• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Skuldsanering, fått inledande!

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 599
Mottagna reaktioner
6 175
Poäng
4 147
Om man söker skuldsanering, utan att ha skulder som har gått till kronofogden men är hos inkasso och hos borgenärerna, kan KF besluta att det blir löneutmätning istället för skuldsanering? det vill jag INTE
Det är inget man kan svara på, det beror på vem som är snabbast.
Löneutmätning och skuldsaneringsenheten är två olika instanser.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 599
Mottagna reaktioner
6 175
Poäng
4 147
Ett lån som kom in sent påstod de att jag hade tagit januari -23, men det är omöjligt för då hade jag redan fått betalningsanmärkning.
Men enligt mig tog jag senaste lånet 2022.

Mina skulder uppkom av överkonsumtion och sedan en lånesnurra där jag tog lån för att ha råd att betala andra lån.
Om du har bevis för det så lämna in de uppgifterna. Jag fick redovisa för 15 olika saker och flertalet av dom var felaktiga uppgifter från borgenärer som uppgett datum som ej stämde
 

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
881
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Min kusin har skuldsanering. H*n gjorde inbetalning till kf i december 2023 när den månaden är betalningsfri. Studsar pengarna tillbaka som hon har betalat eller behåller kf dom pengarna?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 802
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Min kusin har skuldsanering. H*n gjorde inbetalning till kf i december 2023 när den månaden är betalningsfri. Studsar pengarna tillbaka som hon har betalat eller behåller kf dom pengarna?
Hen borde få tillbaka pengarna. Det är bäst om hen kontaktar kfm och frågar.
 

Lali

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
7 November 2021
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Jag fick beslut om skuldsanering 7/5, inga invändningar sedan dess. Innebär det att beslutet vunnit laga kraft nu? Har ju gått 3 veckor så i mina beräkningar borde det vara så
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp