 5,500kr ska jag börja betala i november
Skuld på nära miljonen idag
Så jävla glad nu
Tack alla här inne som har inspirerat och hjälpt mig genom åren ! Och till er andra som tvekar om skusan: ansök för fan! För mig kändes det som ett höghus släppte från mina axlar
Må gått där ute och ta hand om er ! ❤️
Stort grattis!
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 558
Mottagna reaktioner
12 920
Poäng
9 787
Vi är 2 i hushållet
Hyra 8000 med garage
Ja, 5,500 per månad preliminärt då i och med att jag har jobb just nu men blir arbetslös från 1/11
Så första månaden ska jag bara betala 1.918kr sen ingenting i december, så planen börjar i januari.

Har dock en fråga, det står att de faktiskt kan avslå ansökan fortfarande även efter inledande, vet du vad det kan vara för skäl till att man skulle få avslag senare ?
Det jag kan tänka mig är om man inte sköter sin sanering och betalar som man ska, men kan det finnas andra skäl till avslag ?

Ha det gott!

Det kan naturligtvis bli avslag sedan också, annars vore det ingen poäng i att ha inledande och sedan slutligt beslut. Skäligen kan vara allt möjligt.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 457
Poäng
8 917
Det kan naturligtvis bli avslag sedan också, annars vore det ingen poäng i att ha inledande och sedan slutligt beslut. Skäligen kan vara allt möjligt.

Om du ska höfta, vad säger procenten hur många av dom som får inledande får ett avslag i ett senare skede?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp