• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Skuldsanering: Frågerformulär till alla som skickat in en ansökan

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 461
Poäng
8 917
Ansökte i november. Samtal i februari. Betalplan i mars. Godkänd skuldsanering i september.

Varför tog det 7 månader mellan betalplan & godkänd skuldsanering? Det ska ju ta cirka 2 månader.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Minns du vilken? Vad hade dom synpunkter på?

Det var en norsk borgenär. Att lånen var nyligen upptagna men dom ljög. Dom sa att lånen var upptagna i närtid men sanningen var att lånen var åtta-nio år gamla. KFM avslog deras yttranden.
 

Klister

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
5 Februari 2020
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
74
Poäng
227
Ni som sökt sanering, när va senaste lånet/krediten tagen?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 385
Mottagna reaktioner
13 461
Poäng
8 917
16 mars 2022 hade jag en ifrån.

90% utav allting mitt är dock ifrån 2020

Det vet jag inte om man bedömer det.

Det bör finnas domar i HD som haft domar om vad som räknas som närtid @Insatt brukar vara king på det.
 

Lurkeniburken

Medlem
Poäng: 47
Blev medlem
28 September 2020
Meddelanden
13
Mottagna reaktioner
18
Poäng
47
FRÅGOR:............................................................................. SVAR.................................................................................................................................
1. Hur gammal var du när du sökte skuldsanering? 18-25 år, 25-30år, 30-35 år, 35-40 år, 40+1. 30-35
2. Var det som privatperson eller företagare som du gjorde ansökna om skuldsanering2. Privatperson
3. Hur mycket skulder hade du totalt? avrunda till närmaste 50.000, eller 100.000 om du är osäker3. 1,250
4. Hur många lån/kreditgivare hade du skulder till vid ansökan?4. 15
5. Hade du barn när du gjorde ansökan?5. Ja
6. Ansökta du skuldsanering på nätet eller gick via kommunens skuldrådgivare?6. Nätet
7. Hur gammalt var ditt senaste lån vid ansökan?7. 2022
8. Släppte du alla skulder till kronofogden före du gjorde en ansökan om skuldsanering eller sökte direkt?8. Nej
9. Förutsatt du inte släppte skulder innan ansökan? Slutade du använda uttag av krediter innan?9. Ja
10. Hade du skulder till Skattevekert vid ansökan? I så fall, ungerfärligt belopp:10. Nej
11. Om din skuldsanering kommer från spelskulder, hur länge efter du slutade spela gjorde du en ansökan?11. -
12. Blev du beviljad inledande skuldsanering?12. Ja
13. Om du blev beviljad inledande skuldsanering, gick det igenom hela vägen?13. Väntar på laga kraft
14. Om du blev beviljad inledande, men nekad i senare skede, vad var anledningen?14.
15. Om du blev nekad inledande skuldsanering, vad var anledningen?15.-
16. Om du blev nekad inledande, gjorde du en överklagan och fick igenom det?16.-
 

Kalleanke

Aktiv medlem
Poäng: 6
Blev medlem
22 Mars 2024
Meddelanden
25
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Fick inledande förra veckan 13 mars. Jag har en faktura som jag fick påminnelse på den har inte hamnat hos inkasso och betalade in det. Blir det några problem att jag betalade in det?

Fick även idag en påminnelse från transportstyrelsen. Det står om jag inte betalar det. Så går det till kronefogden.
Ska jag betala in den också eller är det fel att göra
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 562
Mottagna reaktioner
6 145
Poäng
4 147
Fick inledande förra veckan 13 mars. Jag har en faktura som jag fick påminnelse på den har inte hamnat hos inkasso och betalade in det. Blir det några problem att jag betalade in det?

Fick även idag en påminnelse från transportstyrelsen. Det står om jag inte betalar det. Så går det till kronefogden.
Ska jag betala in den också eller är det fel att göra
Allt som uppstod innan inledande ska inte betalas egentligen för då gynnar du en borgenär men vanliga räkningar känns som att det är något man ska betala.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp