• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering: Frågerformulär till alla som skickat in en ansökan

Kalleanke

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
22 Mars 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Eller hur det tycker jag också. Då har dem inte gått till inkasso eller kronefogden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917
Fick inledande förra veckan 13 mars. Jag har en faktura som jag fick påminnelse på den har inte hamnat hos inkasso och betalade in det. Blir det några problem att jag betalade in det?

Fick även idag en påminnelse från transportstyrelsen. Det står om jag inte betalar det. Så går det till kronefogden.
Ska jag betala in den också eller är det fel att göra

Jag fick inledande runt 20 februari.

Fick en räkning för doktorn på 200 kronor för ett besök - detta hamnade på Gothia Inkasso.

Jag ringde handläggaren och frågade huruvida jag skulle betala denna räkningen, hon sa att egentligen uppstod skulden före inledande men eftersom att Gothia redan hade skickat in sin skuld inför skuldsaneringen tyckte handläggaren att det hade underlättat för samtliga om den räkningen betalades även om det egentligen är en gråzon.

Så jag betalade in den.
 

Kalleanke

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
22 Mars 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag fick inledande runt 20 februari.

Fick en räkning för doktorn på 200 kronor för ett besök - detta hamnade på Gothia Inkasso.

Jag ringde handläggaren och frågade huruvida jag skulle betala denna räkningen, hon sa att egentligen uppstod skulden före inledande men eftersom att Gothia redan hade skickat in sin skuld inför skuldsaneringen tyckte handläggaren att det hade underlättat för samtliga om den räkningen betalades även om det egentligen är en gråzon.

Så jag betalade in den.
Bästa svaren hittills tack.
 

Kalleanke

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
22 Mars 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag fick inledande runt 20 februari.

Fick en räkning för doktorn på 200 kronor för ett besök - detta hamnade på Gothia Inkasso.

Jag ringde handläggaren och frågade huruvida jag skulle betala denna räkningen, hon sa att egentligen uppstod skulden före inledande men eftersom att Gothia redan hade skickat in sin skuld inför skuldsaneringen tyckte handläggaren att det hade underlättat för samtliga om den räkningen betalades även om det egentligen är en gråzon.

Så jag betalade in den.
Sa dem till dig hur länge tills du får svar? För mig sa dem 6 till 7 veckor.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 407
Mottagna reaktioner
13 480
Poäng
8 917

Sam.Jhoseph

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Mars 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Hej allihopa

Grattis , så glad för alla som fått skuldsanering och starten på ett nytt liv

Jag är orolig och sjuk , Jag sover inte för jag tänker hela tiden på min familj och hur det kommer gå , Jag har en skuld på ca 730 tkr

Seb : 28 tkr Datum 2020
Wasa kredit : 228 tkr Datum 2021
Avida : 77 tkr D 2021
Santander : 229 tkr D 2022
Ferratum : 22 tkr D 2023 / 6
Fairlo : 28 tkr D 2023 / 8
Northmill : 76 tkr D 2023/12 - 11 - 10

Klarna : Ca 28 tkr

Det gick bra fram till 2021 , 2022
Men då hade vi tyvärr två dödsfall på en vecka
Mitt mama och min farmor ,
motgångar och sjukdomar började i familjen
Jag började uppleva hjärtklappning, hjärnskakningar, oregelbunden hjärtrytm och högt blodtryck , Att veta att jag är ung och 32 år gammal
Dessutom jag var athletics och bodybuilder,
Men min sjukdom berodde på livspress och känslor.
Min syster också fick en stroke i benet ...
Jag började motivera mig själv och kämpa för min familj och min Son , jag förlorade mitt jobb som ( logistik support) på grund av mina täta besök hos läkaren men ni vet den var covid 19 tid och det var bästatid för sparka människor under förevändning ( arbetsbrist )
och det fanns inget stöd omkring mig under min sjukdom .
Skulderna började öka och räntorna ökade .

Jag kanske pratade för länge, men jag... måste prata till någon , Det här forumet kändes som en familj .. Sannerligen, hur avskyvärd fattigdom är och hur vackra de fattiga är ,
Jag vill ställa några frågor och få råd ,
Jag vill fråga dem som gick igenom upplevelsen

Hur stor var din skuld?
Bli accepterad vid första försöket ?
Vad hade du för inkomst på den tiden?
När var ditt senaste lån?
Vilken ränta har kronofogden idag ?
Haft ni löneutmätning Innan ni ansöker om skuldsanering ?

Jag har för närvarande varit arbetslös över ett år,
Förra veckan hade jag två jobbintervjuer .

Jag har en släkting som kan låna 350 000 kr och betala av mina smålån ,
Min sambo jobbar inte just nu men hon söker jobb också och vi har en son 4 år gammal.

Rädd att jag får inte skuld sanering på grund av nya skulder eller konsumtion skuld med klarna kort ?

Finns det något hopp om att jag ska bli antagen efter 6 månader eller ett år om mitt Skuldsanering ansökan blir nekad ?

Letar efter rätt väg , med minimala moraliska och materiella förluster .
Skuldsanering eller Samla smålån med min kusin ?

Alla erfarenheter, råd eller förslag är välkomna från alla .

mitt sambo har aktivitetstöd på 4000 kr och mitt son 4 års gammal , jag komma får ett jobb kontrakt nästa vecka (6 mån)
På 24000 - 25000 netto per månad

Om jag samlalån med kusin komma lån kostander blir mellan 8800 eller 9400 kr
Närvarande lägenhet avgift ink varmvatten och el ca 8000
1700 kr 2 mobile abonnemang och barnomsorg
2500 bil kostander (bränsle och försäkring)

Med all kärlek och framgång önskningar till alla .
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
931
Mottagna reaktioner
400
Poäng
537
Sök sanering, har väl allt och vinna på det i eran situation. Kommer antagligen må bättre av du satt i gång en process..lång väntan men en start iaf. Gör allt själv är mitt tips. Det visar på att du är målmedveten i detta. Ett plus
Kör igång ett nytt kapitel och ligg inte kvar och våndas över gammalt.
Tror på dig. Lycka till
 

Sam.Jhoseph

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Mars 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Sök sanering, har väl allt och vinna på det i eran situation. Kommer antagligen må bättre av du satt i gång en process..lång väntan men en start iaf. Gör allt själv är mitt tips. Det visar på att du är målmedveten i detta. Ett plus
Kör igång ett nytt kapitel och ligg inte kvar och våndas över gammalt.
Tror på dig. Lycka till
Tack för din vänliga ord och ditt moraliska stöd , hur mår du och din situation idag ?

Best Regards
 
Senast ändrad:

Sam.Jhoseph

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
24 Mars 2024
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Väldigt lugn efter 20 turbo år med spel. Väntar nu sanerings besked det slutgiltiga svaret.
Jag önskar dig framgång och kontinuitet , hur var det innan do ansöker om sanering, hur mycket var din skuld ? Är du blir accepterad från första försöket?
Ursäkta mig, jag kanske frågar om personliga angelägenheter , Men jag är vilsen och jag vet inte hur det går
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp